Skocz do zawartości

[opony] schwalbe marathon supreme podróbka czy oryginalł


ironman2015

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

W sierpniu w 2016 roku zakupiłem na allegro 2 opony w cenie 98 zł (1 szt 49 zł).Wszystko ładnie pięknie do dnia dzisiejszego,Podczas mycia roweru i opon zauważyłem na przednim kole lekkie pęknięcie coś jakby lekki guz się pojawił z boku opony,mówiąc szczerze nie wygląda to dobrze,potem przyjrzałem się tylnej oponie i zauważyłem coś takiego jakby się 1 cienka niteczka pruła z boku opony pociągnąłem delikatnie i rozpruwało się ale w tym przypadku nie ma żadnego wybrzuszenia ani nic.

Przebieg tych opon to przejechane 2000 tys km.

Jeździłem na nich tylko i wyłącznie po asfalcie.Jeżeli chodzi o bieżnik opony jest jak nówka nic zero starcia,Jeżeli chodzi o wysokość ciśnienia jakie było w oponie niestety nie powiem gdyż mam zwykłą pompkę ale zawsze pompowałem tak by opona pod moim ciężarem nie uginała się więcej niż kilka mm a moja waga ciała to 105 kg.Na oponie pisze że można pompować od 3.5 do 6 bar.Tak się zastanawiam teraz czy czasem nie kupiłem podróbek skoro kupiłem je tanio.Chciałbym zaczerpnąć waszej opinii na ten temat i zapytać się co jest przyczyną w moim przypadku że nowa opona tak szybko zaczyna się pruć i wychodzi guzek poniżej dołączam zdjęcia tej opony.

post-191140-0-27827200-1488058784_thumb.jpg

post-191140-0-97519000-1488058805_thumb.jpg

post-191140-0-23491700-1488058828_thumb.jpg

Napisano

źle ustawiony hamulec i opona się o klocek przetarła, możliwe że przydałoby się podciągnąć szprychy bo pod 105kg koło też może za mocno pracować na boki i przycierać o hamulec

Napisano

Od Synkrosa? Też mam jedną. Schwalbe ma  dość dobre gwarancje, w środku każdej opony jest numer, przyczyn bąbla czy prucia przy przebiegu 2tys, i pompowaniu na " kamień" może się kilka znaleźć, Supreme to dość lekkie opony i waga jest zaoszczędzona na ściankach bocznych. Ciężko jest napompować oponę na 6 atmosfer  żeby przy 100kg uginała się się kilka mm, mogło być przepompowanie, niskie ciśnienie, uraz boczny, złe magazynowanie, wadliwa seria, uszkodzenie przy zakładaniu ale najbardziej wygląda na przycieranie przez jakiś czas zrotowanym klockiem hamulcowym, albo jazda z kołem zapiętym nie idealnie w hakach i wtedy klocek ustawił się drąc oponę, potem w najbardziej zdartym miejscu strzelił bąbel, inna mozliwość to dobicie opony z bardzo niskim cisnieniem do przeszkody wtedy obręcz "nacina" w tym rejonie oplot i mamy potem taki efekt.

Napisano

Mówiąc szczerze nie wiem jaki nik gościu miał na allego z tego względu że to kolega mi zamawiał bo ja nie mam konta na allegro.Wracając do tematu to w 100% mogę wykluczyć zbyt niskie ciśnienie w oponach,nigdy nie jeździłem na oponach co się po demna ugniatały,sprawdziłem teraz koło w ramie i wygląda na to że jest prosto,a jeżeli chodzi o klocek hamulcowy to w tej chwili nic mi nie ociera o oponę ,Sprawdzałem zakręciłem kołem i koło kręci się bez żadnych otarć,ale teoretycznie mogło tak być przez krótki okres czasu że gdzieś mi delikatnie klocek ocieral o bok opony.Zauważyłem lekki luz za kamulcach v brake więc to może być ta przyczyna,ale na tą chwilę jak kręciłem kołem nic nie obciera.To jest koło przednie ,ale co z kołem TYLNIKM dlaczego tak zaczyna się pruć niteczka?

A czy jest możliwe by taka opona była podrabiana? 1 taka opona kosztuje normalnie z 160zł a gość sprzedawał po 49zł i pisałem że robi wyprzedaż itp

Teraz tak czy siak muszę zakupić nową oponę i nie wiem jaką czy kupić taką samą czy szukać czegoś innego. Mam mętlik w głowie

 

Napisano

Kolego Cervandes pomyliłeś cyfry ja przejechałem na nich tylko 2 tys km a nie 2 miliony,po za tym mam je dopiero pół roku,gwarancja na nie na pewno jest,problem w tym że zgubiłem paragon.

Napisano

Kolego ironman2015, kolega Cervandes nic nie pomylił. Ja też tam widzę jak byk 2 miliony kilometrów :)

A tak poważnie to wyglądają na za mocno pompowane. Była mowa o źle ustawionych klockach hamulcowych, ale wówczas rysa leciała by przez cały obwód koła. No chyba, że koło scentrowane mocno i klocek łapał w jednym miejscu.

Nie spotkałem się z podróbkami opon rowerowych..ale kto wie.

Napisano

 

 

Nic nie pomyliłem

Specjalnie dla Ciebie:

2000 tys = 2 miliony

2 tys = 2 tysiące

2000 = 2 tysiące

 

A co do opon Schwalbe to nie jesteś pierwszym któremu pękły. Parę osób opisywało takie przypadki na forum, zwykle reklamacja pomagała i dostawali nowe.  

Napisano

Napisałeś 2000 tys. km czyli 2000 tysięcy km, a więc 2 miliony... I nadal nie rozumiesz co napisałeś?

W temacie - stawiałbym na przeciążenie opony i raczej jazdę na zbyt dużym ciśnieniu.

 

Wysłane z mojego SM-T230 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Moje Supreme mają 2 lata i zaliczone 7 tys. Dziś kleiłem pierwszego kapcia. Przy okazji zobaczyłem, że na bocznych ściankach wytarła się guma i odsłoniło się płótno.  Bieżnik jest w stanie idealnym jak na ten przebieg. Już czas zakupić nowe.

Napisano

Moje Supreme mają 2 lata i zaliczone 7 tys. Dziś kleiłem pierwszego kapcia. Przy okazji zobaczyłem, że na bocznych ściankach wytarła się guma i odsłoniło się płótno.  Bieżnik jest w stanie idealnym jak na ten przebieg. Już czas zakupić nowe.

O i kolega jest podobnym przykładem masz je przynajmniej 2 lata i przejechane  7 tys i bieżnik ok, A Po boku opony zaczyna się pruć,gdyby ta opona była grubsza po bokach nie było by żadnego problemu z pękaniem itp Czy firma schwalbe ma takie opony które sa po bokach znacznie grubsze wytrzymalsze?Jeśli tak to jakie?chcętnie bym kupił na próbę,Flork456 będziesz reklamował opone czy juz masz po gwarancji.

Napisano

Drogie opony wysyła się do Niemiec, bywa że reklamacja jest uwzględniona, przy cenie zakupu 50 zł, i takim charakterze uszkodzenia i przebiegu 2tys dałbym sobie spokój i na tył kupił zwykłego Maratona "green albo blu "  No i nie przepompowywać nie rozdętej ,drugiej opony.......

Mechanizmu uszkodzenia po czasie się nie dojdzie, i nie ma co dramatyzować. Sam załatwiłem co najmniej dwie opony droższe i naprawdę nowe w tym rejonie  jedną klockiem drugą dobiciem i  wyglądały tak samo. A nawet bardziej  źle bo jedna wystrzeliła bąbla dętki i wybuchła, zdarza się,

 

Napisano

A czy mółbyś podać linka o jakie opony Ci chodzi z tym green i blu?Chętnie popatrze,Może mi ktoś jeszcze polecić opone 26 1.5-17 do roweru ma byc to opona slick oraz wytrzymała ma pobach by  nie pękała za szybko

Napisano

To Marathony Plus, o których napisał Mike, prześledź sobie na stronie Schwalbe ich systemy przewprzebiciowe, rozmiary, wagę i bieżnik, znajdziesz coś dla siebie, w dość dobrej cenie zakupiłem opony w jednym z bydgoskich sklepów, który wystawia na allegro, ciut taniej bezpośrednio sklep ma taki sam nik i nazwę strony. Bardziej zareklamować mi tutaj nie wypada.

Napisano

Nikt nie spodziewał się hiszpańskiej inkwizycji.. Mam wrażenie, że zostaliśmy wywołani do tablicy ;) Patrząc na zdjęcia jestem przekonany, że reklamacja zostałaby odrzucona przez sprzedawcę jako uszkodzenie mechaniczne. Jak już forumowicze wspominali wydaje się, że na całym obwodzie opony jest pasek zdartej gumy. Wygląda to na źle ustawione klocki hamulcowe. Sprzedawca ma idealną "podkładkę", żeby wykpić się z reklamacji, a jak jeszcze sprzedawał Marathony Supreme za 1/3 ceny sugerowanej to raczej nie ma co liczyć na jego dobrą wolę. 

 

Schwalbe Marathon Supreme to dosyć delikatne opony, ale o dobrej przyczepności i całkiem szybkie. Marathony Plus i zwykłe(zielona wkładka) to są modele 2 razy cięższe, do jazdy po szkle i miejskim syfie. Pomimo przynależności do jednej rodziny opon touringowych Schwalbe Marathon, modele Supreme i Plus to skrajne przeciwieństwa. Supreme ma mieszankę gumy z wyższych modeli szosowych, bo to jest opona premium do szybkich rowerów. Marathon Plus i Green montowane są w holendrach i wszędzie tam gdzie ważniejsza jest wytrzymałość niż właściwości jezdne.

 

W kwestii cen, Supreme za 50 zł raczej się nie spotyka, okolice 130 zł to mega okazja lub nietypowe rozmiary. Dobra sklepowa cena to od około 165zł. Marathony Plus są jakieś 40 zł tańsze, a Marathony Green Guard (zwykłe) to od około 90 zł. 

 

Napisano

No mi się jakoś udało kupic tanio,ale w tej chwili na alegro można kupić supreme za 59zł:)także gość robi wyprzedaż.Mi zależy bardzo na oponie wytrzymałem po bokach by mi nie pekała itp ale też z małym oporem toczenia,jeżdzę tylko po asfalcie ,nie wiem która opona będzie w takim razie dla Mnie najlepsza.

Napisano

Jeśli pasuje rozmiar czyli 26 x 1.6 to bym mimo wszystko brał tą oponę z allegro. Trzeba tylko mieć świadomość, że to jest poprzednia generacja opony Supreme, nieprodukowana od około 2 lat.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...