Skorpik Napisano 24 Lutego 2017 Napisano 24 Lutego 2017 Cześć. Moim problemem jest bijąca opona, myślałem, że to felga, po zdjęciu opony było widać, że trochę bije. Dzisiaj odebrałem z centrowania, felga chodzi idealnie a opona dalej swoje. Próbowałem ją układać, podpompować mocniej itp. Leży niby prosto jednak jest tak jak na filmiku. Da się coś z tym zrobić czy czeka mnie wymiana opony ? Opona to Continental Raceking 26x2.2 https://youtu.be/kP-yebTKZsU
seraph Napisano 24 Lutego 2017 Napisano 24 Lutego 2017 To stara opona? Jak stopka siadła równo po obu stronach to już niewiele się da zrobić raczej.
Imar Napisano 25 Lutego 2017 Napisano 25 Lutego 2017 Jeśli opona siedzi równo na swoim rancie to znaczy że winny jest oplot opony. W takim razie tylko i wyłącznie wymiana.
woojj Napisano 25 Lutego 2017 Napisano 25 Lutego 2017 Spuść powietrze i posmaruj ranty opony Ludwikiem (płynem do mycia naczyń) i jeszcze raz napompuj. Rób to stopniowo i sprawdzaj na bieżąco jak sie układa opona. Po napompowaniu możesz jeszcze szarpnąć rękami w miejscu złego ułożenia - powinno wyskoczyć. Jak wszystko idealnie leży (krawędź stopki względem rantu obręczy) a opona dalej bije tzn że kord uszkodzony ;-(( Najpierw dobrze pokombinuj zanim wymienisz. Czasem warto się skonsultować - podjechać z kołem do rowerowego lub wulkanizacji .
kasztelan20 Napisano 25 Lutego 2017 Napisano 25 Lutego 2017 Pewnie opona do wymiany ale spróbuj to co kolega wyżej.
Skorpik Napisano 25 Lutego 2017 Autor Napisano 25 Lutego 2017 Próbowałem z ludwikiem, pożyczyłem nawet płyn do zakładania opon, niestety efekt ten sam.
woojj Napisano 27 Lutego 2017 Napisano 27 Lutego 2017 Wklej zdjęcia miejsca gdzie bije- tak aby było widać miejsce osadzenia opony na feldze, a najlepiej z obu stron. Może to jakoś ocenimy.
Michal_L Napisano 4 Marca 2017 Napisano 4 Marca 2017 Ja mam taki problem lub i nie problem. A mianowicie gdy założę swoją oponkę continental to by dobrze wycentrować ją pierw lekko pompuje powiedzmy 0,5 bar. następnie molestuje ją na lewo i prawo. Lecz mimo wszystko jak dopompuję ją do 2,5 bar to i tak bije. Dopiero jak napompuję ją do 5-6bar wtedy słychać kilka strzałów (takich jak na wulkanizacji jak zakładają oponę samochodową). Następnie spuszczam do tych 2,5 bar. Pytanie? Czy aby pomóc wskoczyć oponie na rant mogę brzegi opony posmarować lekko wazeliną? Nic się oponie nie stanie? Jak bym posmarował to może nie potrzebował bym tak dużego ciśnienia (bo oponka ma max 4,5 bar) a boje się że ją rozerwie kiedyś.
Waza Napisano 4 Marca 2017 Napisano 4 Marca 2017 Nie, żadnej wazeliny (he he, jak to fajnie brzmi ), tak jak napisał @@woojj, posmaruj rant opony detergentem. Wazelina nie wysycha, i kiedyś może ci zejść opona z obręczy na zakręcie.
zaba84 Napisano 23 Kwietnia 2017 Napisano 23 Kwietnia 2017 Panowie troche odświeżę temat żeby nie zakładać nowego... Mam problem z oponami continental race king 29x2.2 Opona ma bicie na boki oraz bicie góra/dół, przez to bicie góra/dół dziwnie się jeździ. Do tego zauważyłem że opona jest jakby zgrubiona w jednym miejscu(tylna) Problem jest z przednią i z tylną oponą...
seraph Napisano 24 Kwietnia 2017 Napisano 24 Kwietnia 2017 Jeśli ranty opony siedzą prawidłowo - linia jest równo poza obręczą na całym obwodzie po obu stronach to nie zostaje nic innego jak reklamacja opon.
Waza Napisano 24 Kwietnia 2017 Napisano 24 Kwietnia 2017 Jeżeli opony mają już wyjechane kilometry, to prawdopodobnie puścił kord. W takim przypadku nic nie pomoże, trzeba kupić nowe. Miewałem z wylajtowanymi Conti takie sytuacje, że po ok. 1kkm traciły kształt, dlatego zrezygnowałem z opon tego producenta.
zaba84 Napisano 26 Kwietnia 2017 Napisano 26 Kwietnia 2017 Nie wiem ile czasu maja opony bo byly juz zalożone na rowerze(rower używany), Wyglądają jak nówki, maja nawet te igielki. Opony chyba dobrze leżą na rancie, Wydaje mi się że ten problem zaczął się po tym jak przebiłem 2 opony i załatałem dętki. Najbardziej zastanawia mnie to zgrubienie opony na odcinku ok 20 cm. Czy to może być np problem dętki ?
seraph Napisano 26 Kwietnia 2017 Napisano 26 Kwietnia 2017 Dętka nie wpływa na kształt opony, bo ta jest po prostu za sztywna. Jak się deformuje to jest coś nie tak z osnową lub źle siedzi. Może jakieś zdjęcie felernego miejsca wrzuć...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.