Skocz do zawartości

[amortyzator] Hierarchia amortyzatorów FOX


Mwawe

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Na 2017 Fox ma tylko wersje Performance i Factory. Evolution, jeśli się pojawi, jest tylko na rynek OEM.

Należy pamiętać także o wersjach z goleniami SC i 3 rodzajach tłumików.

Najwyższą wersją będzie chyba przykładowo F100 SC Factory FIT iRD, nieco niżej może być F100 SC Factory FIT4 ( pozostaje wybór sterowania tłumikiem- z goleni albo manetka).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Wejdź sobie na stronę FOX-a: http://www.ridefox.com/2016/filter.php?m=bike&t=forks&ref=offcanvas i tam jak przewiniesz trochę w dół to są 4 obrazki reprezentujące poszczególne rodziny amoryzatorów FOX, a niżej konfigurator, w którym można sprawdzić, jakie rodzaje tłumika itp. są dostępne dla wybranego typu amortyzatora.

 

FOX produkuje 4 rodziny amortyzatorów - 32 (XC), 34 (Trail), 36 (All Mountain) i 40 (DH). Te liczby oznaczają szerokość goleni górnych w milimetrach.

 

Float to nazwa sprężyny powietrznej dostępnej we wszystkich amortyzatorach FOX, a Talas to jej odpowiednik dostępny tylko w rodzinach 34 i 36.

 

Pytasz o amortyzatory XC, więc interesuje Cię rodzina 32 i tam we wszystkich modelach dostępna jest tylko sprężyna Float. Możesz to sprawdzić wybierając w konfiguratorze na stronie (Fork Builder) rozmiar goleni (Stanchion): 32. Podobnie z innymi parametrami - np. jak wybierzesz serię Performance to automatycznie podświetli się tłumik Grip, bo innych w tej wersji nie ma.

 

Tak jak pisałem, generalnie masz do wyboru tańszą wersję Performance, w której jest tłumik GRIP i czarne golenie (ta wersja jest stosowana we wszystkich rowerach we w miarę normalnej cenie, czyli gdzieś do 12k PLN) albo droższą wersję Factory, która ma złotą powłokę Kashima na goleniach oraz tłumik FIT4 lub ewentualnie iRD, czyli jakieś elektronicznie sterowane cuda na kiju bazujące na FIT, ale to jest chyba przydatne głównie w rowerach z pełnym zawieszeniem, bo obsługuje od razu przód i tył.

Tłumik GRIP to budżetowa wersja FIT4, która różni się tym, że w FIT4 jest gumowy pęcherz, a w GRIP jest tłok na sprężynie. FOX podaje, że GRIP jest tańszy w produkcji i ma wyższą trwałość, co dla mnie brzmi sensownie. Minusem jest pewnie niższa czułość, ale nie wiem na ile jest to odczuwalne. W zeszłym roku FIT4 był też w tańszej wersji Performance, np. ta Merida taki posiada: BIG.NINE 800 (2016).

 

W tłumiku FIT4 w wersji Factory oprócz 3 ustawień tłumienia kompresji (tak jak w GRIP oraz zeszłorocznym FIT4 w wersji Performance) jest Open Mode Adjust, czyli 22-stopniowa regulacja wolnej kompresji.

 

Forx to raczej określenie na amortyzatory po prostu. Po angielsku fork to widelec / amortyzator. Forks - widelce. Forx - w wymowie brzmi tak samo jak Forks i tyle.

Edytowane przez MD11
  • +1 pomógł 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że z OEM jest jeszcze wersja Performance Elite, która ma tłumik FIT4, czyli to jest chyba odpowiednik zeszłorocznego Performance:

https://www.pinkbike.com/news/fox-announces-2017-lineup-details.html.

 

Prawdopodobnie ten Canyon ma właśnie tą wersję, bo widać naklejkę FIT4: https://www.canyon.com/pl/mtb/grand-canyon/2017/grand-canyon-al-slx-9-9.html/.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@MD11,

Wielkie dzięki za wyczerpujące informacje.

Zastanawia mnie jedynie brak osi 15/100 przy FOX 32 standard 29" przy skoku 100mm. Ogólnie na portalach są takie wersje, chyba że na 2017 rok nie przewidziano takiej opcji.

 

Mimo wszystko wielkie dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, wklejałem już linka z tymi dodatkowymi wersjami: 

 

Widzę, że z OEM jest jeszcze wersja Performance Elite, która ma tłumik FIT4, czyli to jest chyba odpowiednik zeszłorocznego Performance: https://www.pinkbike.com/news/fox-announces-2017-lineup-details.html.

 

Po prostu Rhytm i Performance Elite to wersje OEM (są przeznaczone dla producentów rowerów, a oddzielnie, w pudełku, teoretycznie ich nie kupisz), więc nie ma ich na stronie FOX-a i jak wcześniej pisałem posta to o nich nie wiedziałem. Uwzględniając również wersje OEM hierarchia jest taka, jak napisałeś.

Edytowane przez MD11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi generalnie chodziło żeby się rozeznać pomiędzy tymi amortyzatorami Fox'a o których jedynie wiem tylko tyle że są.

Chcę znaleźć jakiś odpowiednik RS SID XX WC. Warto znać jakieś alternatywy.

Ale generalnie to słabo z tym barkiem skoku 100mm przy osi 15mm na rok 2017.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Mwawe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam pomozcie mi prosze amorek Fox  z 2017 roku 32 Float Performance SC, 100mm z strony foxa wyczytalem cze przy zmianie oleju tj 3 ml do lagi od gory gdzie pompuje powietrze i 10ml do lagi od spodu lagi , czy ja dobrze rozumiem ??? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i juz nic nie rozumiem na pewno mam takiego amora, na stronie FOXA wpisuje kod C8QF zczytany z lagi i info ...

The information you are looking for is unavailable at this time                                                                                                                                                                                                                  2017 Performance Series 32 FLOAT GRIP 3POS REM
2017, 32, A, FLOAT SC, 29in, P-S, 100, Remote, Grip, (7pm CP), Matte Blk, YS-793/PMS-Cool_Gray11 Logo, 15QRx110, 1.5 T, 51mm Rake, OE

wie ktos moze ile oleju wlac do tego amora i gdzie, kupilem juz oryginalny olej FOXA  Suspension Oil Fluid 20wt. Gold 250ml...  prosze wytlumaczyc jak debilowi zebym nie popelnil bledu z gory dziekuje

 
Edytowane przez funo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kochani ludziska powiedzcie mi jak rozumiec ta tabelke bo zgupialem 

2017 Bath Oil Volume Chart

 

32mm  Oil Location Application Oil Type Oil Volume
  Air-Side Bath 32mm FLOAT SC 80-100 Air-Side Bath FOX 20wt. Gold 10cc
       32mm FLOAT 80-120 Air-Side Bath FOX 20wt. Gold 25cc
All 32mm FLOAT 130-150 Air-Side Bath FOX 20wt. Gold 10cc
Air Chamber All FLOAT NA2 Air Chamber FOX 20wt. Gold 3cc
Damper-Side Bath All 32mm FIT4 Damper-Side Bath FOX 20wt. Gold 15cc
All 32mm Grip Damper-Side Bath FOX 5wt. Teflon Infused 40cc
32mm FIT iRD Damper-Side Bath FOX 20wt. Gold 20cc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego co wyżej napisałeś masz FOXa z tłumikiem GRIP. Co powoduje, że według tej tabelki zalewasz dolne lagi:

Po stronie komory powietrznej - 10ml 20wt Gold

Po stronie tłumika - 40ml 5wt Teflon Infused

 

Zauważ, że są to dwa różne oleje. Jak coś mam do odsprzedania ~800ml oryginalnego oleju FOXa 5wt Teflon Infused.

(Zakupiłem do serwisu ale okazało się, że mam wersje OEM Performance z tłumikiem FIT4 :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za podpowiedz i nawet zrozumialem, z odkupieniem oleju bedzie problem poniewaz mieszkam w anglii w pl bede dopiero w sierpniu, jak cie to zadowala w sierpniu moge odkupic nie zmarnuje sie bede w krakowie pozdrawiam i jeszcze raz dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...