krism4a1 Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 (edytowane) Czytaliście już to: Soul - Kozak Standardine? Ciekawe czy miało by szanse przyjąć się? Pusta oś będąca rurą, łożyska dalej od siebie w osi goleni amortyzatora i większe? Edytowane 24 Lutego 2017 przez krism4a1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 A do tego kilka wariacji od każdego kolejnego producenta. Chyba pora aby amortyzatory miały wymienne mocowanie kół, chińczycy już oferują takie rzeczy w swoich ramach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkadaemiaStolarstwa Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Skomplikowany montaż/demontaż, w linku jest co prawda widoczny jakiś niby szybkozamykacz, ale jego integracja z widelcem/ramą nie zachęca do stosowania. Ponadto nie widze jakby miało wyglądać jego otwieraniei wyciągganie koła. Przy osi 25mm zostaje bardzo mało miejsca na kulki łożysk, chyba że piasty byłyby ogromne. A to z kolei oznacza skróconą trwałość albo zwiększoną wagę. Do kogo miało by to być skierowane ? Jedyne co mi przychodzi do głowy to DH. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 24 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Tylna oś skręcana śrubą w ramie. Już widzę, jak ktoś w ferworze walki na maratonie podczas zmiany dętki dokręci tak śruby że urwie gwint w ramie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 24 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Takie rozwiązania ze skręcaniem śrubami to robienie kroku wstecz. wielkiego kroku wstecz. obecne patenty z ośką 15mm z przodu i 12mm z tyłu są wystarczające, a cała reszta to wymyślanie jak by tu na userach zarobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Nie ma szans przyjąć się taki dziwny wynalazek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Nie ma szans a pewnie do downhillu to wsadzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 24 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2017 Do DH jak znalazł. Przy takim systemie można również znacznie powiększyć kołnierz piasty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 (edytowane) Tu się posmaruje, tam się posmaruje, Trek wprowadzi, Spec wprowadzi, a Giant i inny Canyon nie chcąc być gorszymi uczynią to samo. Akurat szary klient będzie miał najmniej do gadania Musi być ruch w interesie, bo nic tak klientów nie przyciąga jak nowość. Chyba pora aby amortyzatory miały wymienne mocowanie kół, chińczycy już oferują takie rzeczy w swoich ramach. Dokładnie, problem tylko, czy z punktu widzenia producentów warto jest robić takie rzeczy? Edytowane 26 Lutego 2017 przez Arni220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidzej Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Razem z hamulcem 6 gwintów w goleniach. W końcu któryś na pewno udało by się ukręcić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Zamysł iście kretyński i aż dziw bierze, że dorabiają ideologię do tej mitycznej sztywności ludzie z branży kolarskiej. Ja pierniczę mam wkręcać na jakiejś obejmie śrubki bo jakiś geniusz stwierdził, że taka oś Maxle lub Thru Axle DT powoduje nadmierne przeciążenia na goleniach. Jak już napisał @sznib to by było cofnięcie się w rozwoju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzesiowu Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 złe wiadomości są takie że światem rowerowym rządzą marketingowcy a nie rowerzyści, dlatego z punktu widzenia rowerzysty będzie źle i raczej się to ie zmieni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Owszem ale są jakieś granice głupoty która jest nie przekraczalna. Trek, Spec czy inny Giant to sobie co najwyżej mogą.... Musieli by się dogadać z takimi potentatami jak DT czy Shimano, że o niektórych producentach amorów nie wspominając w co zwyczajnie nie wierzę. To nie taki prosty myk jak sterówka 1,5" gdzie w sumie głównie rozchodziło się o jedną rurkę. Tu jest kwestia ramy, amora, piast i techniki wypinania koła. Boost już trochę jest a nadal są nie tanie rowery na zwykłej osi z tyłu. Tak poza tym nie przesadzajmy i potraktujmy ten pomysł czysto humorystycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 To że pomysł ma małe szanse na wdrożenie, świadczy o tym fakt że można o nim przeczytać. Zazwyczaj wszelkie nowinki trzyma się w ścisłej tajemnicy. System miał by realne zastosowanie w amortyzatorze o dolnych goleniach, który ma wiele zalet, ale nadal jego główną bolączka jest brak sztywności. Problem ukręcania się śrub, jest wyolbrzymiony. Tam wystarczyła by niewielka siła dokręcania porównywalna z dokręcenie koszyka na bidon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Trek, Spec czy inny Giant to sobie co najwyżej mogą.... Musieli by się dogadać z takimi potentatami jak DT czy Shimano, że o niektórych producentach amorów nie wspominając w co zwyczajnie nie wierzę. No co ty, a co było z nowym standardem 110/148? Dokładnie taka sama kolej postępowania, dogadanie z producentami ram, amorów i standard przepchniety. A czy prościej nie można było zainplantować już istniejących osi 150mm? Można, ale po co? Zysk z nowego będzie większy, bo zarobią na tym i producenci ram, i amorów, i piast itd. itd. A kto zapłaci? My. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 26 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Podobne ( jeśli patrzymy na ilość śrub ) miał Fox w modelu F36 ,gdzie można używać osi 15mm i 20mm. IMO Soul Kozak w jakimś sensie rozwinął ten pomysł. Nie przekonuje mnie ten pomysł. obecne patenty z ośką 15mm z przodu i 12mm z tyłu są wystarczające, a cała reszta to wymyślanie jak by tu na userach zarobić. .To samo było mówione przed wprowadzaniem osi 15mm i 12mm-że po co, na co ( że o napędach 10 sp nie wspomnę- nie pamiętacie jaka była wtedy dyskusja ? ). Poza tym Soul Kozak jest zbyt małą firmą na globalizację tego patentu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Takie rozwiazanie to Fox miał już w modelach 2005/2006, ale, że jest ono bardzo nieidiotoodporne potem wprowadzili szybkozaciski. Te śruby po prostu trzeba skręcać tak jak te na mostku; na przemian i nie za silno. A że ludzie kręcili ile pary w łapach kończyło się to tak: To samo było mówione przed wprowadzaniem osi 15mm i 12mm-że po co, na co Ludzie zawsze się bronią przed nowościami, bo nowe standardy to problem w przyszłej modyfikacji sprzętu. Jak wiadomo, czasem słusznie, czasem nie. iMO, sztywne ośki to dobry upgrade z 9mm, nie tylko większa sztywność, ale też komfort że koło zawsze po włożeniu jest w tym samym położeniu i nie ma problemu że nagle zacznie tarcza ocierać bo koło trochę inaczej się ułożyło. Poza tym standard 9mm to za mała sztywność przy większych kołach, także trzeba było wprowadzić 15mm w rowerach XC, gdzie wcześniej 9tka wystarczała. Nie wiem czy wszyscy czytaliście w podlinkowanym arcie, ale to rozwiązanie od Soul Kozak dedykowane jest pod amortyzatory/ramy karbonowe. w przypadku alu pewnie korzyści większych by nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Słaby pomysł, najsłabszym ogniwem wydają mi się te małe elementy mocujące oś. Podlinkowane wyżej, osie skręcane śrubami czy to w Foxach czy Marcokach wyglądają dużo solidniej. I nie wiem jak w downhillu bo się w to nie bawią ale dla mnie sztywne ośki to po prostu wygoda. Mityczną sztywność mam w nosie. A wrzucanie do takich osi śrub przekreśla tą wygodę już na starcie. Nijak ma się to do szybkozamykaczy czy po prostu osi z ramieniem zakręcanej nakrętką. I tak jak wspomniał @@sznib, takie śruby trzeba wkręcać z wyczuciem a ewentualne błędy mogą mieć poważniejsze skutki (i być bardziej kosztownej) niż w przypadku źle skręconego mostka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 26 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2017 Firma zacznie z pewnością produkować teraz amortyzatory i ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.