Mareckik Napisano 23 Lutego 2017 Napisano 23 Lutego 2017 Witam. Rozglądam się za nową korbą do swojego CR1, w którym siedzi 105 5600 na 10s i pytanie, jak w temacie. Jak się ma kompatybilność kasety i łańcucha 10s do korby 11s (nowe 105 i Ultegra) i 9s (nowa SORA)? Aczkolwiek zastanawiam się, czy w ogóle brać tą drugą opcję pod uwagę, cena jest fajna, pytanie, jak z trwałością takiej Sory? No i jak z przednią przerzutką? Chociaż akurat w tym wypadku, cena wymiany samego przodu nie byłaby jakaś druzgocząca Pozdrawiam.
Mod Team Puklus Napisano 23 Lutego 2017 Mod Team Napisano 23 Lutego 2017 Działa. Jak wszystko jest nowe nie ma problemów. Jak są używane z różnych napędów, może pojawiać się zaciąganie łańcucha. Ale to i tak się pojawia przy już znacznym zużyciu. Przednią przerzutką się nie martw, o ile korba nie ma dziwnych stopniowań. A trwałość ... no cóż, im nowsze tym słabiej.
pawel2208 Napisano 24 Lutego 2017 Napisano 24 Lutego 2017 Z tego co tutaj przeczytałem, to korba 2x11 powinna się bez problemu dać zamienić z 2x10. Można kupić np korby SRAM GX 2x10 i 2x11, a z dostępnością tej pierwszej jest problem zazwyczaj. Nowy SLX niby występuje w konfiguracji 2x10 i 2x11, ale same korby są do kupienia tylko 2x11. Czy są jakiekolwiek różnice w pracy takich korb skoro występują w dwóch wariantach, czy w przypadku wymiany korby nie zawracać sobie tą sprawą głowy?
Mareckik Napisano 14 Maja 2017 Autor Napisano 14 Maja 2017 To jeszcze jedno pytanie, bo pozostając przy napędzie 10s, biorę się za wymianę przerzutek. Na tył idzie Ultegra 6700, a na przód... no własnie, chcę tam zamontować Ultegre 6800, która teoretycznie jest pod 11s. Pytanie, czy ta 11s będzie pracować z napędem oraz manetką 10s, czy mogą dziać się rózne dziwne rzeczy i lepiej kupić po prostu 6700 na przód również?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.