Skocz do zawartości

[Wybór] Rower crossowy czy (vs) szosowy


cesi99

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, witam i o zdrowie pytam :) Powitanie było, a teraz do rzeczy.

 

Chcę się was poradzić w sprawie doboru roweru, który chcę kupić w kwietniu. Myślę, że będzie to rower crossowy, ale zastanawiam się też nad szosowym, ponieważ od kąd oglądam kolarstwo spodobały mi się szosy.

 

Głównie jeżdżę po asfalcie, ale wiadomo los lubi płatać figle i niekiedy trafi się jakiś bruk, droga szutrowa czy leśbe ścieżki. Gdyby los spłatał taki figiel to rowerem szosowym raczej sobie nie pojeżdżę. Druga sprawa to, że na większe wypady np 2-3 dniowe na rower szosowy nie wezmę. Ale znowu gdybym chciał wybrać się na trening rower szosowy byłby fajną opcją.

 

Chcę, żebyście się wypowiedzieli, który lepiej wybrać. Napisać plusy i minusy roweru szosowego i crossowego.

 

Na ten moment myślę nad:

 

Szosa: Triban 500

Cross: Lazaro Integral lub Kands Maestro

Napisano

Myślę, że niezłym kompromisem byłby dla Ciebie rower przełajowy, czyli taka lekko uterenowiona szosa z innymi hamulcami, oponami i trochę inną geometrią, ale z takich rowerów to najtańszy Romet Mistral to wydatek ponad 2000 zł, a już konkretniejszy Accent CX-One - ponad 3000...

 

Jazda po nierównościach, a już na pewno po leśnej ścieżce na szosowych oponach to zdecydowanie nic przyjemnego. Triban za to odwdzięczy się na szosie, bo to bardzo wyspecjalizowany rower. Cross jest bardziej uniwersalny, ale przez to traci na asfalcie w stosunku do typowej kolarki cóż tu więcej napisać? Cross będzie też lepszy w przypadku rekreacyjnego wypadu, bo jest wygodniejszy przy spacerowej jeździe.

Napisano

Myślę, że niezłym kompromisem byłby dla Ciebie rower przełajowy, czyli taka lekko uterenowiona szosa z innymi hamulcami, oponami i trochę inną geometrią, ale z takich rowerów to najtańszy Romet Mistral to wydatek ponad 2000 zł, a już konkretniejszy Accent CX-One - ponad 3000...

 

Też myślałem nad rowerem przełajowym bo byłby fajną opcją dla mnie, ponieważ w każdej chwili można zmienić opony na cieńsze, grubsze itp. ale mój budżet na to nie pozwala, chyba że jakiś dobry używany rower przełajowy.

Napisano

Rower szosowy o ile dobrze go ustawisz będzie dużo wygodniejszy od crossa.

 

Do obu modeli można zamontować bagażnik (i błotniki) więc oba nadadzą się na dłuższe wyjazdy.

 

Szosa raczej tylko na asfalt, po jakiejś ubitej drodze oczywiście jakoś przejedziesz ale raczej nie będzie to ani szybka ani komfortowa jazda; cross będzie pod względem terenowym bardziej uniwersalny.

 

Osobiście poleciłbym rower typu gravel/przełaj mający baranka i szersze "crossowe" opony...

Napisano

Rower szosowy o ile dobrze go ustawisz będzie dużo wygodniejszy od crossa.

 

Do obu modeli można zamontować bagażnik (i błotniki) więc oba nadadzą się na dłuższe wyjazdy.

 

Szosa raczej tylko na asfalt, po jakiejś ubitej drodze oczywiście jakoś przejedziesz ale raczej nie będzie to ani szybka ani komfortowa jazda; cross będzie pod względem terenowym bardziej uniwersalny.

 

Osobiście poleciłbym rower typu gravel/przełaj mający baranka i szersze "crossowe" opony...

No tak błotniki i bagażnik powinno się dać zamontować szczególnie w tribanie 500, ale tu też chodzi o udźwig bagażnika/roweru.

 

Jeżeli chodzi o teren to głównie asfalt i tak jeżdżę więc nie ma problemu. A na dłuższe wypady zrobię sobie trasę uliczną. A jeżeli wiedziałbym że jest jakiś inny teren np. droga szutrowa/bruk itp to w tribanie da się założyć maks 700x28C więc problemu chyba by wtedy nie było

Napisano

28mm do Tribana spokojnie wejdzie, po bruku/szutrze spokojnie wtedy przejedziesz ale nastaw się że będzie to raczej ostrożna i powolna jazda; a jak trafisz na piach/błoto to prawdopodobnie zastanie Ci prowadzenie roweru...

Napisano

To pewnie by Ci pasował ja mam 171cm i nogę ok 79-80

 

A co masz za rower? Że by na mnie pasował?

28mm do Tribana spokojnie wejdzie, po bruku/szutrze spokojnie wtedy przejedziesz ale nastaw się że będzie to raczej ostrożna i powolna jazda; a jak trafisz na piach/błoto to prawdopodobnie zastanie Ci prowadzenie roweru...

 

Z tym bym się na pewno liczył, ale nie wiem jaki by miał udźwig i czy wygodnie by się jechało z bagażnikiem i sakwami

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...