3whandshake Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Witam wszystkich, Zastanawiam się nad remontem mojego 10 letniego roweru. Zdjęcie z aukcji z której go kupiłem w 2006 roku: Ocecny stan: (poza oponami nic się nie zmieniło) https://www.dropbox.com/s/uf4y722exkbg3lu/2016-08-04%2016.51.00%20HDR.jpg?dl=0 Aktualnie: Rama: aluminiowa 6061 19'' Widelec: amortyzowany SUNTOUR XCM 100mm Hamulce: V-Brake Alhonga HJ-806AD Przerzutka przód: Shimano C051 Przerzutka tył: Shimano ALTUS Manetki: Shimano ST-EF 50 Obręcze: Kross Alu ROCK 26" Piasty: aluminiowe Wolnobieg: Shimano MFTZ-07 Opony: Schwalbe land cruiser 26x1.75 Siodło: Selle Royal Liczba biegów: 21 Waga: 14,4 kg Plany: Sztywny widelec 1 blat na przód nowe obręcze (przystosowane pod tarczę i tylna pod kasetę) tarcze hydrauliczne kaseta 9rz (w tym łańcuch linka manetka) Czyli zostało by ze starego roweru: Rama, opony, siodełko i chyba kierownica. Jeżdżę typowo rekreacyjnie ok 8-10 kkm rocznie, nie zależy mi na podniesieniu prędkości ani nic takiego. Trasy to 90-95% asfalt reszta ubite ścieżki. W grę wchodzi również kupno nowego roweru w stylu fitness/cross/miejski. ( nie wiem jaki kupić, żeby był dobry i trochę pojeździł) Proszę Was o poradę, nie znam się na temacie rowerowym nie wiem co będzie najlepsze dla mnie. Budżet na obie operacje to myślę rozsądnie będzie ok 2,5k zł chyba, że to za mało to się coś dołoży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Twoje przebiegi to naprawdę nie jest typowa rekreacja - nie doceniasz się Ja bym szukał nowego roweru. W Twoim budżecie można spokojnie znaleźć nowego bardzo dobrego crossa lub fitnessa (nie podchodzi Ci kierownica typu baran?) lub naprawdę wypasioną używkę. Dlaczego chcesz koniecznie tarcze na asfalt? Gdyby nie to to już za 1000 zł można dostać rower, który odpowiada Twojej specyfikacji: http://allegro.pl/rower-miejski-romet-mistral-urban-wyprzedaz-i6190583338.html. Tarcze wiadomo - są lepsze, ale czy konieczne? Twoja rama jest już po prostu stara i niezbyt warta tego, żeby budować na niej rower od zera, więc naprawdę lepiej wyjdziesz jak sprzedasz obecny rower w całości i dołożysz do zakupu nowego. Na pewno się coś znajdzie dla Ciebie. Do tego większe koła sprawdzą się o niebo lepiej przy Twojej jeździe. Edytowane 22 Lutego 2017 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Za 2,5 k to popatrz za nowym rowerem. Może coś takiego skoro sam wyszedłeś z pomysłem Fitness'a? https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-540-fb-id_8322798.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3whandshake Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Dzięki za miłe słowa ale ja jednak stawiam, że to rekreacja. AVG z jakim się poruszam to 20-23 km/h, po prostu jeżdżę przez jakieś 7-8 miesięcy i tak się uzbiera. Co do tarcz to chcę je głównie dlatego, że moje Vki na mokrym to porażka - ot jedyny ich minus. W sumie nad baranem się nie zastanawiałem, jechałem raz szosą ale miała opony 23mm i były za wąskie. Jakie by mi to dało plusy w porównaniu do czegoś z prostą kierownicą? Tak czułem, że mój staruszek już nie za bardzo się nadaje. Twoje przebiegi to naprawdę nie jest typowa rekreacja - nie doceniasz się Ja bym szukał nowego roweru. W Twoim budżecie można spokojnie znaleźć nowego bardzo dobrego crossa lub fitnessa (nie podchodzi Ci kierownica typu baran?) lub naprawdę wypasioną używkę. Dlaczego chcesz koniecznie tarcze na asfalt? Gdyby nie to to już za 1000 zł można dostać rower, który odpowiada Twojej specyfikacji: http://allegro.pl/rower-miejski-romet-mistral-urban-wyprzedaz-i6190583338.html. Tarcze wiadomo - są lepsze, ale czy konieczne? Twoja rama jest już po prostu stara i niezbyt warta tego, żeby budować na niej rower od zera, więc naprawdę lepiej wyjdziesz jak sprzedasz obecny rower w całości i dołożysz do zakupu nowego. Na pewno się coś znajdzie dla Ciebie. Do tego większe koła sprawdzą się o niebo lepiej przy Twojej jeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) Co do tarcz to chcę je głównie dlatego, że moje Vki na mokrym to porażka - ot jedyny ich minus. Szczerze bym się zdziwił gdyby V-ki Alhonga, które są chińskie po takim przebiegu hamowały dobrze. Porządne V-ki z dobrymi klockami są banalne w regulacji i spokojnie prędzej zerwiesz przyczepność niż braknie Ci siły hamowania na asfalcie. Nie bez powodu kolarstwo szosowe nadal nie "uznało" tarcz. Baranek jest wygodniejszy, bo ma więcej możliwych chwytów. Do tego jest węższy dzięki czemu rower się wygodniej i sprawniej prowadzi w lekkim terenie. Jednak dla Ciebie z baranem to tylko rower przełajowy lub jakiś gravel bike, a te najtańsze to Twoja górna granica budżetu. Ten Triban ma już carbonowy widelec, a to spory plus, ale ma też szosowe hamulce, które mocno ograniczają rozmiar opon. A coś takiego: http://allegro.pl/rower-fuji-absolute-1-3-21-z-3100-zl-i6717727976.html http://allegro.pl/rower-kona-dew-plus-2017-nowy-sklep-2899zl-i6714378499.html Lub przełajowy Mistral: jest baranek, ale jednocześnie V-ki, więc szersza opona to żaden problem: http://allegro.pl/rower-romet-mistral-cross-28r22-2016-szosowy-lekki-i6683641751.html Edytowane 22 Lutego 2017 przez seraph Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3whandshake Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Ten Fuji fajnie wygląda. Kolega podesłał mi jeszcze takie coś: https://www.olx.pl/oferta/gavia-barletta-ultegra-hybryda-szosowy-CID767-IDk7ZaS.html#c91dad1ae8 starsze ogłoszenie więcej zdjęć: https://www.olx.pl/oferta/gavia-barletta-ultegra-2x10-deore-szosa-fitness-hydraulika-CID767-IDhmtE7.html warto się zainteresować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Wydaje się w porządku. Tylko przydałoby się dopasować rozmiar ramy. Ile masz wzrostu w ogóle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3whandshake Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 W takim razie podjadę jutro i go zobaczę, jest w moim mieście. Mam 177cm, Krossa mam 19" i jest w miarę ok, jakby był troszkę większy też bym nie narzekał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Hexagony są krótkie, więc możesz rzeczywiście mieć takie odczucia. 19' to rozmiar roweru crossowego dla Ciebie. Ta Gavia ma 21', więc może być za duży, ale jak się przymierzysz to będziesz wiedział na pewno. Pamiętaj, że rozmiar roweru to także długość ramy, więc za duży rower będzie przede wszystkim za długi i przez to męczący i niewygodny co w pierwszej chwili nie musi być wyraźnie wyczuwalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3whandshake Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Dziękuję seraph za rady, fajnie posłuchać kogoś kto się zna Jak obejrzę tego Gavia to napiszę co wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Ja mam 174 cm i ramę 17', pasuje idealnie. Natomiast tak jak pisał kolega, górna rura jest dość krótka, więc żeby uzyskać pochyloną pozycję trzeba pokombinować z mostkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
3whandshake Napisano 3 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 Panowie potrzebuję jeszcze raz waszej fachowej pomocy. Pojechałem do sklepu, dosiadłem kilka rowerów i teraz nie wiem co zrobić. Spodobał mi się Kross Vento 2.0 i teraz nie wiem czy dopłacać 600 zł do wersji 2017 czy kupić tańszą 2016, jest tam karbonowy widelec i jakaś nowa czarodziejska rama co to ma linki pochowane i lepsze coś tam: 2016: http://www.kross.pl/pl/road/vento-2-0 (mam ją za ok. 2100) 2017: http://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-2-0 (cena 2699 nie do negocjacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 3 Marca 2017 Udostępnij Napisano 3 Marca 2017 Rzeczywiście do carbonowego widelca warto dopłacić. Do tego jest 1 bieg z tyłu więcej, ale pochowane linki to bajer, który może okazać się tylko ciężki w serwisie. Szczerze to nie kupiłbym żadnego. Jak chcesz tanią szosę to wybierz się do Decathlonu i zobacz Tribany. Nawet tańszy Triban 500 ma już carbonowy widelec, a droższy Triban 520 jest tańszy od nowszego Vento przy lepszym osprzęcie. Może słabo orientuję się w rowerach szosowych, ale jeszcze rok lub 2 temu Triban nie miał konkurencji jako budżetowa kolarzówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.