Jarex Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Witam, Chciałem się Was zapytać o zdanie, bo jak to w sklepie każdy sprzedawca chwali swoje i chwali droższe, a ja potrzebuje szczerej porady. Jestem na etapie zakupu roweru, wybrałem jeden z 3 modeli. 1. CUBE TONOPAH PRO 2016 ROWER CUBE Cube Tonopah Pro 2 CUBE TONOPAH PRO 2017 ROWER CUBE - CUBE Tonopah Pro black´n´flashred 2017 3 SPECIALIZED CROSSTRAIL ELITE CARBON 2017 Specialized: CROSSTRAIL ELITE CARBON Który warto kupić i dla czego, a który nie bo .... Pomóżcie i wesprzyjcie człowieka swoją wiedzą i doświadczaniem. Dziękuje
Mod Team KrissDeValnor Napisano 21 Lutego 2017 Mod Team Napisano 21 Lutego 2017 Jest parę niuansów nad którymi można się zastanawiać. Rama w Specu jest karbonowa, ale ze starszym typem sterówki, a w Cube aluminiowa z nowszym - w przypadku rowerów typu Cross wydaje mi się to jednak drugorzędną sprawą. Od strony estetyki plus dla Speca - wystarczy przyjrzeć się spawom w ramach Cube, a potem spojrzeć na Speca w tych miejscach. Osprzętowo Cube wypada lepiej - pełna grupa XT ( w 2016 nie podali modelu piast ) oraz amortyzatory powietrzne ( w 2017 jest Paragon Gold - tu trzeba zapytać krosiarzy jak wypada w porównaniu do NCX ). Jest jeszcze kwestia korb - w Specu dwublatowa ( w większości przypadków wystarczająca ), a w Cube trójblatowa. Spec z osprzętem z Cube byłby ideałem PS Mały plus dla Speca za sztywniejszą przednią oś.
roberttrebor Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 To zależy do czego ma ten rower służyć bo Cube to typowy crossowy rower Spez to taki troche oszukany crossowiec bardziej idący w fitnes.Oczywiscie karbonowa rama kusi(mam dwa rowery karbonowe i na pewno nic mnie nie przekona ze alu może dawać podobny lub lepszy komfort użytkowania).W specu czesto płacimy za logo(zreszta słusznie utytułowane).Cube się kocha albo nienawidzi,nie ma jak by formy pośredniej(często na "pokręconą" geometrię ramy).Nie czepiał bym się spawów Cubika bo i nie ma się czego wstydzić ani ukryć za wyszlifowanymi i wygladzonymi łączeniami jak to często czyni konkuręcja.Nigdy nie słyszałem o pękających Cube w tych miejscach ani wogóle(nawet drogim i sławetnym markom to się zdarzało nawet tym na "S").Zgadzam się że najlepszą alternatywą była by mieszanka osprzętu Cube z ramą Speca(gdyby jeszcze była zwężana główka).Mnie by na pewno kusiła karbonowa rama i tylko tyle.Cube mam sprawdzone od lat i mam słabość do tej marki,na pewno też za tę "pokręconą" geometrię ktora daje też poczucie większego komfortu w prowadzeniu.
Tomek21001 Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Chciałem się Was zapytać o zdanie, bo jak to w sklepie każdy sprzedawca chwali swoje i chwali droższe, a ja potrzebuje szczerej porady. Napisz jeszcze gdzie i jak dużo jeżdzisz. Być może uda się pominąć kosztowny etap pośredni jakim jest cross. Albo i nie.
Jarex Napisano 22 Lutego 2017 Autor Napisano 22 Lutego 2017 Najważniejsza sprawa to że w gre wodzi teraz tylko spec lub cube 2017 bo dostałem dziś rano fajną ofertę cenową 1. Do czego ma służyć: Przestawiam się z górskiego roweru na crossowy bo od kilku lat już nie jeżdżę w teren, teraz głównie miasto, pod miastem lekki szuter i kilka razy w roku mazury (znów szuter i asfalt) zaczynam wchodzić w km. szybki wyskok na rower w tyg to 50km, a jak już cały dzień to ponad 100km. 2. Oco chodzi z linią fitness? jaka jest różnica między cross a fitness? 3. Jaka jest odczuwalna różnica podczas jazdy na alu a na carbonie? (obydwa rowery warzą identycznie - no prawie, ale nie zauważalnie)4. oco chodzi w cube z pokręconą geometrią? jak mam to odczytać? Będę wdzięczny za odpowiedź. Muszę dodatkowo poprawić pozycję bo jazda za młodu ostro weszła mi w kark i teraz muszę mieć pozycję bardziej prostą, ale na kanapowca się nigdy nie przesiądę nie ta natura. Ps. super jest te formu, extra że mi pomagacie, dziękuje Wam bardzo
roberttrebor Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 Np Cube w niższych modelach górskich gdyby zmienic na opony węższe to może swobodnie robić za crossa bo ma krótsza "rurę" górną co za tym idzie mniej sportową geometrię,wyczynowcy wolą rowery na których są bardziej wyciągnięci do przodu co ułatwia podjazdy etc.Ja natomiast lubie tę geometrię bo nie biorę udziałów w żadnych maratonach i innych zawodach a taka geometria Cube daje wiecej komfortu.To "pokręcenie"ramy też wychodzi w doborze wielkośc, zazwyczaj Cube trzeba kupować z wiekszą ramą niż u konkuręcji bo rozmiary są lekko zawyżone..
Mod Team KrissDeValnor Napisano 22 Lutego 2017 Mod Team Napisano 22 Lutego 2017 Zasadnicza różnica między rowerami typu cross i fitness jest taka, że cross posiada amortyzator, a fitness sztywny widelec. Poza tym fitness ma węższe opony, czasem niewiele grubsze od szosowych i często posiada szosowy napęd / osprzęt, jednak w odróżnieniu od szosówek ma prostą kierownicę oraz klamki i manetki w układzie znanym z MTB. Cross będzie bardziej komfortowy, a fitness lżejszy i szybszy, a z racji braku amortyzatora tańszy w zakupie i serwisowaniu. Obstawiam, że większość nie zauważy dużej różnicy pomiędzy alu, a karbonem, zwłaszcza w przypadku amortyzowanego cross'a. Z drugiej strony np. fitness powinien mieć karbonowy widelec lepiej pochłaniający drgania niż aluminiowy.
gtb Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 oco chodzi w cube z pokręconą geometrią? jak mam to odczytać? Większość ram Cube (w porównaniu do innych marek) jest krótka w stosunku do długości rury podsiodłowej a co za tym idzie pozycja jest bardziej wyprostowana (turystyczna).
Tomek21001 Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 Przestawiam się z górskiego roweru na crossowy bo od kilku lat już nie jeżdżę w teren, teraz głównie miasto, pod miastem lekki szuter i kilka razy w roku mazury (znów szuter i asfalt) zaczynam wchodzić w km. szybki wyskok na rower w tyg to 50km, a jak już cały dzień to ponad 100km. Jeżeli koniecznie Spec to moim zdaniem Diverge,Sequoia.......długo nic.......Sirrus...........Crostrail kolejność nieprzypadkowa. Jeżeli masz możliwość przysiąść się,przejechać - warto,zanim będziesz żałował. Widzę,że celujesz w budżet ok. 5000 - szkoda na crossa Jeżeli koniecznie Cube to Attain,Sl Road itd,z tarczówkami,nie wiem jak akurat tam z miejscem na oponę. Nie patrzyłem na ceny konkretnych modeli. Edit : piszę jako były posiadacz Tonopaha,bardzo dobrze wspominam,ale.....
Majster2000 Napisano 23 Lutego 2017 Napisano 23 Lutego 2017 1. Do czego ma służyć: Przestawiam się z górskiego roweru na crossowy bo od kilku lat już nie jeżdżę w teren, teraz głównie miasto, pod miastem lekki szuter i kilka razy w roku mazury (znów szuter i asfalt) zaczynam wchodzić w km. szybki wyskok na rower w tyg to 50km, a jak już cały dzień to ponad 100km. To może Gravel? http://velo.pl/rowery/gravel/author/ronin-2017
Jarex Napisano 23 Lutego 2017 Autor Napisano 23 Lutego 2017 Przeczytałem dokładnie wasze porady i to kilka razy. Trochę zakręciło mi się w głowie od tego no ale rozjaśniliście mi kilka spraw. 1. muszę zamówić w sklepach rowery z ramami pod siebie i przymierzyć już teraz nie 2 ale 5 rowerów. 2. kusicie mnie trochę rowerami fitness i nawet już takimi początkami szosowych ( jednak z szutru nigdy nie zrezygnuje ) 3. Idę za ciosem i przymierze się do kilku z nich. Mimo tego że info o tym że pozycja na Cuba jest bardziej wyprostowana ( liczę na taką - bo chce się wyprostować) to kusi mnie spec, bo piszecie z kolei o dopracowaniu całości geometrii, a pozycja mimo tego że z większym pochyleniem i zacięciem do jazdy (a jak już pisałem licze na większy pion, komfort) to tu mogę tego nie odczuc bo będę zajęty pożeraniem km. Spec.:DIVERGE ELITE DSW; SIRRUS SPORT CARBON; CROSSTRAIL ELITE CARBON Cube: SL ROAD; TONOPAH PRO Obawiam się kierownicy typu"baranek" nigdy nie jeździłem na takiej, no i brak amora, to także lekko mnie przeraża, ale z tego co czytam to karbonowe (wasza rada) plus jakieś nowe technologie mocno zbierają drgania. Dam Wam znać co kupię, albo jeszcze będę pisał bo znów będę miał rozkmine jak już na nie wszystkie wsiądę. ps.Tomek21001 pisałeś że miałeś Tonopaha ale.....?
Tomek21001 Napisano 23 Lutego 2017 Napisano 23 Lutego 2017 Ale od czterech sezonow jezdze BMC GF02 disc,wygodniej,sporo lzej,przydatnosc na szutrze,polnej drodze,dukcie lesnym identyczna.Komfort wiekszy,zasluga dosc specyficznej pod tym wzgledem ramy. Tonopah doskonale sprawdzil sie pod bagazami i z extrawheelem.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.