kakara Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Wiem że wydaje się to śmieszne ale pytam poważnie. Praktycznie codziennie (zatem okres zimowy) dojeżdżam do pracy ok 16 km i w ostatnim czasie (3-4 razy) niemal co tydzień łapię kapcia, zawsze z tyłu. Tak wiem, masz coś w oponie, ale nie mam. Zastanawiam się czy np lód (obecnie go nie ma) może zadziałać jak szkło? Nieraz musiałem na niego najeżdżać. Co dziwne, zawsze jest to "podwójna" dziurka, jedna przy drugiej. No miałbym wyjątkowego pecha że najeżdżałbym na coś w tym samym miejscu??? Pewnego razu dopompowałem na stacji benz. przejechałem o 10 km, wszedłem na kilka minut do sklepu, wychodzę , kapeć. Fakt że mam już nieco startą oponę więc celowo przerzuciłem ja na przód zobaczymy co to da. Ja złapię kapcia na przodzie to podejrzenie padnie jednak na oponę, Ale ja znów z tyłu? Jakie macie "przygody" z łapaniem kapcia, może coś mi to podpowie gdzie szukać przyczyny poza wyjątkowym pechem. Zima może mieć wpływ, temp. ujemne? Aaa... wystające szprychy też nie, dziura zawsze jest od zewnętrznej strony koła.
topol Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Dla mnie klasyczny snejk. Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka
hsw Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 miałem tak na przytartej oponie - po wymianie opony na nową jest ok
Warthog Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Ciśnienie sensowne? Co to za opony? Daj fotę co znaczy trochę starte. Cała zimę jeżdżę i 0 kapci wiec nie tedy raczej droga
kakara Napisano 21 Lutego 2017 Autor Napisano 21 Lutego 2017 Ciśnienie sensowne? Problem w tym, że bardzo lubię na mocno dobitych kołach jeździćCo to za opony? Ta felerna to jakaś koreańska bo Schwalbe nie dostałem w sklepie ale następna już będzie taka bo "walory" szosowe a na treking taka mi pasujeDaj fotę co znaczy trochę starte. Nie pokażę ! bo.... wstyd pokazać ;( No raczej bieżnika na środku już tam nie ma, ostał się po bokach, Teraz na tyle mam tą schwalbe jeszcze trochę bieżnika tam jest Chcę je obie zajechać żeby za jednym zamachem wymienić obie.Cała zimę jeżdżę i 0 kapci wiec nie tedy raczej droga No mi zaczęło się to szczególnie w zimie i podczas największych mrozów, dlatego w tym kierunku poszedłem, myśląc że może jednak....
HarveyDent Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Nie pokażę ! bo.... wstyd pokazać To wróć jak zmienisz oponę i dalej będziesz miał problem. Na razie nie ma tematu.
kakara Napisano 21 Lutego 2017 Autor Napisano 21 Lutego 2017 A niby dlaczego nie ma tematu? Właśnie się dowiedziałem że to MOŻE BYĆ ale też nie musi, przyczyna. Ciekawiło mnie czy podobne problemy zgłosi ktoś jeżdżąc zimą. Kto pyta.....
HarveyDent Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Masz łysą jak kolano oponę. Dętkę chroni z 1 mm starej gumy i trochę sznurkowej osnowy. Hmmmm..... pomyślmy...... Dlaczego Ty łapiesz kapcie... hmmmmmm.....jak myślisz ?
HarveyDent Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Tak. To lód. Za chwile stopnieje i jeszcze zrobisz jeszcze 4327602 km na tych "oponach".
Waza Napisano 21 Lutego 2017 Napisano 21 Lutego 2017 Tak jak napisał @@topol, klasyczne snejki. Przejeżdżając np. przez krawężniki nie podnosisz doo....y z siodełka i dobijasz dętkę rantami obręczy. Stąd te dwie dziurki w dętce.
Mod Team sznib Napisano 22 Lutego 2017 Mod Team Napisano 22 Lutego 2017 Tjaa, klasyczny snejk... Z dziurami od zewnątrz.
Kiersztor Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 Wymień oponę, załóż nową dętkę, zmień technikę jazdy. To zdecydowanie nie wina lodu Wbij do koła takie ciśnienie jakie zaleca producent, a jeśli nie lubisz jeździć na zbyt mocno nabitymi oponami, kup ogumienie z większym balonem.
kakara Napisano 22 Lutego 2017 Autor Napisano 22 Lutego 2017 Ok dzięki za odpowiedzi, chciałem upewnić się dzięki waszym wypowiedziom że zimą ogumienie nie staje się bardziej podatne na łapanie kapci.
siimon Napisano 22 Lutego 2017 Napisano 22 Lutego 2017 Wbij do koła takie ciśnienie jakie zaleca producent, a jeśli nie lubisz jeździć na zbyt mocno nabitymi oponami, kup ogumienie z większym balonem. Przecież napisał, że lubi na "mocno dobitych". Tak czy siak opony do wymiany.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.