szczerb Napisano 21 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Hej, po zmianie sztućca (Z1 BAM '97 na Z1 RC2 ETA '07) przewód od mojego MAGa jest już za krótki. Zdecydowałem, że nie będę inwestował w stare hamulce, które już pokazują, że powolutku zbliżają się do pełnioletności. Wiem, że kwestia Zee przewinęła się pobieżnie również tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/213658-hamulce-dylemat-miedzy-slx-a-xt/page-3 Zależy mi na porównaniu siły oraz modulacji SLX i Zee do Magów. Hayesy używałem z tarczami 200/200 (te równe 200mm od Grimeca, nie typowe 203) i przód miał siły tak na styk jak byłem 10kg lżejszy niż teraz. Z modulacji byłem bardzo zadowolony. Obecnie brakuje siły. Tył byłby pewnie w sam raz na tarczy 180mm. Wyląduje to w fullu 26" 155mm skoku (http://www.mtbr.com/cat/bikes/freeride-full-suspension/azonic/saber/prd_417773_1543crx.aspx) i ogólnie "umiarkowanie lekkim" rowerze. Do tego ja sporo ważę i nie mam szczególnie finezyjnej techniki. Sądzicie, że słusznie się skłaniam ku poniższemu zestawowi? - zacisk przód Zee - zacisk tył SLX M7000 - klamki takie same, ale nie wiem czy XT M8000/SLX M7000/Zee M640 (różnica w cenie nie ogromna, więc raczej pomiędzy pokrętłem lub brakiem się zdecydować nie mogę) Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 21 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Ja pitolę jak Wy ludziska kombinujecie. Pokaż mi tą ogromną różnicę przy założeniu, że z przodu wsadzisz nie tani zacisk Zee. Same Zee chodzą po niecałe 9 stów. Co do samego pytania to nie dałeś info gdzie użytkowanie i jak. Z moich obserwacji im łatwiejszy teren i spokojniejsza jazda tym Zee spisują się bardziej ujowo. Siła i modulacja to wypadkowa zastosowanych klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczerb Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Kombinuję, bo tych fajniejszych współczesnych hebli za bardzo nie znam, a naczytać się można różnych rzeczy. Zawsze byłem przekonany, że 4 tłoczki to z reguły więcej siły i lepsza modulacja. Klocki na pewno metaliczne, próbowałem różnych i do żywicy nie wracam. Idę w Shimano, ze względu na dostępność i ponoć rozsądną gwarancję (i te czynniki mi wybiły z głowy np Magurę MT5). Moje naturalne okolice to płaska Łódź, ale czasem uda się wyrwać w góry i pod to jest rower. Weźmy za punkt odniesienia taki teren jak na zlotach forumowych w Pieninach i w Brennej. Tam dojeżdżałem na górę w ogonie i zjeżdżając dobrze się bawiąc przechodziłem na zdecydowany przód. Czyli fajnie jak jest trochę kamieni, korzeni, progów, a zawieszenie pracuje pełnym skokiem, ale wszelkich aspiracji do DH i okolic się wyzbyłem dekadę temu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdaskoKross Napisano 28 Marca 2017 Udostępnij Napisano 28 Marca 2017 Wiesz mi standardowe Deore czy Slx'y z ceramicznymi tłoczkami i radiatorem wystarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczerb Napisano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Ale przy podobnej masie własnej? W zasadzie temat jest dalej otwarty, a wręcz odłożony na później, bo chwilowo kwestie przy motocyklu wyssały ze mnie luźne fundusze. Póki co rozbiorę te moje MAGi na części pierwsze, złoże z powrotem, odpowietrzę i zobaczę co będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.