qqaazzxx Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Witam, otóż doszedł w końcu zastrzyk gotówki, a więc czas na zakupy rowerowe Myślę więc o zakupie przełaja, który po głowie mi chodzi już od dłuższego czasu, tylko jest jeden problem, nigdy nie siedziałem nawet na szosówce/przełaju nie wiem czy mi to podpasuje. Jeżdżę głównie po asfalcie/szutrze/ubitych polnych i leśnych drogach więc stąd mój wybór. Czy taki rower nadałby się na wypad na green velo? I jaki najtańszy możecie polecić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Po pierwsze to popraw opis tematu bo wyleci do kosza. Po drugie przełaj to w dzisiejszych czasach rower do ścigania. Po trzecie na miejsce jazdy szosowe-terenowej na baranku wskoczył modny gravel. Po czwarte jak nie spróbujesz to się nie przekonasz. Po piąte nadałby się. Po szóste trzeba szukać okazji, posezonowych wyprzedaży, zamawiać rower np. z UK. Na pewno jedną z tańszych propozycji są rowery składana na ramie Accent CX One. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb3 Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Było sporo o pierwszych wrażeniach na przełajówce oraz np. o tym jakie różnice są wobec MTB, które prawie każdy zna i wie jak się prowadzi. Polecam poczytać cały wątek, a dużo się dowiesz. https://www.forumrowerowe.org/topic/212011-mtb-na-przelaj-przesiadka-z-mtb-na-rower-przelajowy-czy-warto/?hl=mtb+prze%C5%82aj Teren jaki opisujesz to spoko trasy na rower typu Gravel lub przełaj taki jak ja kupiłem rok temu - Accent CX ONE. Po obróceniu mostka (podwyższeniu kiery) uzyskałem całkiem komfortowy (dla mnie) rower. Domyślnie te rowery są dość sportowe i mogą być niewygodne. Wszystkiego i więcej dowiesz się z tematu powyżej. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Genzo Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 No to coś ode mnie. Rok temu kupiłem Accent cx-one. Wcześniej miałem leader fox factor czyli taki mtb/cross na kółkach 26. Po roku mogę śmiało polecić ten rower/typ roweru. Jest sportowy ale mnie bardzo przypasował (robie trasy od 50 do 100km). Teraz odchudziłem trochę koła i jest jeszcze lepiej. Do zmiany zostało jeszcze siodełko. Ja zbyt dużego wyboru nie miałem. teraz każda firma wypuściła gravela więc coś na pewno znajdziesz. Tylko skoro Gravel to nowość to tylko dlatego jest droższy od przełaja. Nawet Accent wypuścił gravela ale już za ponad 4k. Podsumowując: jeśli chcesz zapier... po asfalcie i wjechać bez obawy w leki teren nie tracąc wiele na prędkości to śmiało bierz gravela/przełaja. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb3 Napisano 20 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2017 Genzo? Jakie koła wstawiłeś? Na tarczach? Sporo myślę aby zmieniając w końcu aluminiowy widelec w moim CX One na karbon wybrać model na hamulce tarczowe. Niestety wymaga to zmiany piast lub kół na inne. Ewentualnie zmienię widelec na vbrejkowy i będzie mniej zabawy Również obracałeś mostek jak ja? Ja nie mogłem wytrzymać dłużej niż 5 min w chwycie dolnym w ustawieniu negatywnym wspornika. Co do polecania. Warto przymierzyć rower. Może i jest szybki i zwinny, ale pozycja może komuś zupełnie nie pasować. Ja starałem się przemóc do jazdy na moim i bolał mnie ciągle kark lub plecy. Po obróceniu mostka zrobiło się o wiele lepiej i wygodniej Wciąż mam dobre kilka cm różnicy między wysokością siodła i kiery, ale nie jest to już aż tyle co oryginalnie. Więc napiszę jeszcze raz - polecam przymierzyć, chociaż jakąś sportową szosę aby mieć wyobrażenie w co się człowiek pakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Genzo Napisano 21 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 Zmieniłem całe koła i przeszedłem na hamulce tarczowe mechaniczne. Nowy set to: Obręcze dt r460db Piasty novatec D771 d772. Szprychy dt Aerolite Do tego hamulce hayes cx5. Jedne z najlepszych mechaników do tego celu. Wyszło mnie to około 1.5k. Widelec carbon przewiduje na przyszły sezon. Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qb3 Napisano 21 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2017 I jakbyś opisał różnice jazdy na nowych kołach? Lżej, szybciej? Zupełnie inaczej? Śmigasz na przełajówce bardziej rekreacyjnie czy się ścigasz i trenujesz pod kątem zawodów? Mnie korci aby wymienić te ciężkie Mach1 na coś innego jak będzie okazja. Napęd też modyfikowałeś? Ten zamontowany w rowerze jest dość twardy na podjazdy wg. mnie. Typowo sportowe ustawienie z fajnym stopniowaniem, jednak czasem brakuje lżejszego biegu gdy wjeżdżam w jakieś strome rejony. P.S. Wrzuć kiedyś fotkę swojego CX One w garażu lub podeślij na PW! Jetem Ciekaw jak wygląda na nowych kołach. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.