Skocz do zawartości

[Rower] Rower crossowy a wzniesienia asfaltowe.

czarek123

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć Wam. Jestem nowy w tematyce rowerowej, a kupno roweru będzie moim pierwszym zakupem tego typu.
Mam do Was pytanie. Nastawiłem sie na zakup roweru crossowego. Aczkolwiek coraz częsciej zaczynam miewać wątpliwości. Ogólnie chce głównie poruszać się po asfalcie i innych utwardzonych drogach czy leśnych niewymagająych ścieżkach. Jednak mieszkam w terenie dość górzystym. Nie chodzi mi tutaj o kamienie, błoto i inne trudne tereny. Mam na myśli drogę asfaltową lecz jednak z dużą ilością wzniesień, większych bądz mniejszych. 
I tutaj zaczynam mieć wątpliwości, gdyż chce głównie poruszać się po asfalcie, ale nie wiem czy takie urozmaicenie wysokości nie jest sprzeczne z korzystaniem tego typu roweru. Czy w takim wypadku jest lepiej nabyć rower górski? Nigdzie nie moge znalezc takiej jednoznacznej odpowiedzi na ten temat, gdyż spotkałem się z różnymi wypowiedziami typu : że jak teren górzysty to rower górski. Tylko co rozumieć przez teren górski? Liczę na waszą pomoc :)

Napisano

Rower potocznie zwany górskim to rower terenowy raczej i na asfalcie czy to w okolicach płaskich czy górzystych się nie sprawdzi. Nie ma sensu na asfaltach utwardzonych nawierzchniach katować się terenowymi oponami, szeroką kierownicą i agresywną-sportową pozycją.

Pomyśl, że ludzie w górach jeżdżą na rowerach szosowych i mają się z tym dobrze. Jakoś też nie napisałeś czego miałoby Ci w tym crossie na asfaltowych górkach brakować? Jeśli chodzi o przełożenia to może rzeczywiście korby o patelniach 48T są do crossów pakowane nagminnie trochę na wyrost, ale nic nie stoi na przeszkodzie by taką korbę po wprawieniu się w rower i rozpoznaniu swoich potrzeb wymienić na "lżejszą" lub zostawić jeśli spodoba Ci się twardszy bieg na zjazdy.

• Mod Team
Napisano