Skocz do zawartości

[kierownica] różnica wysokości od siodełka - 29 er.


vpablov

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W związku ze zmianą kokpitu w moim rumaku, chciałbym zapytać szanownych forumowiczów, o wasze ustawienia elementów kokpitu.

Interesuje mnie różnica wysokości pomiędzy kierownicą a siodełkiem.

Podaję parę parametrów:

rower 29er

jazda xc , maraton,

pozycja agresywna pod zawody,

kierownica flat 720 mm 3 stopnie gięcia .

mostek 80 mm - 17 stopni,

różnica jaką osiągnąłem wynosi 6 cm.

Sposób pomiaru:

siodło - odległość od podłoża do górnej krawędzi siodełka (rower wypoziomowany na siodle książka)

kierownica- odległość od podłoża do górnej części chwytu (razem z chwytem, pomiar na końcu kierownicy)

 

 

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

różnica jaką osiągnąłem wynosi 6 cm.

To niewiele znaczy i nie traktuj tego jak "osiągnięcia".

Pytanie jak długo w takiej pozycji pojedziesz.

Sądzę, że nie ma co szukać wzorca pozycji.  Geometria ramy i budowa pacjenta wyznaczą kompromis pomiędzy pozycją "profi" a "lamerską". ;)

 

Napisano

michuuu nie napisałem, że to jakieś osiągnięcie, chciałbym porównać ustawienia innych użytkowników.

Moje ustawienia są jak na razie przymiarką, wstępnie odczucia są na duży plus.

Aktualnie ciężko o testy w wymagającym terenie.

Prośba do Ciebie,jeśli nie masz nic ciekawego do wniesienia , to nie pisz w tym temacie.

 

 

Napisano

dzięki diarem wg tego arkusza wyszła mi wysokość w przedziale 6,6 cm - 8,6 cm.

Mam jakiś punt odniesienia , teraz czas na testy.

 

 

Napisano

Siema,

 

Ja u siebie ostatnio postanowiłem również zmienić pozycję poprzez zmianę na kierownicy. Wymieniłem w moim 29erze mostek 80mm -7* na 90 mm -17* co dało mi niższą i bardziej "sportową" pozycję.  Jak mi się uda zmierzyć to podam dokładną różnicę, jednak może być mniejsza niż u Ciebie z powodu tego, że moja rama nie jest zbyt "wyścigowa".

 

Co do arkusza kalkulacyjnego - mam pytanie. Jak ma się on do bardziej nowoczesnych setupów w MTB jakimi są szerokie kierownice (720 mm +), które również powiększają pochylenie ciała? Jak ma się on do rozmiarów kół 29 itp.? Czy nie jest on dopasowany do rowerów 26 calowych z wąską kierą?  Data modyfikacji pliku to 2010 r.  Jakoś po wpisaniu moich wymiarów mam wyniki nieco inne niż zakładałem   :)

 

Pozdro

Napisano

możesz jeszcze podkładki przełożyć, chyba , że już masz.

Mi po wpisaniu wartości  mniej więcej się pokrywają.

Wysokość siodła mam 0,9 cm  wyżej, te dane to jest jakiś punkt odniesienia i 1 cm w tą czy tamtą nie robi wielkiej różnicy.

Liczą się nasze własne odczucia i wygoda jazdy.

Możesz mieć rację odnośnie szerokich kierownic, że wymuszają nasze większe pochylenie, czy jest to uwzględnione?

Sporo zależy od naszego rozciągnięcia, ale warto znać chociażby wartości przybliżone , by móc się do nich odnieść.

 

 

 

 

Napisano

Mierzyłem dziś wg. Twojego sposobu i wyszło mi jakieś 5 cm w obecnym stanie. Niżej kiery nie opuszczę, chyba ze wywalę pokrywę sterów lub podniosę siodło ;). Dla wymagających zawsze istnieje możliwość montażu mostka -35 stopni jaki widać u PROsów XC.    I tak pewnie okażę się zbyt nisko w moim setupie jak wyskoczę na jakiś dłuuuugi leśny spokojny trip.  Już raz przestawiałem mostek 2 cm wyżej w połowie takiego wypadu hehe.  W obecnej pozycji obserwuję wygodnie tylko przód opony i dobrze mi się śmiga w "szybkim" stylu  ;)    Możliwe, że pomyliłem się w mierzeniu bo na oko wychodzi więcej, ale kto wie.   Dla pocieszenia jeszcze fotka z przyczepioną poziomo listwą na siodle ;)

 

DSCN0050.jpg

 

Pozdro!

 

Napisano

Ten arkusz nie uwzględnia bardzo ważnej rzeczy jaką jest kierownica (szerokość, kąty gięcia). Dość szeroka kiera ustawiona nieco wyżej będzie wymagać tego samego nachylenia jak węższa ustawiona niżej.

Napisano

 

 

Już raz przestawiałem mostek 2 cm wyżej w połowie takiego wypadu hehe.

lepiej zrobisz jak stopniowo dojdziesz do optymalnej pozycji, daj Sobie na dół podkładki i stopniowo  przenoś na górę mostka.

Napisano

Tak, wiem, że stopniowo jest najlepiej, ale tu chodziło o co innego z tą moją niewygodą.  Jestem ogólnie przyzwyczajony do niskiej pozycji z powodu długiej jazdy na pełnosztywnym retro mtb, ale jak raz się wybrałem nowym 29erem w teren na jakieś 70 km to stwierdziłem, że wygodniej mi było mieć jednak wyżej kierownicę. Głównie dlatego, że tempo było spacerowe i tak mi się wygodniej oglądało okolice niż w pozycji sportowej, która uwielbiam, ale do szybkiej i agresywnej jazdy.  Dlatego zakupiłem ostanio ten nowy mostek. Jeden wypad na nim i od razu poczułem, że mój rower jedzie zupełnie inaczej :)  Podkładki sobie dopasuję w nadchodzącym sezonie. Zobaczymy na czym poprzestanę.  Śmigam również na przełajówce i tam to jest dopiero niska pozycja (nawet na mostku pozytywnym).

 

Pozdro :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...