starsailor9 Napisano 16 Lutego 2017 Napisano 16 Lutego 2017 Witam!! W zeszłym roku zaliczyłem upadek w wyniku którego zwichrowało się tylne koło. Od razu oddałem je do centrowania, ale powiedziano mi że obręcz jest uszkodzona i że będzie niewielkie bicie - takie na grubość naklejki na obręczy. Pomyślałem ok, opona to zgubi I tak też było, ale zauważyłem że od tamtej pory koło szybko się rozcentrowuje, a kilka szprych łapie luz. Moje pytanie jest takie - czy sensowne jest przełożenie felernej obręczy na przód w celu jej odciążenia? Swoje ważę (100kg) i tylne koło nie ma lekkiego życia :/ Rower to trek 4700 26" obręcze bontrager at-850 Dzięki! Wojtek
dawid Napisano 16 Lutego 2017 Napisano 16 Lutego 2017 na pewno nie ma to sensu Przeplecenie koła to koszt 40-70zł, Jak chcesz zamienić obręcze miejscami to wydasz 80-140zł i efekt będzie mizerny Kupisz nową obręcz za 60zł, wstawią Ci ją za 40-70zł i masz pewne koło, bez niepotrzebnych kombinacji
Witboj Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 W zeszłym roku zaliczyłem upadek w wyniku którego zwichrowało się tylne koło. Od razu oddałem je do centrowania, ale powiedziano mi że obręcz jest uszkodzona i że będzie niewielkie bicie - takie na grubość naklejki na obręczy. Tak naprawdę to wszystko zależy od tego jakie masz obręcze / koła. Jeśli drogie itd to po prostu można spróbować z innym serwisem, który poklei szprychy. P.S. No na naklejkę to raczej nie było, chyba, że bardzo grubą naklejkę....
woojj Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 w takiej sytuacji (profil za mocno przegięty podczas upadku) będzie zawsze coś nie tak. Czasem pomaga ponowne centrowanie, ale jak ma być dobrze to trzeba zmienić obręcz. Pamiętam czasy gdy nie szło kupić przyzwoitych obręczy, wtedy rozplatało się koło i prostowało samą obręcz ręcznie a następnie zaplatało ponownie. Teraz to inna bajka ;-)))
marpok Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 w takiej sytuacji (profil za mocno przegięty podczas upadku) będzie zawsze coś nie tak. Mialem dokladnie to samo w zeszlym roku, po prostowaniu obreczy wszystko bylo dobrze na 400-500km potem lecialy szprychy za kazdym razem dwie. Po trzecim centrowaniu dalem sobie spokoj i kupilem nowa obrecz.
porcelanowy Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 Powitoł Witam!!W zeszłym roku zaliczyłem upadek w wyniku którego zwichrowało się tylne koło. Od razu oddałem je do centrowania, ale powiedziano mi że obręcz jest uszkodzona i że będzie niewielkie bicie - takie na grubość naklejki na obręczy. Pomyślałem ok, opona to zgubi I tak też było, ale zauważyłem że od tamtej pory koło szybko się rozcentrowuje, a kilka szprych łapie luz.Moje pytanie jest takie - czy sensowne jest przełożenie felernej obręczy na przód w celu jej odciążenia? Swoje ważę (100kg) i tylne koło nie ma lekkiego życia :/Rower to trek 4700 26" obręcze bontrager at-850 Jak koledzy radzą: przepleć, ale na coś mocniejszego. Budżetowo i przyzwoicie to według mnie: dt swiss 533d.Miałem podobnie w dużym Romecie z tylnym kołem: najpierw koło trzymało się dobrze, później większe bum z wgniotem obręczy, później praktycznie co jazda to bicie na boki. Skończyło się wymianą obręczy.
starsailor9 Napisano 17 Lutego 2017 Autor Napisano 17 Lutego 2017 Dzięki za odzew! Wygląda na to, że trzeba będzie zmienić obręcz :/ Na co zwrócić uwagę aby kupić dobrą i pasującą obręcz? 26", 32 otwory, hamulec tarczowy, aluminium, czy jeszcze jakiś parametr? Czy ta dt swiss 533d zaproponowana przez kolegę @porcelanowy będzie odpowiednia? Cena jest dobra, a nie chcę jakoś mocno inwestować bo przy moim wzroście (190cm) w przyszłym roku trzeba będzie pomyśleć o większym kole.
dawid Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 Najlepiej było by wybrać obrecz o stożku z taką samą wysokością,tak żeby szprycy spasowały
starsailor9 Napisano 18 Lutego 2017 Autor Napisano 18 Lutego 2017 Jak się zagłębiłem w temat szprych i obręczy to się przeraziłem - takie to skomplikowane :/ Oczywiście chciałbym zostać przy obecnych szprychach, wiadomo koszty (obręcz 65, przeplot 40). Z tego co się dowiedziałem to kluczowy powinien być parametr ERD czyli odległość pomiędzy dwoma przeciwległymi płaszczyznami osadzenia nypli. Jeśli się mylę to proszę poprawić. Obecna obręcz ma ERD 540 a zaproponowana powyżej 539, czyli obecne szprychy będą "ciut" za długie. Czy to "ciut" zrobi różnicę??
dawid Napisano 18 Lutego 2017 Napisano 18 Lutego 2017 Teoretycznie nie, ale najlepiej bylo by erd samemu zmierzyc. Moim zdaniem jesli w Twoim kole erd jest 540 to szprychy beda o 3mm za dlugie. Mozna to zniwelowac innymi nyplami. Jednak najlepiej oddaj kolo do serwisu i niech Ci powiedza co moga zamontowac
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.