Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

To w takim razie zwracam honor ;) okazuje się, ze byłoby to zbyt piękne zeby bylo prawdziwe ale tak mi to wyglądało...sorki za zamieszanie

Edytowane przez marpok
Napisano

Co nie zmienia faktu że inwestując te 250-300zł otrzymujemy obie sztywne osie w Superfly 5/6 (z przodu gotowa, robimy sam tył) :)

Napisano

 

 

Mi bardzo nie jest potrzebna więc chyba nie ma sensu tyle dopłacać chyba

No to chyba właśnie odpowiedziałeś sobie na pytanie, który rower wybrać[emoji6]

Wg mnie z gx bedziesz zadowolony, a korbe jak tą zajedziesz zawsze możesz zmienić, np. slx, bo ceny blatów do gx podobno zabijają.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Na filmikach idealnie widać - SF7 ma z tyłu sztywną oś (1:08) a SF6 jej nie ma (1:17) , idzie to rozpoznać po nakrętkach od strony haka (w SF6  jest "pełna" i ma czerwony plastik po środku czyli pod QR10).

Napisano

Zmieniałem oś w SF6 na sztywną - oryginalny Bontragerowski zestaw: haki + oś kosztował mnie 180zł o ile dobrze pamiętam. Nie polecam kombinować bo jak napisał kolega @@HJK, oś osi nierówna.

Napisano

 

 

Zmieniałem oś w SF6 na sztywną - oryginalny Bontragerowski zestaw: haki + oś

I jak wrażenia? Odczułeś jakąś znaczącą różnicę?

 

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Napisano

To rower żony. Ośka poszła do wymiany przy okazji bo wymieniałem koło. Żona twierdzi że różnica na plus jakaś tam jest ale nie wiem na ile to zasługa lepszego koła ;) W moim Superfly nadal mam cienką ośkę, z tym że wymieniłem zacisk na DT Swiss RWS bo jakiś czas temu nałykałem się marketingowych teorii na temat wyższości sztywnych osi ;) Generalnie uważam że kolosalnej różnicy nie ma i jeśli faktycznie zmieniasz koła to warto zrobić upgrade standardu na przyszłość ale jeśli miałbyś kombinować tylko dla samej ośki, to lepiej tą kasę przeznaczyć na coś innego.

Napisano

Mam pytanie do pozostałych użytkowników, którzy jeździli na obu osiach, czy można odczuć znaczącą wyższość sztywnych osi nad zwykłym zaciskiem?

 

Teorię znam - 

Napisano

Cristobal,twoje pytanie brzmi tak " słuchajcie no,czy kupić rower za 6000 zł czy ten sam za 7000 zł? Co polecacie? Jakie są wasze doświadczenia?".

Cristobal,już wcześniej w tym wątku napisałem,że bez względu co kupisz,koła będziesz miał do wymiany bo w obu rowerach to jest ten sam badziew.

Rama i koła to podstawa.

 

Napisano

Next, mylisz się, bo to nie ja kupuję rower, ja tylko drążę temat sztywnych osi - czy w ogóle są w proponowanych Trekach? ustaliśmy, że są tylko w SF 7 i kolejne moje pytanie brzmiało, czy można odczuć znaczącą wyższość sztywnych osi nad zwykłym zaciskiem? 

Napisano

Podbijam pytanie cristobala dot. różnicy w sztywności osi QR oraz sztywnej 142x12 - czy jest to wyczuwalne i czy jest sens ogarniać coś takiego za te 3 stówy?

 

Oraz dokładam kolejne: czy zmiana QR na oś sztywną 142x12 w SF6 jest wykonalna przy kołach jakie otrzymujemy wraz z rowerem? Czy też trzeba je w jakiś sposób modyfikować (zmieniać piastę)?

Napisano (edytowane)

1. moim zdaniem nie warto, w widelcu to jeszcze działa, z tyłu nie czuć różnicy, jak dla mnie.

2. konieczna wymiana piasty.

 

jeździłem przez rok, dużo po górach, na superfly fs 7, z tyłu była zwykła qr choć rama przystosowana pod sztywną oś, w ogóle mi to nie przeszkadzało.

Edytowane przez erzurum
Napisano (edytowane)

Sztywna oś.

 

Z przodu sprawa jest prosta. Widelce amortyzowane mają zazwyczaj pompowaną tylko jedną stronę, czyli z zasady prawa i lewa goleń cały czas próbują pracować niesynchronicznie. Jedyne co powoduje, że chodzą synchronicznie to podkowa widelca i sztywna oś, o ile widelec ją ma. Dlatego moim zdaniem z przodu sztywna oś to podstawa.

 

Z tyłu w hardtailu nie ma takich problemów. Do tego producenci często pisząc o zaletach sztywnej osi, jednocześnie do sztywnej osi dają haki przykręcone do końca ramy śrubkami M4 (sztywna oś nie ma żadnego kontaktu z ramą) ;-)   (Wiem wiem w tym przypadku hak trzyma się na wyciętym profilu, a nie na śrubkach.)

39710130_hak_author.jpg?itok=6bSxv6Ov

Podsumowując, sztywności połączenia piasta/rama, sztywna oś w wielu przypadkach z założenia nie może przynieść (Autor, Romet  ...).

Natomiast sztywna oś wymusza konstrukcyjnie, grubszą oś piasty i szersze łożyska. Co dają szersze łożyska i oś, można łatwo sobie wyobrazić porównując oś suportu na kwadrat i BB30. ;-)

 

 

P.S

Posiadając piastę  QR9/12x142 z adapterem na QR9 mamy sztywność jak w 12x142 i tracimy tylko powtarzalność/pewność pozycji zapięcia koła względem zacisku hamulca.

Edytowane przez sli
Napisano

Takim złotym środkiem pomiędzy sztywną osią,a zaciskiem 5 mm jest patent DT Swiss RWS co łączy większą średnicę zacisku z łatwością zdejmowania/zakładania koła.

Napisano

Osprzęt i cena Focusa są całkiem ok, ale on ma rekreacyjną geometrię (mały reach, duży stack).

Napisano (edytowane)

Przy tych samych rozmiarach Treka i Meridy, ta druga ma nawet większą wartość REACH, wydaje się więc że jest bardziej rozciągnięta. Jednak nie jest tak do końca bo jednocześnie STACK jest jeszcze większy.

 

Dla przykładu rozmiar 17"

REACH

Trek: 412

Meri: 422

 

STACK:

Trek: 600

Meri: 619

 

Efekt jest taki że na Treku sylwetka powinna - w teorii - być bardziej pochylona, sportowa. Na Meridzie nieco bardziej wyprostowana. Żeby była jasność - oba rowery to sportowa geometria, a różnica między modelami nie jest duża.

 

EDIT: Teraz zauważyłem że porównywaliście Focusa do Treka. Tu różnica jest jeszcze większa:

 

REACH

Trek: 412

Meri: 422

Focu: 404

 

STACK:

Trek: 600

Meri: 619

Focu: 633

 

Wniosek jest taki że Focus jest kwadratowy - ma dość rekreacyjną geometrię. Nie oznacza to że jest zły, ba, nawet można się nim ścigać. Ale lepiej robić to na Treku lub Meridzie.

Edytowane przez HJK
Napisano

 

 

Reach 422 to chyba nie taki mały?

Zdefiniuj "mały". :) Trek ma 443, Merida 439, a do tego, jak już pisał HJK, Focus ma duży stack. Nie jest aż tak kwadratowy jak Cube, ale zdecydowanie bliżej mu do niego niż do "wyścigowych" modeli. Scott też ma reach 422 i chyba uchodzi za krótki, ale ma przynajmniej mniejszy stack, a poza tym on ma mały kąt podsiodłowy, więc górna rura wychodzi 620, a w tym Focusie nie wiadomo, czy tak jest. Jeszcze fabryczny mostek 80 na dodatek.

Moim zdaniem tego Focusa nie ma co porównywać do Treka. To tak jak Haibike (też z Niemiec) - sztywne osie i dobry osprzęt, ale kwadratowa geometria.

  • 2 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...