yagii Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Witam serdecznie forumowiczów. Drodzy użytkownicy. Korzystając z ostatnich wyprzedażowych ofert zapragnąłem kupna nowego roweru. Dotychczas jeździłem na krossie a6 z 2008? roku a także na rowerach szosowych jak i na ostrym kole. Zmiana miejsca zamieszkania i dużo wolnego czasu zmotywowała mnie do poszukiwania 29er. Wchodząc do jednego ze sklepów rowerowych natknąłem na wyprzedaż roweru Kross level B9 z 2015 roku w cenie 4200zł oraz Kross leve b8 z 2016 roku w cenie 3700zł. B9 jak dobrze kojarzę różni się delikatnie od specyfikacji na stronie krossa oponami. Wydaje mi się, że na tym założone są opony Rocket RON EVO. Poza oponami nie zauważyłem innych modyfikacji. Nie zamierzam się ścigać, startować w jakiś zawodach XC. Rower ma mi służyć już na lata do przejażdżek na dystansie do 100km. Może macie dla mnie inne propozycje?. Celuje w krossa gdyż naprawdę jestem zadowolony z a6tki. W B9 kusi ta karbonowa rama. W razie zmiany upodobania na jednak ostrzejszą jazdę zawsze mógłbym modyfikować osprzęt. Z kolei gdy pozostanę przy jeździe rekreacyjnej osprzęt w B8, amortyzator, sztywne osie wydają się rozsądniejszym wyborem. Proszę o sugestie. Pozdrawiam
dran2 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Nigdy nie płać więcej za gorszy rower. W B9 nie ma nic lepszego. amortyzator, sztywne osie wydają się rozsądniejszym wyborem. B8 czy B8 RiO?
kosmoski85 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Nigdy nie płać więcej za gorszy rower. W B9 nie ma nic lepszego. A rama karbonowa?
dran2 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 (edytowane) To kilkaset gram masy. W MTB liczy się to dopiero gdy: 1. Ścigasz się. Te kilkaset gram to może 1% zestawu rowerzysta i rower, niewyczuwalne w jeździe, ledwo mierzalne przez sprzęt pomiarowy dla prosów. 2. Zadbałeś już o resztę. Co z tego że rama o kilkaset gram lżejsza skoro osprzęt o tyle samo cięższy, a przy okazji działa gorzej. Sama rama nigdzie nie pojedzie. I zanim ktoś zacznie mówić "może kiedyś ulepszę osprzęt" to przypomnę że w B8 też kiedyś można ulepszyć osprzęt. Ile musiał byś dodatkowo wpakować w rower żeby kilkaset gram na ramie było tego sumarycznie warte? Edytowane 15 Lutego 2017 przez dran2
pawel2208 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Ja wybrałbym B8 ze względu na osprzęt. B9 jest droższy tylko dlatego, że ma kompozytową ramę, a do tego gorszy osprzęt. W wadze też dużej różnicy nie bedzie.
yagii Napisano 15 Lutego 2017 Autor Napisano 15 Lutego 2017 Mowa o b8 zwyklym. Nie o wersji Rio. Przysiadalem się do dwóch b8,b9 Pomimo 185cm wzrostu na 19calowej ramie, że tak powiem milmetry i bym zawadzał;-) więc w większą nie ma co sie pchać? Na plus b9 przypadają rama,opony sztyca, blokada skoku na kierownicy. Widzę, ze na internetowych stronach idzie kupić b8 za 3600zł. Jeszcze muszę sprawdzić jak się ma zawadzanie piętami o tylni trójkąt?. Jezdze na spd a but wg rozmiarowki shimano to 48;-/ pomimo ze cywilne buty mam w granicach 45 rozmiaru.
paul997 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 (edytowane) Ja mam wrażenie, że karbon bardziej wybiera nierówności. Na moim alu mnie trzęsie, że trudno utrzymać kierownicę, a w tym czasie Żona na R9 nawet nie odblokowuje amora. Edytowane 15 Lutego 2017 przez paul997
dran2 Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 To znaczy że jesteś mięczak na tle swojej żony. Karbonowe "wybieranie nierówności" w MTB to ściema. Przy szosowych parówkach nabitych do 10 bar na sztywnych widelcach to całe "wybieranie nierówności" przez karbon jest dosyć eteryczne, w MTB przez grube opony na małym ciśnieniu i 100mm skoku nie masz prawa poczuć różnicy.
artfal Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Może kross b8 rio będzie złotym środkiem? Teraz można go kupić za około 4k.
yagii Napisano 15 Lutego 2017 Autor Napisano 15 Lutego 2017 Można za 4k ale z tego co widziałem na jeszcze tańszych hamulcach. Po za tym w rio jest słabszy napęd? i te przełożenie hmm.. Przeglądając forum natknąłem na rowery ROSE. Kurcze fajna opcja. Może by tak odstawić pomysł zakupu Krossa i w tej samej cenie kupić sprzęt dużo wyższej jakości ? Tylko kot w worku. Jak tu dobrać rozmiar? I czy model na shimano za 900 euro czy na Sramie za 850.. hmm.
erzurum Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 ten model na sram to moim zdaniem świetna oferta.
paulsen Napisano 15 Lutego 2017 Napisano 15 Lutego 2017 Można za 4k ale z tego co widziałem na jeszcze tańszych hamulcach. Po za tym w rio jest słabszy napęd? i te przełożenie hmm.. Przeglądając forum natknąłem na rowery ROSE. Kurcze fajna opcja. Może by tak odstawić pomysł zakupu Krossa i w tej samej cenie kupić sprzęt dużo wyższej jakości ? Tylko kot w worku. Jak tu dobrać rozmiar? I czy model na shimano za 900 euro czy na Sramie za 850.. hmm. Dobór ramy? Zapraszam na priva, pomogę
yagii Napisano 16 Lutego 2017 Autor Napisano 16 Lutego 2017 Panowie to jak radzicie? Pójść w strone Rose? Jak tak to tej z Sramem czy shimano?. A moze pozostać przy Krossie?
erzurum Napisano 16 Lutego 2017 Napisano 16 Lutego 2017 rose i sram to byłby mój wybór, z tego co pamiętam to tam już jest reba, dużo lepszy amortyzator i te w krosach.
yagii Napisano 17 Lutego 2017 Autor Napisano 17 Lutego 2017 A geometria ramy? Czytalem gdzies opinie ze strasznie kwadratowa ta rama? Chyba ze to mowa byla o poprzednich wydaniach
erzurum Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 wrzuć linka do roweru, nie widzę tej promocji już na stronie rose.
yagii Napisano 17 Lutego 2017 Autor Napisano 17 Lutego 2017 https://www.rosebikes.pl/bike/rose-the-uprising-special-model-sram/aid:2672298
erzurum Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 tak, jest bardziej kwadratowa coś ala Cube np, dla przykładu dla rozmiaru L podsiodłówka 515 a efektywna długość 615, mało. bardziej dla kogoś, kto ma dłuższe nogi albo chce mieć sylwetkę bardziej wyprostowaną, krossy są dłuższe. Ta geometria Rose nie musi być wadą, kwestia bardziej Twoich preferencji.
yagii Napisano 17 Lutego 2017 Autor Napisano 17 Lutego 2017 Najlepiej przysiąść się do jakiegoś cuba? Mozesz polecic najbardziej zblizony model?
erzurum Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 nie mogę, ale jak przeanalizujesz modele to pewnie coś podobnego znajdziesz, patrz na długość rury podsiodłowej w stosunku do długość ramy.
lkomarnicki82 Napisano 17 Lutego 2017 Napisano 17 Lutego 2017 To wygląda jak rower crossowy a nie mtb. Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
yagii Napisano 18 Lutego 2017 Autor Napisano 18 Lutego 2017 cholerka to juz sam nie wiem. Jak mam kupić rower na którym będę jeździł wyprostowany jak na miejskim. a macie jakieś inne propozycje w tym przedziale cenowym ?
erzurum Napisano 18 Lutego 2017 Napisano 18 Lutego 2017 dłuższy mostek na minus i jeździłbym na tym Rose.
yagii Napisano 18 Lutego 2017 Autor Napisano 18 Lutego 2017 Poprzeglądałem oferty innych producentów. Wyruszam w miasto w poszukiwaniu Cuba w wersji 21cali. https://bikepark24.pl/pl/p/Rower-gorski-Cube-LTD-SL-29-2016-czarny/6255 prawie jest identyczny jak Rose w wersji L
Mwawe Napisano 18 Lutego 2017 Napisano 18 Lutego 2017 w MTB przez grube opony na małym ciśnieniu i 100mm skoku nie masz prawa poczuć różnicy. Na podjazdach też uważasz że nie poczuje różnicy?
Rekomendowane odpowiedzi