TommyMasta Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Na początku chciałem wszystkich powitać, mam na imię Tomek i jest to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę o wyrozumiałość i zwrócenie uwagi, jeśli nieświadomie naruszę w jakikolwiek sposób regulamin. W połowie zeszłego roku kupiłem swoją pierwszą szosę - Trek 1.1 2016(na grupie Shimano Claris), ze względu na to, że po zerwaniu więzadeł w kolanie kilka lat temu moja waga zaczęła niebezpiecznie iść w górę i musiałem znaleźć sobie jakąś aktywność, a bieganie i gra w piłkę(co robiłem wcześniej) odpadały. Wybrałem rower z najniższej półki, ponieważ nie wiedziałem czy będzie mi się to podobało i czy szosa nie pójdzie w kąt po kilku tygodniach. Teraz mogę powiedzieć, że niesamowicie się wciągnąłem, czekam już tylko na dobrą pogodę, żeby można było się znowu wybierać w dłuższe trasy. Z roweru jestem zadowolony, jednak nie da się ukryć, że nie tłumi drgań za dobrze i ciężko jest na nim bez bólu nadgarstków przejechać więcej niż 100km, jeśli droga nie jest w bardzo dobrym stanie. Dlatego też szukam już powoli roweru, który będzie oferował wyższy komfort jazdy, przy możliwie najlepszym zachowaniu sztywności i szybkości. Chciałbym, żeby rower miał karbonową ramę oraz był na grupie z kasetą 11-rzędową(Shimano 105 będzie wystarczająca). Bardzo podobają mi się rowery Trek Domane. Mam świadomość, że jak na swoje wyposażenie są dość drogie i w ich cenie mógłbym pewnie znaleźć coś z lepszym napędem i kołami, jednakże tak jak pisałem wcześniej, chciałym kupić Domane tym bardziej, że technologia IsoSpeed zbiera bardzo pozytywne recenzje. Zastanawiam się nad modelami Domane S5(8799zł) i Domane S5 Disc(10999zł). Z tego co widzę, specyfikacje różnią się jedynie rodzajem hamulców: S5: http://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes/road-bikes/performance-road/domane/domane-s-5/p/1441800-2017/ S5 Disc: http://www.trekbikes.com/gb/en_GB/bikes/road-bikes/performance-road/domane/domane-s-5-disc/p/1441100-2017/ Pomijając fakt, że rama z wersji z hamulcami tarczowymi bardziej mi się podoba jeśli chodzi o kolor - czy jest sens wydawać ponad 2tys złotych więcej na rower, który różni się jedynie rodzajem hamulców? Nie wydaje mi się, abym potrzebował większej siły hamowania niż oferują hamulce szczękowe, a dodatkowo słyszałem że jeśli ktoś jest laikiem jeśli chodzi o serwis roweru(jak ja) to może mieć problem z odpowiednim ustawieniem hamulców po ściągnięciu koła. Wiem, że hamulce tarczowe pozwalają założyć szerszą oponę, co w największym stopniu zwiększa komfort jazdy, jednak póki co planuję jeździć na 700x25c. Jakie są Wasze opinie, czy warto iść w hamulce tarczowe? Macie jakieś doświadczenie z rowerami Trek Domane? Będę wdzięczny za wszystkie opinie! P.S. Dodam, że po dość leniwej zimie, moja waga może zbliżyć się do liczby trzycyfrowej - czy nie będzie to problem dla ramy karbonowej? Kilka tygodni powinno mi wystarczyć na jej zbicie do poniżej 90kg. Jeszcze raz dzięki za wszystkie rady! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Śmigałem trochę na Domane na włóknie. Moja waga jest za mała żeby czuć w 100% działanie iso speed, w Pro calibrze też nie wyczuwałem wielkiego działania iso. W Domane masz widelec zaprojektowany z myślą o jak największej redukcji drgań. Jak chcesz wymaksować komfort to diler Treka spokojnie Ci wymieni opony na 28C, możesz jeszcze wymienić kierownice. Bontrager Race Lite IsoZone VR-CF. dodatkowy plus zamiany to taki że kierownica zostanie dobrana do Twoich preferencji i szerokości barków. Co do hamulców, ustawienie hamulca po ściągnięciu hamulca nie jest niczym skomplikowanym. Jeśli masz pieniądze to warto je zainwestować w hamulce. Ostatnio na serwisie kumpel zakładał właśnie takie klamkomanetki. Świetna sprawa. Ja mam złe wspomnienia z hamulcami szczękowymi w szosie. O serwis hamulców też nie ma co się martwić, wystarcza lejek i strzykawka(standardowy zestaw) Co do Twojej wagi, no problem! Trek nie ma ograniczenia wagowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TommyMasta Napisano 15 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Dzięki za odpowiedź A jak sądzisz, czy koła z 24 szprychami nie będą zbyt słabe? W Treku 1.1 mam 32 z przodu i z tyłu no i muszę powiedzieć, że jest okej. Koła się nie centrują, a ze szprychami nie ma póki co żadnego problemu po przejechaniu 2-3tys km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
musta Napisano 17 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Osobiście nie pomogę ci w doborze Treka bo nie mam doświadczenia ale co do bólu nadgarstków to mam pewne obserwacje. Jeżdżę też na rowerze typu Endurance Giant Defy 1. Rama aluminiowa ale widelec i sztyca karbonowa. Super tłumi drgania o czym się przekonuję czasami jak wsiadam na mój amortyzowany rower trekingowy :-) Ból nadgarstków raczej nie jest spowodowany tylko amortyzacją to też kwestia twoich mięśni. Jak zaczynałem to nadgarstki mnie bolały a po 4-5k km przestały. Nie poprawiłem nic w rowerze i pozycja ta sama. To chyba tak samo jak z bólem kolan, to najczęściej tylko kwestia siły mięśni stabilizujących staw. Giant Defy 1 (koła Giant PR2) wytrzymał moją wagę a też podchodziła pod 100kg i koła się nie centrowały. PS Sam bym chciał miec full karbon i tarczowe hamulce ale boję się pod pracą zostawiać na ulicy tak drogiego roweru. Jak ty nie masz takiego probemu to idź w to... i opowiedz potem jakie to doznanie :-) Musta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.