kadafiks Napisano 13 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Witajcie.Dotarł do mnie dzisiaj używany amortyzator Suntour Epicon 140 TR-L QRL15 27.5 rok 2013/2014. Pracuje normalnie, regulacje działają, ogólnie naprawdę wygląda dobrze poza postukiwaniem. Delikatnie postukuje podczas powrotu/rozprężania - dostałem filmik od innego użytkownika i ma to samo, mówi, że w Auronie również jest taki dźwięk, chociaż u mnie słyszalne chyba jest to nieco bardziej. Tutaj filmik:https://youtu.be/PpeGXf6mvoI Najważniejsze jest to, że stuka podczas potrząsania nim:https://youtu.be/GZETDAjWAYk Najlepiej to słychać przekręcając go o 180stopni i z powrotem:https://youtu.be/-j3YnK2S5GQNie zależnie od ustawień regulacji/blokady jest to samo.Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc i poradę. Nie wiem jak rozmawiać ze sprzedającym. Wiem najlepiej odesłać na serwis, tyle, że po pierwsze muszę najpierw wiedzieć czy nie lepiej byłoby po prostu go odesłać, a po drugie jeżeli nie byłoby to nic poważnego to z chęcią serwis zrobię sam. Serwisowałem swoje poprzednie amortyzatory.Z góry dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Weź odkrec sam kartridż i zobacz czy wciąż stuka bo mam podejrzenia że za długi skok -140mm a za krótki kartridz, bo z tego co pamiętam Epicony wersji TR to były w Polsce tylko z blokadą na kierownicy a ty masz z blokadą na goleni. To są pierwsze moje podejrzenia bo w ubiegłym miesiącu miałem podobną sytuację. Po odkręceniu kartridza sam sobie odpowiesz na te pytanie czy to wina kartridza czy problem jest od strony komory powietrznej. Jeśli będziesz miał większy problem techniczny to możesz go do mnie wysłać na serwis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Ja tu słyszę sprężynę negatywną, która jest stalowa i niestety ma prawo sobie postukiwać. Ale oczywiście dla pewności można amortyzator rozebrać i sprawdzić wszystko czy coś nie lata luźno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadafiks Napisano 14 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Przepraszam, dokładnie jest to model TR RL-L jeżeli to coś zmienia i amortyzator jest oryginalnie wyjęty z Gianta Trance 2014. Czyli odkręcić tylko prawy korek od góry i wyciągnę kartridż czy muszę śrubkę od dołu również ruszać? Druga sprawa to, że przy powolnym obracaniu go o 180stopni jak na 3 filmie WYDAJE mi się, że słychać to z lewej-powietrznej lagi. Sprężyny negatywne są w jednej czy obu? Jest szansa, że stuka przy potrząsaniu/obracaniu przez zbyt małą ilość powietrza po prostu? Pod pompuję go dzisiaj i zobaczę czy coś to zmieni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Sprawdź to prostą metodą wyciągając sam kartridż bez rozbiórki amora. Chcąć odkręcić kartridż to pościągaj pokrętło regulacji od dołu i korek blokady od góry. Od dołu odkręć nasadką 10mm nakrętkę a od góry nasadką 27mm ten czarny korek i wyciąg go. Ponaciskaj ponownie amorek. Jeśli znów ci będzie stukał tzn że to wina komory powietrznej - sprężyny negatywnej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.