wojtas7 Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Pomyśl nad tańszymi SLXami i dokupieniem na przód zacisku Zee z 4 tłoczkami. Sprzedając oryginalny zacisk za te 50zł wyjdzie Ci w cenie XT dużo lepszy hamulec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Mało kto potrzebuje Zee z przodu, przecież ten hamulec jest na tyle mocny. że jak ktoś mało waży + jeszcze kupi tarcze 180/203 to naprawdę trzemy myśleć i ostrożnie hamować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Pomyśl nad tańszymi SLXami i dokupieniem na przód zacisku Zee z 4 tłoczkami. Sprzedając oryginalny zacisk za te 50zł wyjdzie Ci w cenie XT dużo lepszy hamulec. Lepszy?. Noo, proszę, panie kolego. SLXy spokojnie dają rade nawet w górach, autor tematu ma najprawdopodobniej rower do XC, wnioskując po tym że ma teraz Tektro, także nawet potencjału standardowych SLXów do końca nie wykorzysta, nie mówiąc o Zee, które są hamulcami do DH. Rada z cyklu "kup fulla DH żeby zjeżdżać z pagórków w parku. No przecież ma 200mm skoku, to lepszy jest, no nie?" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Skoro autor zastanawia się między SLX/XT, to uważam że dałem dobrą podpowiedź jak wykorzystać ten budżet i mieć lepszy hamulec niż XT, nieprawdaż? A to chyba trochę mit że "trzeba uważać" bo przecież przez kierę to można przelecieć nawet na v brejkach gdzie modulacja jest znikoma. A właśnie 4 tłoczki Zee dają lepszą modulację, bo najpierw działają dwa klocki i potem kolejne dwa w miarę naciskania klamki. Poza tym do DH hamulec to Saint, tyle że zaciski i tu i tu są takie same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Nawet przy agresywnym XC, nie mówiąc o normalnym jeżdżeniu, lepszości Zee się nie odczuje, podobnie jak. np. korzyści płynących z tarczy 203mm. To są sprzęty do zjazdów, ewentualnie, jak ktoś waży powyżej setki i z tego powodu brakuje siły może takie hamulce brać pod uwagę, w każdym innym wypadku to przerost formy nad treścią. A Zee to budżetowy Saint, z przeznaczeniem do DH. http://katalog.bikeworld.pl/2015/web/produkt/grupy_osprzetu/shimano/shimano/37641/zee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Temat hydraulicznych hamulców to ostatnimi czasy naprawdę solidna porcja absurdów. Od paniki z sypiącymi się tłoczkami po polecanie takiej kotwicy jak Zee do XC. Hydrauliki takie jak SLX czy XT spokojnie wyrabiają przy lżejszych osobach w enduro. Nie wszyscy mają Zee czy Sainty. Napisał bym nawet, że te modele to w tej chwili mniejszość względem tamtych dwóch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Z pewnością autor tematu użyje roweru, w którym fabrycznie były tektro Draco, do tak srogiej łupanki, że poczuje różnice między Zee a xt/SLX Do tego trzeba jeszcze próbować to “potwierdzić” mętnymi tłumaczeniami o saintach i dałnhilu. A montujcie sobie Zee, Sainty, Guide'y itp. jeszcze na tarczach 203, tylko dobrze potrafić przy tym przyznać, że to zwykła fanaberia albo po prostu “bo stać i mogę”, zamiast doradzać innym takiego głupoty bo to “lepsze hamulce” bez patrzenia się na typ i zastosowanie roweru. Wg mnie będzie to uczciwe postawienie sprawy zamiast dorabiania potem ideologii racjonalizującej na siłę zakup. A pamiętam dosłownie jeden przypadek na forum uczciwego przyznania się, że wielkie tarcze miały po prostu dobrze wyglądać - i pytający dostał pomoc bez zbędnych dyskusji o bezsensownych w tym przypadku niuansach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 A to nie wiesz jak działa rynek rowerowy? Właśnie to co tak krytykujesz. Czy to złe czy dobre, zostało napisanych już milion postów. Każdy kupuje na co ma ochotę. Moim zdaniem lepsze SLXy z podmienionym zaciskiem na Zee niż całe XT a finansowo wychodzi dokładnie na to samo. Skoro ktoś jeździ na padlinie z Tektro to nie ma prawa zrobić sobie wypaśnego upgrejdu? W takim razie napiszmy, że najwyższa dostępna dla niego półka do Deore i po sprawie. Równie bezsensownie ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Ale jaki ma sens ten zacisk wymieniać? Gdy klamki są takie same, a można kupić od razu Zee(zacisk + klamka)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 15 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Skoro ktoś jeździ na padlinie z Tektro to nie ma prawa zrobić sobie wypaśnego upgrejdu? W takim razie napiszmy, że najwyższa dostępna dla niego półka do Deore i po sprawie. Prawo ma, jak najbardziej, "kto bogatemu zabroni"?. Tylko że to sensu nie ma. I tak, Deorki najprawdopodobniej by w zupełności wystarczyły, ale nie poleca się ich, jak również niższych modeli, ze względu na awaryjność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 15 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 (edytowane) Ogólnie dodam że jeżdżę XC i ważę ok 120kg(2m wzrostu ) Kasa akurat nie odgrywa głównej roli tylko jakość hamowania. Tektro hamują bardzo słabo i to z klockami dwuskładnikowymi za 70zł, zatem nie są zbytnio ekonomiczne. Edytowane 15 Lutego 2017 przez kregiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 15 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 No, to zmienia postać rzeczy. Śmiało możesz rozważyć propozycję kolegi wojtasa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 15 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 A to nie wiesz jak działa rynek rowerowy? Właśnie to co tak krytykujesz. Czy to złe czy dobre, zostało napisanych już milion postów. Każdy kupuje na co ma ochotę. Moim zdaniem lepsze SLXy z podmienionym zaciskiem na Zee niż całe XT a finansowo wychodzi dokładnie na to samo. Skoro ktoś jeździ na padlinie z Tektro to nie ma prawa zrobić sobie wypaśnego upgrejdu? W takim razie napiszmy, że najwyższa dostępna dla niego półka do Deore i po sprawie. Równie bezsensownie ;] Czy zacisk Zee będzie kompatybilny z klamkami i przewodem SLX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 15 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Tak, będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 (edytowane) Nie opłaca się zacisku wymieniać, kup cały hamulec Zee jak już, ale to i tak przerost formy nad treścią, wrzuć tarcze 180mm i SLX/XT na dobrych metalicznych klockach Ci to ogarnie. Dobre klocki to podstawa. Edytowane 15 Lutego 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtas7 Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 Ja akurat zmieniałem na przód sam zacisk bo w rowerze były nowe SLXy. Ale sprawdziłem ceny i różnica między SLX a ZEE rzeczywiście jest za mała, żeby sprzedawać sam zacisk (mi poszedł za 50zł) i dokupować Zee (to ponad 300zł z klockiem metalowym). Klocki metalowe w Zee będą najlepsze tylko musisz je dobrze dotrzeć (instrukcja na 1enduro). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 W dalszym ciągu wieje absurdem co do tych Zee w xc nawet jak chłop waży 120kg. Tym bardziej jak się poleca metale do tej dyscypliny. Żeby Zee hamowały jak trzeba potrzebują się rozgrzać. Na nizinach to nie wykonalne dlatego najlepsze będą dobre organiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ilia Napisano 15 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2017 A nie będzie lepiej kupić hamulec SLX i jeśli będzie jeszcze za słaby wymieniać dopiero ten zacisk? Bo uważam, że różnica między Draco, a SLX jest już na tyle duża, że tak powiem będzie dupę urywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 Najlepiej by było jakby sam zainteresowany miał mozliwość trochę pojeździć rowerem z SLXami i sam stwierdził czy wystarczą, czy potrzebuje czegoś mocniejszego. Albo ~jakby wypowiedział się ktoś o podobnej wadze używający tych hebli. Z pozycji bikera ważącego ~ 70kg ciężko wyrokować czy ogarną 120kg czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 (edytowane) Tarcza 160mm, to 2x3,14*80mm = 502mm Tarcza 180mm, to 2x3,14*90mm = 565mmSamą wymianą tarczy zyskujemy 10% siły hamowania, bo powierzchnia hamowania widać powyżej jak się zwiększę per 1 obrót koła, do tego mocniejszy hamulec jakim jest SLX/XT, porządne klocki i będzie dobrze.Wg mnie klocki metaliczne nawet na nizinnym terenie są sporo lepsze od organicznych.No i zacisk Zee + nawet tarcza 160mm, moze generować większe przeciążenie dla widelca niż "zwykły" hamulec z tarcza 203mm, trzeba to też wziąć pod uwagę, a nie na siłe pchać kotwice na przód.Słabszy widelec na goleniach 32mm będzie miał naprawdę ciężko przy jeszcze 120kg jeźdźcu.Guide od SRAM'a mają mniejsza siłe hamowania, a lepszą modulacje, je jak już szybciej, ale dalej jestem za tarczami 180mm + SLX/XT hamulec. Edytowane 16 Lutego 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 No i zacisk Zee + nawet tarcza 160mm, moze generować większe przeciążenie dla widelca niż "zwykły" hamulec z tarcza 203mm Limity tarcz nie biorą się z siły hamowania tylko kierunku działania sił na zacisk. Każdy z rozpatrywanych tu, dobrze ustawiony hamulec postawi rower dęba albo zerwie przyczepność, większych przeciążeń nie będzie i porządnemu widelcowi nic od hamowania nie grozi. Za to większe tarcze wymagają adapterów które sprawiają że na wylajtowane mocowanie zacisku siły działają pod innym kątem i z inna dźwigną niż producent brał pod uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomo63 Napisano 16 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2017 Dorzucę swoje 5 groszy. Sam ważę około 120 z plecakiem i mam pewne spostrzerzenia co do hamulców, i tak: sztywniak 26" XC po płaskim - wystarczają 2 tłoczki z przodu (w tym wypadku mix Juicy7 i Elixir i tarcze 160mm), ale na koło ciężko rower postawić przy hamowaniu. sztywniak 26" XC w górach - hample 2 tłoczkowe to już raczej spowalniacze ale na metalikach ograniają full 26" na płaskim - hample 2 tłoczkowe (elixir 9 i 200mm z przodu) - żyleta, stawia na koło itp full 26" w górach - hample (jak wyżej) ogarniają bez problemu ale na długich zjazdach czuć dyskomfort i smród klocków - wyraźnie potrzeba więcej siły na klamce sztywniak 26" XC wszędzie - Sram Guide R i tarcza 160mm - od groma modulacji - pierwsze hamulce w których mogę rzeczywiśćie hamować jednym palcem. W związku z powyższym do nowego fulla 27+ właśnie przygotowuję zestaw Sram Guide RE (200mm) na przód i Avid Elixir 7 na tył (180mm). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 Ja też mam z plecaczkiem 120kg, rower 29er... hamulce - stare XT (te ze srebrnym deklem), tarcze 180/180. Skuteczność bez zarzutów, hamują solidnie, obsługa dwoma palcami - więc tutaj nie ma co kombinować SLX czy XT bez różnicy, kwestia ceny. Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to to, że przy mojej masie tarcze szybko osiągają wysoką temperaturę. Trochę dłuższe hamowanie i trzeba trochę myśleć aby nie popalić. Założenie Zee czy czegoś w tym stylu z pewnością nie pomogło by mi w hamowaniu a ryzyko przegrzania tarcz będzie takie same więc po co przepłacać jak nie jeździ się ekstremalnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 22 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 No ja mam M785 + 180mm tarcze z przodu i przy moich 65KG spokojnie może mnie ten hamulec katapultować za kierownice. A co do tarcz, to przy klocku metalicznym da się je zrobić na czarno w górach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kregiel Napisano 22 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Lutego 2017 (edytowane) W chwili obecnej sytuacja wygląda tak że nigdzie już nie mogłem dostać starych zestawów SLX czy XT poza internetem. W pewnym zaprzyjaźnionym sklepie dostałem bardzo dobrą ofertę na zestaw XT M8000 które wyniosły mnie 700zł Do zestawu dokupiłem jeszcze tarczę 160/180 XT RT86. Mam nadzieję że w weekend będzie lepsza pogoda i będę mógł potestować sprzęt. Nie ukrywam że nie mogę się doczekać zważywszy na to że przez ostatnie parę lat męczyłem się z Tektro Draco. Tylko zastanawiam się czy 160 na tył wystarczy. Edytowane 22 Lutego 2017 przez kregiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.