Budensyn Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Witam wszystkich forumowiczów.Rower nie narodził się jako gotowy projekt, lecz wynik ewolucji mojej rowerowej zajawki.Zaczął jako prosty Kross Hexagon V6, Potem w miarę zużywania się kolejnych części rower ewoluował powoli do obecnej postaci.Obecny pomysł roweru (Rigid 79er) wyniknął z dwóch rzeczy. Po pierwsze lepiej mi się jeździ na dużych kołach i dużym rowerze.Po drugie tak spodobała mi się jazda na sztywniaku, że chciałem pozostać przy tej koncepcji. Po trzecie większe koła pociągnęły by za sobą kupno bardzo drogiego widelca karbonowego o odpowiednich wymiarach aby zachować geometrię. Stąd 79er. Większe koło z przodu kompensuje krótszy widelec. Niektórzy mogliby uznać taki rower za szaleństwo, ale dla mnie spisuje się on wyśmienicie i pasuje idealnie do moich potrzeb i stylu jazdy. Jest jeszcze wiele elementów na których mógłbym urwać dodatkowe gramy i spokojnie zejść poniżej 10kg (a może nawet poniżej 9,5kg) ale nie widzę w tym większego sensu. Być może w przyszłości, wraz z zużyciem kolejnych elementów roweru, będę wymieniał części na lepsze/ lżejsze. Rower starałem się utrzymać w szaro-czarnej kolorystyce z akcentami czerwonego i w większości mi się to udało. Niestety nie posiadam wagi poszczególnych elementów składających się na koła. Musicie się zadowolić łączną wagą. Niestety moja waga do najdokładniejszych nie należy. Stąd łączny wynik można traktować jako +\- 100g. Zapraszam do komentowania i przepraszam za słaba jakość zdjęć. SPECYFIKACJA: ~~(Hamulec przedni) Tektro Aquila - 209g ~~(Hamulec tylny) Tektro Aquila - 211g ~~(Klamki Hamulcowe) Avid FR5 - 150g ~~(Pancerze i linki) hamulca Clark's - 120g + przerzutki Shimano SP41 - 50g + linki 40g + końcówki linek i pancerzy - 11g ~~(Kaseta) Sunrace CSM96 9sp 11-34- 350g ~~(Łańcuch) KMC x9.93 9sp - 280g ~~(Korby) Shimano SLX FC-M660 584g + zębatka owalna narrow wide HCC Components 36t 58g + kominy Reverse 8g ~~(Przerzutka tylna) Shimano Deore XT RD-M772 GS - 227g ~~(Widelec) Force 29er - 836g~~(Gwiazdka sterów) - 10g~~(Top Cap + Śruba) - 12g ~~(Rama) Accent Peak 27,5 rozmiar L / 21' - 1750g ~~(Gripy) Accent Fusion - 40g ~~(Kierownica) Amoeba SCUD - 187g~~(Korki kierownicy) Accent - 4g ~~(Stery) Accent HSI-SPRO Tapered - 108g ~~(Pedały) Shimano PD-M520 - 376g ~~(Siodło) WTB RocketV Comp - 324g ~~(Sztyca) Accent SP-408 31,6 - 295g ~~(Zacisk sztycy) Accent Execute 34,9 - 12g ~~(Manetki) Shimano XTR Sl-M970 9sp, tylko prawa- 110g ~~(Zaciski kół) Accent Bolt - 68g ~~(Mostek) PRO XLT 120mm - 144g ~~(Opona przednia) Continental X-King 2.0x29' - 655g ~~(Opona tylna) Continental Race King 2.0x27,5' - 583g ~~(Dętki) Maxxis Welterweight - 370g ~~(Koło przednie) - 830g -Piasta DT Swiss 370 -Obręcz DT Swiss M442 -Szprychy DT Swiss Competition Race -Nyple DT Swiss mosiężne -Opaska taśma izolacyjna ~~(Koło tylne) - 1018g -Piasta DT Swiss 370 -Obręcz DT Swiss M442 -Szprychy Pillar PSR -Nyple DT Swiss mosiężne -Opaska taśma izolacyjna ~~(Rogi) Ritchey WCS (przemalowane) - 98g~~(Tarcze hamulcowe) 160mm Tektro + śruby stalowe - 255g~~(Suport) Accent BB-EX PRO - 103gDo wagi zestawu warto doliczyć jeszcze akcesoria bez których nigdzie się nie ruszam (jak i większość z nas).~~(Koszyk na bidon) Zefal + No-Name - 41g + 44g~~(Prędkościomierz) Crivit - 50g~~(Światło przód) Mactronic SMART - 27g~~(Światło tył) Superflash - 67g ~~(Dzwonek) Decathlon - 25gWaga z akcesoriami 10740g Linki do zdjęć roweru (niestety forum nie obsługuje takich rozmiarów zdjęć).https://lh3.googleusercontent.com/NT7sh9Nq_Xw7qAH2IUJu5RYkqAFVj40aTQFzUv4mWUkUNLMCEfcnvH0_qNBWO5YhysqH9hQlyHzYkcw=w1920-h988-rwhttps://lh4.googleusercontent.com/Tr1Xz2xZF2c_zEjZjptcch_Q07a3NlheAL6RFL-i-2oFMzFtiY_dTYQEhAk3Bka_H0_CluM61WDwIvc=w1920-h988-rwhttps://lh6.googleusercontent.com/9mmmK-1RIe6ZoU6RXTXNt87u8q5TOJfBPW0xn30XbhPpefwn7D6deQp9CPTgdqncoal9IKfpJ4Kcl2Y=w1920-h988-rwhttps://lh6.googleusercontent.com/622SodMi7wCNuuk7FZbV6kkI7_a1cpUIJM_NnlIYQJzf9eTUW7SOuclFIry26RnCKPHsowJTAg3u55U=w1920-h988-rw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Jest jeszcze wiele elementów na których mógłbym urwać dodatkowe gramy i spokojnie zejść poniżej 10kg (a może nawet poniżej 9,5kg) ale nie widzę w tym większego sensu. No to zły dział sobie wybrałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woojj Napisano 13 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 zdjęcia nie banglają ;-(((( na chromie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej83 Napisano 13 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 na płomiennym Lisie tez nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesPL Napisano 13 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) Dzień dobry Linki do zdjęć roweru (niestety forum nie obsługuje takich rozmiarów zdjęć). Najpierw dodaj zdjęcia do udostępnionego albumu, a potem daj linki. Wydaje mi się, że aktualnie dałeś do zdjęć (usługi Google) dostępnych tylko dla ciebie/ prywatnych. Pozdrawiam, Grzegorz Edytowane 13 Lutego 2017 przez GrzesPL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) No to zły dział sobie wybrałeś Mania lekkości + PROJEKTY ROWERÓW? Nie widzę sensu w tym momencie. Raczej nie jestem z tych którzy lubią wydawać ciężki szmal by odchudzić rower o kolejne 100g. Aczkolwiek gdybym nie interesował się zbijaniem wagi, to bym jeździł na czymś o wiele gorszym Wszystko w swoim czasie jak to mówią. Na pierwszy ogień pójdzie na pewno siodełko. Mam dylemat pomiędzy WTB Rocket Race a Accent Execute. Rozglądam się także za lżejszą sztycą w normalnej cenie. Jeżeli chodzi o opony na pewno nie będę bawił się w wylajtowane kapcie chociaż moje trochę ważą. Może mleko? Kto wie. Także pedały pójdą do wymiany wcześniej czy później. Tutaj wiernie pozostanę przy systemie SPD ale celować będę już w coś pokroju XT albo Force. Także coś jeszcze na pewno urwę. Reszta? Czas pokaże. Linki do zdjęć. https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPSnVwRWhDQjZURlU/view https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPM0lENktwbWJ2U00/view https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPZExGS1MzQ0pHMnc/view https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPNG11SkhERmJOYWM/view Proszę o sprawdzenie. Jeżeli będą działać, proszę moda o podpięcie linków do pierwszego posta zamiast starych. Nie mogę go edytować. Edytowane 13 Lutego 2017 przez Budensyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 30 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Zmiany:WTB RocketV Comp - 324g NAWTB Rocket Race "STORCK" - 262gPRO XLT 120mm - 144g NAPRO LT 120mm - 144gZmiana mostka była podyktowana pozycja na rowerze. Akurat ten mostek miałem w zapasie i przypasował idealnie. Całe szczęście rower nie przytył i tak oto PRO LT zagościł u mnie na stałe. Kolejne zmiany jakie mam w planach - wymiana śrub na lżejsze, zakupienie widelca CR-MO (tutaj chciałbym za wiele nie utyć, niestety carbon nie wchodzi w grę), oraz wymiana pedałów na lżejsze (prawdopodobnie polecą XTeki). AKTUALNA WAGA ROWERU - 10424 gZDJĘCIA:https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPNnBWaVdvTDBTNkk/viewhttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPdC1HSjZST0lCRHc/viewaktualny wygląd roweru ->> https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPVFVUUGY1clpETGs/view Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fw66 Napisano 30 Maja 2017 Udostępnij Napisano 30 Maja 2017 Ładniutkie pancerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Tia, pasują tu jak kwiatek do kożucha. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Każdy na swoją ulubioną estetykę Mi się podoba i nie zmieniłbym tego koloru na żaden inny Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Według mnie pancerze są dużo za długie: przerzutka + hamulec tył może iść naprawdę blisko główki a pancerz hamulca przedniego zamiast dookoła może iść na dół. Tak puszczony pancerz z przodu będzie Ci tylko rysował dół główki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alsew Napisano 2 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 2 Lipca 2017 Według mnie pancerze są dużo za długie Są tak "ozdobne" że żal było je przycinać No to masz kolejny sposób na urwanie kolejnych kilkunastu gram, bez wydania złotówki. Druga sprawa to mostek 120 mm w rowerze tego typu??? Coś strasznego! Zmień kierownicę na szerszą i skróć mostek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 3 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 (edytowane) Specyficzna koncepcja roweru. Ograniczony zakres przełożeń, krótkawa kiera z długim mostekiem, brak amortyzatora i w dodatku różnokołowiec Nie wiem co tu napisać. Grunt, że Ci pasuje na trasie. Rowerem MTB trudno go nazwać. Edytowane 3 Lipca 2017 przez Lumperator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 3 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 (edytowane) Witam wszystkich i dziękuję za sugestie i odpowiedzi. Warto by było bym odniósł się do nich. Według mnie pancerze są dużo za długie: przerzutka + hamulec tył może iść naprawdę blisko główki a pancerz hamulca przedniego zamiast dookoła może iść na dół. Tak puszczony pancerz z przodu będzie Ci tylko rysował dół główki. Pancerze są puszczone po jak najłagodniejszym łuku. Trochę eksperymentowałem i krócej nie zawsze znaczy lepiej. Jeżeli chodzi o przedni hamulec rzeczywiście może coś tam da radę zrobić. Dzięki za sugestię. Są tak "ozdobne" że żal było je przycinać No to masz kolejny sposób na urwanie kolejnych kilkunastu gram, bez wydania złotówki. Druga sprawa to mostek 120 mm w rowerze tego typu??? Coś strasznego! Zmień kierownicę na szerszą i skróć mostek. A jaki kolor pancerzy byś zasugerował?Jeżeli chodzi o mostek i kierę. Po pierwsze nie trawię szerokich kierownic. Źle się czuję trzymając coś długości kija od szczotki. Wcześniej jeździłem nawet na kierownicy 580mm z rogami! Wymieniłem z powodu ciasnoty na kierownicy i zbyt małego kąta gięcia. Teraz jest ok. Mostek - lubię wyciągnięta pozycje na rowerze, do tego jestem wysoki i mam długi tułów. Swojego czasu eksperymentowałem z różnymi mostkami, testowałem 60mm, 80mm, 90mm, 100mm i 120mm. Przy 60mm i 80mm myślałem, że wyłamie mi nadgarstki, do tego rower był strasznie nerwowy. Przy 90mm było niewiele lepiej. 100mm już było w miarę ok ale byłem za mało wyciągnięty do przodu. 120mm przypasowało idealnie. Pamiętajcie, że to co jest dobre dla was i waszej sylwetki, nie musi być też dobre dla innych. Każdy człowiek jest inny. @Lumperator (nie wiem czemu nie mogę zacytować twojej wypowiedzi).Różnokołowiec to nie taka nowa koncepcja a jeździ się na tym wyśmienicie. Jeżeli chodzi o przełożenia - w góry zakres może byłby ograniczony. Na pomorze i pomorskie "górkipagórki" wystarcza aż nadto. Owal jeszcze dodatkowo pomaga mi młócić co stromsze podjazdy. Sztywny widelec... To się lubi albo nie lubi. Koniec kropka. MTB to broń Boże nie jest i nigdzie tak nie piszę i pisać nigdy nie będę!!! To po prostu ścieżkowieć, na asfalt, miasto, szutry. Po delikatnym błocie, piachach czy korzonkach też sobie nieźle radzi, chociaż czasami wytelepie. Przede wszystkim używam go do szybkiego przemieszczania się z punktu A do punktu B po zróżnicowanym terenie z naciskiem na drogi utwardzane i raczej dosyć równe. Pozdrawiam Edytowane 3 Lipca 2017 przez Budensyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 3 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 (edytowane) Ze ścieżkowca nic tu nie ma. Rzekłbym nawet że to świetny przykład przeciwieństwa ścieżkowca. Patrząc na docelowe zastosowania o których wspomniałeś to trzeba było pójść w grvela/przełaja. Byłoby lżej że 2-3kg. Edytowane 3 Lipca 2017 przez Dokumosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 8 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Gravel / przełaj zdecydowanie nie. KOMPLETNIE nie trawie kierownicy typu baranek. Do tego wolę komponenty MTB. Uchodzą zwyczajnie za wytrzymalsze a swoje ważę (ponad 90kg mięsa). Wziąłem pod uwagę wasze sugestie co do kierownicy i rzeczywiście wychodzi na to, że to co obecnie posiadam, jest za wąskie. 74cm to już masakra (kij od szczotki), 68cm z rogami wydawało mi się jeszcze ciut zbyt wąskie. Największy komfort czułem na kierownicy 70cm z gięciem 9 stopni. Gdyby to wypaliło, to wywaliłbym rogi i zyskałbym z 50g wagi. Myślę też nad zmianą laczków na większy balon i wyższy (i lżejszy) model. Co do pancerzy, to hamulcowy trochę wyblakł, i przez to różnica w odcieniu jest. Jak się zatrą, to pomyślę o jakimś konkretnym zestawie, na razie zostawiam jak jest. Pancerze przy główce ramy są rzeczywiście za długie, ten od hamulca przedniego można skrócić o dobre 15cm! Jaką kierownicę polecacie o szerokości 70cm i gięciu około 9 stopni? Musi być prosta, z alu, w miarę lekka i w rozsądnym budżecie. Dziękuję wszystkim za sugestie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Przełaj/gravel są tak luźnymi typami że bez prob znajdziesz z prostą kierą. Druga sprawa szosowe nie znaczy mniej trwałe. Połowa tutejszego społeczeństwa mtb stosuje szosowe łańcuchy campagnolo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 15 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2017 (edytowane) Pora na mały update.Biorąc pod uwagę sugestie forumowiczów oraz moje własne przemyślenia, wziąłem się za kierownicę. Plan był kupić szerszą z mocniejszym gięciem w tył. Padło na kiere Funn FlameOn. Skusiła mnie w miarę rozsądna cena oraz waga. 710mm kiery waży 202g. Moim zdaniem bomba za taką kasę. Przeskok z 620mm z rogami jest ogromny, zupełnie inny rower. Krótszej kierownicy niż 700mm nie brałem pod uwagę, bo za mała różnica by była, a zawsze można dociąć jeżeli będzie potrzeba. Zastanawiam się jeszcze czy nie zamontować rogów. Ręce podczas jazdy błądzą i szukają ich Ale może się przyzwyczaję.Wymiana kierownicy pociągnęła naturalnie za sobą wymianę mostka. Kąt pozostał ten sam, zmieniła się długość. Z 120mm na 100mm. Pod nóż poszły również pancerze. Wymiana ich, to nie są kokosy, więc postanowiłem zamówić je z resztą części. Tym razem postawiłem na sprawdzone pancerze Jagwire SL w kolorze czarnym i szlifowane linki Niro Glide. Zestaw spisuje się wyśmienicie i zyskałem trochę na wadze. Przy okazji uszczelniłem także odcinek linki przerzutkowej przy tylnym widelcu (najbardziej narażony na syf i zatarcie). Żegnaj różowy pancerzu Zmiany:(Kierownica) Amoeba SCUD 620mm - 187g NA Funn FlameOn 710mm - 202g(Mostek) PRO LT 120mm - 144g NA Accent Accent Twister 100mm - 126g (Rogi) Ritchey WCS (przemalowane) - 98g NA NULL - 0g(Pancerze i linki) hamulca Clark's - 120g + przerzutki Shimano SP41 - 50g + linki 40g + końcówki linek i pancerzy - 11g NA pancerze Jagwire LEX-SL / CGX-SL + linki Niro Glide - 190gAKTUALNA WAGA ROWERU - 10292 gZDJĘCIA:https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPWlNTa3hDMU1hbTg/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPU1Z5WHhoNEFDakU/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPMVZ4R1VEWkZlM0k/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPNzhWRjk3dHotVWM/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPSEsxTVZxZHlSVUU/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPMmpRZDBqaGZzeE0/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPS3UyeUhpQVRjZHM/view?usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPbVBCa2N4eHBqbVE/view?usp=sharing Edytowane 15 Lipca 2017 przez Budensyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 Widzę że jest ktoś ze sztywnym widelcem tak jak w moim Gdzie kupiłeś tą kierownicę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 16 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 (edytowane) Priv.Jeszcze myślę o zmianie opon na 2,2. Zawsze jeździłem na 2,1 - 2,2 i jednak przesiadka na 2,0 to był średni pomysł. Muszę tylko kase uzbierać, bo chcę kupić race sporty Edytowane 16 Lipca 2017 przez Budensyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 Dzięki za link, tak właśnie myślałem że stamtąd brałeś Ja cały czas zastanawiam się nad Funn Flame On, Aerozine lub Accent Execute Carbon. Tyle że karbonu nieco się boje bo niefortunna gleba może zakończyć żywot kierownicy Ja popełniłem ten sam błąd z oponami co Ty: kupiłem ( jak jeszcze miałem amor) Rubena Zefyros 2.1. Niby tylko 0,1 cala różnicy w stosunku do Race King 2.2, ale balon w RK jest znacznie większy ( 1cm więcej na średnicy i chyba coś około 7mm szerokości). Dodatkowo Rubene trzeba pompować do co najmniej 2.2 bara a wtedy to jest kamień, RK spokojnie dają radę na 1.4 Bar. Szkoda bo Rubena waży 470 gramów/ sztuka, co dawało jakieś -300/ 350 gramów w wadze roweru, a to już różnica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 16 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 (edytowane) Też wahałem się pomiędzy Funn, Aerozine i karbonem ale w ostateczności karbon odpadł dokładnie z tych samych powodów co u ciebie a Funn wybrałem ze względu na cenę. 60zł w kieszeni piechotą nie chodzi a wagę mamy podobną (o ile nie taką samą). Z oponami dokładnie ta sama przygoda - latałem na 2.1 oraz 2.25 Smart Samach, 2.1 Crossmarkach oraz epizodycznie na 2.0 Race Kingach i 2.25 Racing Ralphach. Jeżdżąc na 2.0 RK niby nie odczułem takiej dużej różnicy w stosunku do opon z większym balonem, ale kiedy polatałem na RK 2.0 dłużej (już na swoim własnym rowerze) to niestety czuję, że 2.0 to nie jest to. Najchętniej wróciłbym do Crossmarków, najbardziej uniwersalna opona ever, ale nie produkują lekkich wersji, więc zostaje druga najfajniejsza opona czyli Race King. Edytowane 16 Lipca 2017 przez Budensyn Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 16 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2017 Ja mam aktualnie "druty", na Race Sport trochę mi szkoda pieniędzy więc prawdopodobnie kupię zwijane. Chętnie bym kupił tego Funn Flame On tyle że boję się że Tobie się trafił egzemplarz o wadze 202g a mi się trafi 220g a wtedy będzie lipa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 17 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2017 Wydaje mi się, że to błąd w opisie. Gdzie na necie nie patrzę to wersja z alu 7050-T73 waży w granicach 205g a przeważnie mniej. Zawsze możesz poprosić sklep o zważenie. Na oponkach nie ma co oszczędzać, różnice wagowe są duże, do tego dochodzi komfort, przyczepność, wytrzymałość. Przeciętny użytkownik zmienia opony co 2 - 3 sezony. 300zł co 2 lata to nie kokosy. No chyba, że latasz maratony albo robisz powyżej 6 tysięcy km rocznie. Wtedy rozumiem twój wybór. Jak nie zależy ci tak bardzo na wadze, pomyśl o Crossmarkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Budensyn Napisano 8 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2017 No i nadszedł czas na finalne zmiany o jakich myślałem już od jakiegoś czasu. Zmiana opon na większy balon to pierwsza z nich. Weszły Race Kingi 2,2 w wersji race sport. Musze przyznać, że czuć różnicę w stosunku do podstawowych zwijanek. I nie chodzi mi tutaj bynajmniej o komfort a bardziej o przyczepność opony oraz przewidywalność i czucie roweru. Oprócz tego wjechały nowe pedały - Crank Brothers Candy 1. Również tutaj odczuwam różnicę na plus. Fajny system wpięcia, przemyślana konstrukcja, BANALNY serwis, powszechnie dostępne i tanie łożyska. No i ta waga. Oprócz tego zerwałem naklejki z felg, zyskałem dodatkowe 6 gram No i nadszedł raczej koniec modyfikacji. Kompletnie nie mam pomysłu na czym mógłbym jeszcze zbić wagę bez:- wydawania tysięcy na drogie części- osłabiania wytrzymałości roweruMoże śrubkowy tuning? Aczkolwiek tutaj za wiele nie urwię. Jakieś inne sugestie?Zmiany:(Opony) ~~(Opona przednia) Continental X-King 2.0x29' - 655g ~~(Opona tylna) Continental Race King 2.0x27,5' - 583gNA ~~(Opona przednia) Continental Race King Race Sport 2.2x29' - 528g ~~(Opona tylna) Continental Race King Race Sport 2.2x27,5' - 492g ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------(Pedały)~~Shimano PD-M520 - 376gNA~~Crank Brothers Candy - 275g----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------6g naklejki na felgach AKTUALNA WAGA ROWERU - 9967 gLedwo ledwo, ale udało się osiągnąć cel, czyli zejść poniżej 10kg Zdjęcia:https://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPTVBrV2VQN19DazA/viewhttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPNHJydk5Lcm01OTA/viewhttps://drive.google.com/file/d/0BwVr4XpEjXZPMWRDR3BPYzVibGs/view Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi