lichak Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Witam Od dziś w połowie trasy zaczęło się coś dziwnego dziać z tłumikiem. Zaczął nieregularnie pracować oraz się odzywać tzw. pukaniem. Niedawno tj. 02.09 robiłem mu serwis (bez wymiany uszczelek), wszystkie oleje wyglądały jak nowe, uszczelki również. Wcześniej tego problemu nie miałem, jeżdżę codziennie. EDIT: Prawdopodobnie jest wyciek, gdyż w okolicach regulacji tłumienia jest lekko wyczuwalny olej. Najszybciej będę mógł sprawdzić jutro. Edytowane 12 Lutego 2017 przez lichak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 13 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 To że olej był czysty nie znaczy ze uszczelko należy się zmiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 13 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Tłumik powrotu jest nierozbieralny więc jeżeli leci z tłumika (a nie dookoła śruby z dolnych lag) to tłumik jest do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 13 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Olej przelał się do dolnych lag, raczej uszczelka przy pierścieniu przepuściła, jest cała, pójdzie do wymiany jak i cała reszta uszczelek, z komory wylałem równe 102ml z 150ml. Problem też mógł być taki że jest zimno wczoraj do -8 stopni, a olej z mieszanka 120ml w10 i 30ml w15(castrol), który bardziej reaguje na temperatury niż oryginalny RSa, no i jak wiadomo uszczelka na mrozie robi się twardsza. Dam znać jeszcze jutro jak się będzie zachowywać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 14 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 Na tłoczku są dwie uszczelki które za to odpowiadają. Możesz jeszcze sprawdzić czy tłoczek przy maksymalnym rozprostowaniu widelca nie haczy uszczelką o rowek, w niektórych modelach zdarzało się ze uszczelka wpadała w niego przez co uciekał olej - trzeba wtedy dołożyć jakąś małą podkładkę żeby tłoczek nie dochodził do końca. Na obecnych mrozach najłatwiej o awarię bo uszczelki się kurczą i twardnieją, pewnie po wymianie będzie wszystko ok . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 14 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2017 tłoczek nie dochodzi do końca, jest do skoku 170mm a mój ma 160mm, na sucho w domu działa dobrze, po tym jak mu dopompowałem do 55psi, wcześniej miał 45psi z czterema tokenami (wybierał wszystko, najdrobniejsze nierówności) Tymczasowo jest wszystko dobrze, sprawdziłem dolne lagi i się nie przelał olej, tłumik działa dobrze, nie puka ani nic. Jeśli problem powróci i wymiana uszczelek nie pomoże to rozwinę temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Witam ponownie Po wymianie uszczelek na oryginalne olej dalej się przelewał nawet gdy już było znacznie cieplej, po wymianie na oringi ze sklepu z uszczelkami(62gr jedna) problem na razie ustał. Co myślicie o zamontowaniu w ewentualności xringow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 19 Marca 2017 Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Można zamontować chociaż nie ma to jakiegoś większego sensu bo o-ringi dobrze spełniają swoje zadanie, x-ring jest oczywiście lepszy ale też się zużywa. Osobiście montuję x-ringi zamiast o-ringów w miejsca szczególnie narażone np. na tłoczku ifp w damperach . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 19 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2017 Chodzi mi tylko o uszczelki przy pierścieniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lichak Napisano 2 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Witam ponownie w temacie z kolejnym problemem, chciałbym się dowiedzieć czy jest to normalne. Jak jestem na zjeździe rozpędzony dość mocno i uderzę w coś na wysokość około 10cm to mi nie działa tłumienie odbicia. Niedawno się tym zainteresowałem, w przypadku dropu czy coś taka sytuacja się nie dzieje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.