Celir Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 A może tak pytanie sięgające nieco do podstaw użytkowania amortyzatorów jakie waszym zdaniem amortyzatory są lepsze, te z blokadą na goleni czy z poziomu manetki? prosił bym o uzasadnienie lub przykłady wyższości jednego rozwiązania nad drugim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Dziwne pytanie. Wystarczy zapytać samego siebie,jak często używam blokady,i czy w ogóle używam. Ja używam często,po co mam odrywać ręce od kierownicy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celir Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Nie jest dziwne dla kogoś kto nie mizł amortyzatora z manetką i nie wie jakie są jego plusy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 12 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Takie że nie trzeba odrywać rąk od kierownicy, jak kolega wyżej napisał? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Często korzystasz z blokady ? - manetka na kierownicy Rzadko albo w ogóle ? - na goleni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Tu nie chodzi o mizianie manetki ,lub nie,a to co wcześniej. Wystarczy zapytać samego siebie,jak często używam blokady,i czy w ogóle używam. Jeżeli używa się blokady,to ZAWSZE ta w manetce będzie wygodniejsza i bardziej bezpieczna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celir Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Mój amortyzator zardzewiał już z 2 lata temu i nei trzeba go blokować. A pytam bo chcę zaopatrzyć się w nowy i nie wiem czy robi to aż taką różnice a cena to około 100-200 zł w przypadku choćby raidon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Warto, wyobraź sobie ( jeżeli będziesz jeździł agresywniej) ile możliwości daje Ci blokada pod palcem. Mając blokadę na goleni tak naprawdę warto było blokować amortyzator tylko na dłuższym kawałku asfaltu albo podczas długiego podjazdu, bo ani to nie było bezpieczne ani wygodne. Mając to pod palcem możesz użyć nawet na 10 metrowej prostej żeby nie pompować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 To naprawdę kwestia osobistych preferencji, trudno będzie nam przewidzieć, co będzie dla Ciebie wygodniejsze. Sam miałem kilka amortyzatorów, w jednym miałem manetkę przez chwilę, ale się jej pozbyłem bo nie korzystałem, a dla mnie zawsze to jedną linkę i jedną pierdołę na kierownicy mniej. Jak ostro trenujesz, zależy Ci na każdym ułamku sekundy i nie masz czasu podczas jazdy zatrzymać się i przestawić wihajster na goleni a wiesz, że będziesz tej blokady używał - weź wersję z manetką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celir Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Zasadnicza kwestia nie chcę żebyście mi doradzali a chcę usłyszeć wasze opinie. Ponad 5 lat śmigałem na amortyzatorze SR nawet nie wiem co to za model któryś z najtańszych i nie wiem za dużo o tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Ja uważam że jeżeli masz fundusze to bierz z manetką. A jak jeździsz? Czysto rekreacyjnie czy nieco bardziej "ambitnie"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celir Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Jakieś 30% las/park a reszta powierzchnia utwardzona. Jestem przyzwyczajony do twardego zawieszenia a co za tym idzie opcja blokowania z manetki wydaje mi się nie do końca niezbędna. Może jest tu ktoś o podobnych doświadczeniach i wyrazi swoją opinię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Często korzystasz z blokady ? - manetka na kierownicy Rzadko albo w ogóle ? - na goleni I na tym można by zakończyć temat. Kiedyś miałem amortyzator z blokadą w manetce i stosowałem to rozwiązanie przez kilka lat, jednak tylko gdy zjeżdżałem z asfaltu w teren i odwrotnie. Później poszedłem w minimalizm i usuwanie wszystkich zbytecznych "ulepszaczy", od kilku lat mam blokadę wyłącznie na goleni i takie rozwiązanie mi pasuje, stosuję blokadę bardzo rzadko, zresztą mam rock shoxa więc nawet jeśli wjadę w teren i zapomnę odblokować widelec to jest floodgate który w razie czego ratuje mi dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vpablov Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 dla mnie blokada amortyzatora w rowerze górskim, jest zupełnie zbędna. Można jej użyć na asfaltowych podjazdach, jak masz nastawienie na zdobycie koma na Stravie Przy technicznych podjazdach lepszą przyczepność uzyskasz, bez jej używania, przy dobrej technice nie wiele energii ucieka w amortyzator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Przy technicznych podjazdach lepszą przyczepność uzyskasz, bez jej używania, przy dobrej technice nie wiele energii ucieka w amortyzator. Powiedz to zawodowcom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celir Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Pytanie ilu z nas jest zawodowcami bo ja nie Nasuwa mi się też pytanie czy nie będzie tego za dużo jeśli chcę mieć napęd 2x10 bez mocowania I-spec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Warthog Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Nie wyobrażam sobie nie mieć blokady na kierownicy. Dla mnie to super wygoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Nie wiem czy jest na forum zawodowiec, ale jak uczyć się to od najlepszych, takie jest moje zdanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nightwish Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Wg. mnie jeśli się NIE ścigasz w maratonach itd. to lepsza blokada na goleni, ja mam z manetki na rebie dual air i nie zamontowałem manetki bo nie po to mam amortyzator (za tyle keszu) bym go co chwile blokował i odblokowywał... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 ja mam z manetki na rebie dual air i nie zamontowałem manetki bo nie po to mam amortyzator (za tyle keszu) bym go co chwile blokował i odblokowywał... Panie zlituj się nad autorem tych słów.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nightwish Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Że niby co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Nie będę tu robił off top'a i nieprzyjemnej atmosfery, ale teksty typu: nie potem kupiłem taki super drogi amortyzator żeby go teraz blokować i odblokowywać brzmią lekko mówiąc żenująco. Jakby to ile kosztował amortyzator miało znaczenie czy trzeba go blokować czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celir Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Oglądając zawody DH czy XC raczej nie widziałem blokady na manetce co też mnie ciekawiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 12 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Oglądając zawody DH Po co komu blokada w DH? czy XC raczej nie widziałem blokady na manetce Jest, przyjrzyj się dokładnie. W przypadku FS taka manetka blokuje widelec i damper jednocześnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Celir Napisano 12 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Fakt co do DH mało użyteczne a w XC powaga nie widziałem ale może temu że nie zwracałem na to uwagi. Co nie zmienia faktu że śmigając amatorsko po lasach raczej mało zwraca się uwagę na czasy a raczej na frajdę a przynajmniej w moim przypadku. Masz rację warto wzorować się na najlepszych tylko nie zawsze warto na wyrost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.