Skocz do zawartości

[Hamulce V-brake tyle] Tektro - problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z tylnym hamulcem, a konkretnie z jednym z jego ramion. Otóż, jedno z ramion nie odskakuje po zwolnieniu klamki hamulca, pozostaje przyciśnięte do obręczy. W ogóle jak nim ruszam to tak bardzo ciężko chodzi. Oczywiście próbowałem manewrować napięciem sprężyny (poprzez dokręcanie/odkręcanie małych śrub), ale nic praktycznie to nie działa. Wpadłem na pomysł żeby całkowicie rozebrać hamulec i przeczyścić co nie co, ale po odkręceniu śruby, ramię hamulca w ogóle nie schodzi z gwinta !! 

I tutaj nie wiem, czy to trzeba użyć porządnie młotka, żeby to zeszło czy trzeba jakiś specjalny klucz do tego?  :icon_confused:

 

Rower, którego dotyczy problem to Trek FX 7.1. Ogólnie problem powstał samoistnie, po tym jak wymieniłem klocki hamulcowe i je regulowałem.

 

Dzięki za pomoc. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie syfilis na pivocie blokuje ramie. W zimie to dosc czesta przypadlosc ( pozdrawiam tych co to mowia ze vki sa latwe w regulacji itd...bosz co mnie sklonilo by kupic na zime rower na vkach ;-p)

Musisz to zdjac, wykrecic srube z pivotu i ciagnac za ramie wykonywac jednoczesnie ruch prawo lewo... powinno zejsc, mlotka bym raczej nie uzywal. Ew mozna psiknac w pivot wd40 i poczekac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ramię hamulca w ogóle nie schodzi z gwinta !! 

I tutaj nie wiem, czy to trzeba użyć porządnie młotka, żeby to zeszło czy trzeba jakiś specjalny klucz do tego?  :icon_confused:

 

 Tam nie ma gwintu - gwint jest tylko wewnętrzny na śrubę. Na pewno trochę blokuje pręt sprężyny (przypatrz się, w którą dziurkę jest wsadzony bo są trzy). Pamiętaj, że właśnie zmieniając dziurkę także regulujesz napięcie sprężyny. Po każdym pokręceniu śrubkami koniecznie wciśnij kilka razy dźwignię hamulca - najczęściej dopiero wtedy zauważysz efekt.

Jak już zaciągniesz (nie uderzaj bezpośrednio młotkiem tylko przez drewienko - gdyby mimo odmoczenia w WD40 nie chciało zejść) to pamiętaj o nasmarowaniu piwota i że śruba powinna iść na loctite.

Zobacz też, czy ze strony co słabiej działa prawidłowo ułożona jest sprężyna , może spadła za ogranicznik, który powinien ją napinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem I powiem tak, w moim wypadku ramię bezproblemowo zeszło z pivota, natomiast to nie rozwiązało problemu gdyż element tulejki na którym ramię powinno chodzić luźno bez obciążenia, w moim przypadku jest elementem nierozbieralnym, i psiukanie wd i innych specyfików nie podziałało, zatarte na amen i tylko wymiana pomogła

 

Wysłane z mojego HTC Desire 610 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno zrobił się nagar, zimą jest dużo chlorków na chodnikach/jezdni.

Odkręć śrubę z piwota o trzy obroty.

Na śrubie połóż kawałek blachy może być złotówka, załóż ściągacz do małych łożysk.

Piwot podgrzej lub polej wrzątkiem, i ściągaczem zdejmij ramię hamulca. 

 

Koszt zakupu ściągacza trójramiennego przewyższy wartość usługi serwisowej w serwisie rowerowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...