Skocz do zawartości

[Ustawienie] Amortyzator Fox 32, damper fox rp23


Ariven76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, kupiłem rower cube ams 120, z amortyzatorami z przodu fox float 32 29" i z damperem z tyłu fox rp23. 

I pierwsze jak na niego siadłem w domu itp - było okej. Ale jak wyjechałem na ulicę to był strasznie miękki, przy dociśnieciu roweru do ulicy, albo małym skoku w miejscu amortyzatory uginały się prawie do końca (niżej dam zdj.) Do tego nie działa blokada przedniego amortyzatora, co prawda przy lekkim naciśnięciu się blokuje, ale jak siądę i nacisnę to chodzi normalnie, tylko o wiele ciężej. Z tyłu w damperze wogóle blokada nie działa, czy to "dźwignia" w prawo, czy w lewo nie widać żadnej różnicy...

Tłumienie odbicia działa bdb w obudwu amortyzatorach. W skrócie - z tyłu nie działa wogóle regulacja twardości, blokada, z przodu jest strasznie miękki, przy skoku z miejsca dobija prawie do końca, blokada nie działa poprawnie. Ważę 58kg, wzrost 173.

Oddawać amortyzatory do serwisu (serwis, regeneracja) czy da się coś samemu z tym zrobić? Dodam, że jak odstawie rower np. na 30 min to jak siąde na niego po przerwie to damper strasznie "syczy" podczas uginania, tak jakby miał zaraz pluć olejem, ale po 15-20 ugięciach stopniowo przestaje.

Zdj, gdy siedzę normalnie:

https://zapodaj.net/e0cdb24d7ee26.jpg.html
https://zapodaj.net/56dee9864a29a.jpg.html

Po ugięciu/skoku:

https://zapodaj.net/76d750bc86577.jpg.html
https://zapodaj.net/2c90dc39c7b69.jpg.html

Ustwaienie dampera:

https://zapodaj.net/2ae24c1e192af.jpg.html
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czy ustawiałeś odpowiedni SAG ( ugięcie wstępne ) na amorkach? Zacznij od 20%.

 

 

Do tego nie działa blokada przedniego amortyzatora, co prawda przy lekkim naciśnięciu się blokuje, ale jak siądę i nacisnę to chodzi normalnie, tylko o wiele ciężej

Tak ma być-Foxy Float nie mają sztywnej blokady.

 

 

Z tyłu w damperze wogóle blokada nie działa, czy to "dźwignia" w prawo, czy w lewo nie widać żadnej różnicy...

Model RP23 nie ma blokady,zmiana ustawienia dźwigni i czarnego pokrętła ma wpływ na tzw.tłumienie kompresji i zmienia charakterystykę ugięcia.Sprawdź w czasie jazdy w terenie,czy zmiana ustawień zmienia charakterystykę pracy

 

 

Dodam, że jak odstawie rower np. na 30 min to jak siąde na niego po przerwie to damper strasznie "syczy" podczas uginania, tak jakby miał zaraz pluć olejem, ale po 15-20 ugięciach stopniowo przestaje.

Czy dźwięk zmienia się w zależności od zmiany tłumienia odbicia?  Mój Rp23 jak syczał,to był zapowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAG jest taki jak widać na zdj, na zmianie regulacji itp się kompletnie nie znam, a wolałbym się nauczyć niź oddawać cały czas do serwisu.

 

Jak syczał to tłumienie było ustawione na maksymalne, na minimalnym albo bez, syczy tak samo. Czarnym raczej nie da kręcić, tylko ciągnie się lekko w dół i dopiero coś można obrócić.

 

Da się jakoś szybko przestawić zawieszenie z miękkiego na twarde i na odwrót? Np. Gdy jadę asfaltem z 10km to raczej na twardym bym jechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wszedłeś na stronę producenta i ściągnąłes instrukcję obsługi?

Nie napisałeś czy kupiłeś rower nowy czy używany, bo to znacząco wpływa na możliwość rozwiązywania ewentualnych problemów.

Kup pompkę do amortyzatorów, która jest niezbędna do prawidłowego ustawienia Abu amortyzatorów.

Foxy przednie miały jeszcze do niedawna sztywną blokadę.

Jeśli dobrze pamiętam to w tych Cube'ach platforma nie działa zbyt efektywnie. Nawet w pozycji 2 zawieszenie zbytnio się nie usztywnia.

Jeśli damper jest sprawny a ty nie możesz się Z nim dogadać to pozostanie zmiana charakterystyki działania przez pogrzebanie w środku przez fachowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronę producenta nie wszedłem, patrzyłem ogólnie fox'a i nie chciała mi się w ogóle strona ładować. Rower kupiłem używany, z tego co patrzyłem po zdj i modelu jest on prawdopodobnie z 2012 roku, lagi i damper nie mają żadnych zadrapań czy innych rzeczy.
Pompkę mam zamiar kupić - pozostaje jeszcze kwestia jak jej używać i ile pompować.. :teehee: (chociaż to raczej na str producenta powinno być)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

SAG jest taki jak widać na zdj,

Tzn jaki? 17%? 30% 25 mm? Bo nie mam miarki na monitorze. Zresztą przy Twojej wadze ciśnienie w amorkach powinno być bardzo małe. Bez informacji o SAGu nie można jednoznacznie stwierdzić,czy jest OK, czy nie. SAG możesz zmierzyć zwykłą metrówką

Tu masz lekcję o ustawianiu zawieszenia

http://www.1enduro.pl/regulacja-zawieszenia-poradnik/

 

 

Czarnym raczej nie da kręcić, tylko ciągnie się lekko w dół i dopiero coś można obrócić.

Tak ma działać- można zmienić ustawienie platformy ( czy też funkcji ProPedal ) dopiero po odciągnięciu pokrętła. W przypadku tej regulacji najpierw ustawiasz czarne pokrętło ( 1, 2 lub 3 ), a później ,jeśli jest taka konieczność, włączasz platformę niebieską wajchą. Poziom platformy zależy od Ciebie.

https://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/07/eng/rear_shocks/float_rp23.htm

 

 

 

Foxy przednie miały jeszcze do niedawna sztywną blokadę.

Jeśli pamiętam, to floaty O/B,O/C i FIT CTD nie miały sztywnej blokady ale zwiększone tłumienie wolnej kompresji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fox 32 to model rl w ktorym blokada jest dość sztywna i powinna by mocniej odczuwalna niż lekkie utwardzenie amortyzatora, jednak na odczucia wpływać będzie też ciśnienie w amortyzatorze, jeżeli jest ustawiony zbyt miękko to blokada nie będzie dawała sobie rady, musisz więc kupić pompkę i ustawić sag na 20-25%. Jeżeli blokada nadal będzie słabo działać to prawdopodobnie jest za mało oleju w tłumiku.

 

Rp23 zazwyczaj są kompletnie bezgłośne, jednak przy zalaniu olejem komory powietrznej zdarza się że syczą mimo że są sprawne. Jednak może to też świadczyć o zapowietrzeniu dampera tak samo jak niedziałający propedal.

 

W normalnym rp23 za pomocą pokrętła "1,2,3" ustawiasz moc propedala (jak w instrukcji wklejonej powyżej). Ty masz jednak wersję adaptive logic w którym czarne pokrętło odpowiada za wolną kompresję na trybie otwartym. Sam propedal jest tak mocny jak mocny jest tune dampera, w tym przypadku jak duża jest wartość boostvalve'a czyli ciśnienia w komorze ifp - powinno być to napisane na damperze (np. bv: 175 to słaba platforma, bv: 250 to mocna).

 

Jeżeli chcesz sprawdzić czy damper się utwardza to ustaw czarne pokrętło na 0, wtedy będzie największa różnica między trybem otwartym i zamkniętym. Teraz masz ustawione na "2" więc różnica będzie mała lub w ogóle niewyczuwalna, dlatego może Ci się wydawać że platforma nie działa.

 

Tak czy siak przy zakupie używanego sprzętu powinieneś oddać go do serwisu. Kto wie ile to jeździło bez przelewania. Za rok obudzisz się z ręką w nocniku bo amor wytarty albo damper nie będzie trzymał powietrza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do dampera to syczenie wygląda tak. Co do reszty - dam znac jak już sie pobawie ustawieniami.

@edit
 

Pokreciłem trochę czarnym kółkiem, niebieską dzwignią i nic, jak było tak jest. 

Jeżeli chodzi o SAG, to prezentuje się mniej więcej tak:

Przód: https://zapodaj.net/2a869b3d9834b.jpg.html
           https://zapodaj.net/f43d7505a6ec8.jpg.html

Tył:     https://zapodaj.net/cb1e0699d0f63.jpg.html
           https://zapodaj.net/b8491078bf64f.jpg.html
 

Edytowane przez Ariven76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko pytanie, czy oddać cały rower do serwisu rowerowego na przegląd, i dodatkowo damper do serwisu czy sam damper odesłać np. do serwisu fox'a...


I rozumiem, że z przodu tylko powietrza dopompować ? Przy ilu cm powinien być sag ? (chcę w miarę twardy przód)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie fox'a zapłacisz 2x tyle co w innych więc sensu to raczej nie ma, wyślij do jakiegoś konkurencyjnego serwisu gdzie Ci to zrobią, bo 300-500zł to on jest wart. Tak jak pisałam przód też warto zrobić - chociażby samo smarowanie dolnych lag i wymiana oleju w tłumiku. I oczywiście trzeba go dopompować. Sag ok. 20-25% więc jak amor ma 100mm to z 2,5cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu sag ma równe 2 cm, a amorek nie ma 100mm, tylko 120mm (aż specjalnie wyciągnąłem ekierkę z plecaka  :laugh:) Cały goleń ma 12,5 a dobija max do 12. (w miejscu, bez skakania). Sag jak pisałem, 2 cm, skok 12, czyli sag wynosi ~16%. I dla mnie - jest strasznie miękki... Czemu? Nie wiem. Podczas jazdy średnio amorek jest ugięty lekko przed połowę.   

Jak pojeżdżę na takim powiedzmy do końca tygodnia to się coś stanie? Albo może się stać?

Po weekendzie mam zamiar oddać go do serwisu, pewnie będzie to zwykły, najbliższy jaki jest  :icon_confused: 
Chociaż tam też spory ruch, skoro na zmianę przerzutki, centrowanie koła i wymianę dętek i ogólny przegląd starego ht musiałem czekać ponad 3 tygodnie... A w kolejce rowerów kilkanaście jak nie kilkadziesiąt.


A jeżeli chodzi o serwis - to tam również robić serwis zawieszenia? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

wyślij do jakiegoś konkurencyjnego serwisu gdzie Ci to zrobią

Na przykład wyślij do Foniki,która się tym zajmuje ,ale się nie chwali . Na pewno zrobi to lepiej niż jakiś miastowy serwis. Nie każdy zajmuje się amorkami, a tłumikami to mało kto.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na przykład wyślij do Foniki,która się tym zajmuje

Zajmuje się ogólnie rowerami czy sama amortyzacja ?  Bo z profilu mało można "wyczytać", a stronka nie działa. Jeżeli miałbym odsyłać cały rower w dwie strony to sam koszt przesyłki wyniósłby koło 150zł  :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, zastanowie się czy nie odesłać. Jeszcze tylko pozostaje pytanie - czy pełny serwis obu amortyzatorów, czy podstawowy? Jakbyś zrobił?
I oczywiście jeżeli serwis to może ustawić np. pod wagę 60kg, ale żeby jakoś "ciężej" chodził? 

Rozumiem, że nie trzeba wymieniać uszczelek kurzowych? (widać chyba po zdj, które wysyłałem)

I chyba tyle  :teehee:  :teehee:

@edit

Po odbiorze (jeżeli wyślę) to oddawać rower do zwykłego serwisu na przegląd? Czy raczej już nie ma sensu...
Ogólnie wszystko dobrze działa, jedyne co to przednia zębatka najmniejsza przeskakuje, o czym nie wspomniał sprzedawca na ogłoszeniu, ale to chyba normalne że każdy chce sprzedać...

I jeszcze co do amortyzatorów po serwisie - kupować jakieś preparaty, spraye do tego? Czytałem kilka tematów, że powinno się czyścić golenie po jeździe, ale odradzają brunox czy coś takiego, tylko zwyłą szmatką przetrzeć...

Edytowane przez Ariven76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zmniejszyć komorę powietrzną dolewając więcej oleju, wtedy amor będzie bardziej progresywny. Nie jestem pewna czy na pewno dobrze ten sag mierzysz. 

 

W damperze musisz zrobić pełen serwis. W amorze podstawowy z wymianą oleju w tłumiku (bo tam tłumik jest otwarty) może wystarczyć ale jak chcesz zmniejszyć komorę (jw.) to i tak musisz komorę otworzyć więc pozostaje pełny ;).

 

Stan uszczelek powinien ocenić serwisant i ewentualnie doradzić wymianę. Jeżeli z amora nic nie cieknie to dobry znak że są ok.

 

Golenie po jeździe wytrzeć wilgotną szmatką lub nasączoną olejem do amortyzatora. Brunoxa nie stosować bo ma związki penetrujące co jest niekorzystne da uszczelek, gąbeczek i oleju w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o SAG - [TUTAJ] film, jak mniej więcej ustawiam + praca przedniego amortyzatora (dobijanie do końca).

Z przodu jest wg mnie szczelnie, tył nie do końca, wczoraj zauważyłem, że trochę oleju na damperze jest:  https://zapodaj.net/30adb1e9daa2d.jpg.html
więc chyba i uszczelka będzie do wymiany.


Kontakt z tobą w sprawie z serwisem najlepiej przez e-mail, telefon czy formularz  :icon_cool: ?  I przybliżony czas realizacji po otrzymaniu przez kuriera?

------

Jeszcze tak poza tematem, od stoppie nie zepsują się amorki  :033: ? Bo mam zamiar się uczyć, a ze starymi (w starym rowerze, sr xcm) stało się to: https://zapodaj.net/62798f087e985.jpg.html
Także wolę, żeby moje foxy pozostały w tym stanie jakie są, bez luzów przód/tył  :icon_lol: 

PS. Tak, wiem, lagi (xcm) do wymiany 

Edytowane przez Ariven76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W terenie byłem nie raz, pierwszego dnia jak dostałem to od razu pojechałem, także już przetestowany  :w00t:  No i za miękkie dla mnie przednie amortyzatory, nie wiem czy tak powinno być, czy to po przesiadce z xcm, które uginały się tylko jak nacisnąłem lub podskoczyłem  :huh: 
A jak dompompuję do nich powietrza, to powinny być chyba twardsze, nie? Na dniach pewnie kupie pompkę, i nie wiem czy dompmpować powietrza czy dać przód do serwisu...

PS. Dobra w tej cenie? [link]


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj Beto, to szmelc. GYIO GS-1 lub GS-2.

 

Wydaje mi się że różnica jeżeli chodzi o ustawienie SAG'u i tego że jest za miękki wynika z tego że dość dziwnie siadasz na rowerze do mierzenia. Spróbuj zmierzyć i ustawić go w nieco bardziej naturalnej pozycji dla tego roweru, brzydko mówiąc usiadłeś na nim jak kołek. Podczas jazdy na pewno więcej ciężaru przenosisz na przednią oś więc i ugięcie jest wtedy większe.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o SAG - [TUTAJ] film, jak mniej więcej ustawiam + praca przedniego amortyzatora (dobijanie do końca).

 

Z przodu jest wg mnie szczelnie, tył nie do końca, wczoraj zauważyłem, że trochę oleju na damperze jest:  https://zapodaj.net/30adb1e9daa2d.jpg.html

więc chyba i uszczelka będzie do wymiany.

 

 

Kontakt z tobą w sprawie z serwisem najlepiej przez e-mail, telefon czy formularz  :icon_cool: ?  I przybliżony czas realizacji po otrzymaniu przez kuriera?

 

 

Polecamy kontakt poprzez formularz (lub e-mail ale podając te same dane do w tabelce). Dzięki temu mamy wszystkie potrzebne nam informacje w jednym miejscu. Jednak wybór kontaktu pozostawiamy klientowi, może to być e-mail, formularze, ale też telefon lub wiadomość na facebooku.

Czas oczekiwania zgodnie z tym co jest napisane na stronie - obecnie 5 dni roboczych.

 

Na oko amor jest bardzo i prawdopodobnie trochę zbyt miękko ustawiony. Jednak to czy naprawdę jest potrzebne zmniejszenie komory musisz stwierdzić sam po jeździe w terenie, bo takie uginanie w domu ma zazwyczaj niewiele wspólnego z rzeczywistością. 

 

Sag najlepiej mierzyć w dwie osoby. Wsiadasz na rower, ktoś przytrzymuje rower, stajesz na pedałach (nie na siedząco jak na filmiku) i uginasz oba amory kilka razy, potem kolega przesuwa gumki w dół żeby zaznaczyć sag i pomaga Ci zejść bez wciskania amortyzatorów. Biorąc pod uwagę twój sposób sprawdzania sagu wydaje się, że tył masz dobrze lub minimalnie zbyt mocno napompowany, a przód jest za miękki (bo jak staniesz na nogach przeniesiesz ciężar ciała do przodu i sag z przodu będzie dużo większy).

 

 

 

Co do pompki to jak dla mnie każdy chińczyk to szmelc, a kilka ich w serwisie wykończyliśmy. W GIYO GF-01 od nowości uciekało mi powietrze przy manometrze. Za to pompka Rock Shox'a jest bardzo dobra, a kosztuje niemal tyle samo co GF-02.

Edytowane przez Fonika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...