Skocz do zawartości

[Rower] Trek 1.2 vs Kross Vento 3.0


Nazwisko

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Chciałbym kupić rower szosowy z sorą r3000. Bardzo podoba mi się tegoroczny trek 1.2 na tym osprzęcie. Cena katalogowa to 3700zł, ale przypadkiem zauważyłem że kross vento 3.0 też jest na nowej sorze ale jest tańszy o 400 zł, czy nawet o 700 zł jeśli brać pod uwagę ceny z centrum rowerowego. Gwarancja na ramę w przypadku krossa to tylko 5 lat, a trek ma dożywotnią. Czy poza gwarancją są jakieś duże różnice między tymi rowerami?

 

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/seria-1/12/p/1401010-2017/

 

http://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-3-0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym kupił Vento 1.0, który można dostać za 2000 lub 1860 w zależności od sklepu jednocześnie kupując cały osprzęt Tiagry 4700 (hamulce, korba, kaseta, łańcuch, klamkomanetki, przerzutki, suport, piasta tył) i sprzedać zdemontowane części nawet za jakieś drobne. W cenie ok 3600zł masz rower na Tiagrze i zostają Ci części na sprzedaż. 

 

Sam się już jakiś czas zastanawiam nad takim rozwiązaniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby podmianka się opłacało trzeba by było wziąć vento z 2017 - 2000, poprzednie roczniki mają aluminiowe widelce. Kompletna grupa tiagry to ok. 1500 zł, bez piast. Cenowo wychodzi to tak: ok 2000 za rower, osprzęt 1500 do tego koszt piasty, przeplotu koła. 3500 na dzień dobry, pancerze prawdopodobnie mogą zostać, nie wiem jak z owijką. Ostatecznie 3500 + piasta + koszty przekładki, chyba że samemu to zrobisz ale nie wszyscy są w stanie zrobić coś takiego. Podsumowując, za ok 3700-3800 mamy rower na pełnej tiagrze. Z tym że z tego co widzę to nawet wersja 3.0 ma główkę ramy 1 i 1/8. Natomiast vento 4.0 można dostać za 4000. Jak dla mnie lepiej dopłacić i nie bawić się w przekładki. Za sprzedaż fabrycznych części też wiele się nie dostanie, w końcu to archaiczne 7 rzędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przeglądałeś ofertę innych marek ? W tym budżecie można dostać już coś lepszego niż Sora czy Tiagra http://www.romet.pl/Rower,HURAGAN_4,10,713,714,14574,2017.html , https://www.decathlon.pl/rower-szosowy-ultra-700-af-id_8324331.html

 

Oglądałem rometa i podejrzanie tani, ale podoba mi się wiza jazdy na polskiej marce :) a w przypadku tribanów czekam jak będzie wyglądała 520-tka model 2017 bo też ma być na nowej sorze.

 

Generalnie wolałbym napęd sora bo łańcuchy i kasety są tanie, a sporo jeżdżę (sponsora ciągle brak ;)). EDIT: przypomniało mi się, że nie chcę roweru na 105-tce bo wolę mieć wkrecany suport zewnętrzny a w tym przypadku wchodzi w grę sora albo tiagra.

Żeby podmianka się opłacało trzeba by było wziąć vento z 2017 - 2000, poprzednie roczniki mają aluminiowe widelce. Kompletna grupa tiagry to ok. 1500 zł, bez piast. Cenowo wychodzi to tak: ok 2000 za rower, osprzęt 1500 do tego koszt piasty, przeplotu koła. 3500 na dzień dobry, pancerze prawdopodobnie mogą zostać, nie wiem jak z owijką. Ostatecznie 3500 + piasta + koszty przekładki, chyba że samemu to zrobisz ale nie wszyscy są w stanie zrobić coś takiego. Podsumowując, za ok 3700-3800 mamy rower na pełnej tiagrze. Z tym że z tego co widzę to nawet wersja 3.0 ma główkę ramy 1 i 1/8. Natomiast vento 4.0 można dostać za 4000. Jak dla mnie lepiej dopłacić i nie bawić się w przekładki. Za sprzedaż fabrycznych części też wiele się nie dostanie, w końcu to archaiczne 7 rzędów.

 

http://www.kross.pl/pl/2017/road/vento-3-0

 

w specyfikacji jest widelec "Carbon (stożkowa carbonowa rura sterowa 1-1/8"-1,5")", to chyba znaczy, że jest rozszerzana? Jestem prawie-laikiem ale wydaje mi się, że mam rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Vento 1 i 2 mają widelce karbonowe z alu sterówką 1-1/8"

Vento 3 i 4 mają w pełni karbonowe widelce ze sterówką tapered (imho dużo lepsze).

Różnica w wadze ramy między 1-2 i 3-4 pomijalna.

 

Jak chcesz mieć fajny i tani w utrzymaniu rower do trzepania wielu kilometrów to bierz Vento 3 z 2017. Nowa sora działa naprawdę przyzwoicie, i jest śmiesznie tania w utrzymaniu. Jak ją zajedziesz to sobie sprawdzisz jakiś fajny set 105/rival/ultegra czy cokolwiek będziesz chciał. Ja bym raczej pomyślał o lekkich kołach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

EDIT: przypomniało mi się, że nie chcę roweru na 105-tce bo wolę mieć wkrecany suport zewnętrzny a w tym przypadku wchodzi w grę sora albo tiagra.

Wkręcany suport nie jest uzależniony od grupy osprzętu tylko od rodzaju mufy w ramię , wszystkie korby ze zintegrowana osią (Sora, Tiagra, 105, Ultegra, Dura Ace ) można montować na suport wkręcany jak i wciskany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by tak było to w ofercie shimano nie miałoby wkręcanych suportów do wyższych grup (a takowe są np. SM-BB9100 , SM-BB6800).

Suport wciskany możesz spotkać równie dobrze przy Tiagrze , tak więc zwróć szczególną uwagę na rodzaj mufy w ramie jeśli chcesz mieć wkręcany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...