Warthog Napisano 11 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Cześć wszystkim, Zanim spadł śnieg moje BR-M675 śmigały bez problemu. Jakiś czas temu skok klamki znacząco się zmniejszył. Założyłem że pewnie od soli i innego syfu na tarczach. Stan ten utrzymywał się jakiś czas. Ostatnio pęka mi obręcz więc rower stoi nieużywany od tygodnia. Myślę sobie - wyczyszczę tarcze, powalczę z tematem. Podchodzę, zaciskam klamkę a tam sytuacja odwrotna - reakcja praktycznie dopiero w momencie zetknięcia klamki z chwytem, mimo mocno dokręconej śruby. Ktoś, coś jakiś pomysł? Pomyślałbym, że klocki do wymiany no ale kurcze nie jeździłem na nim Sytuacja dotyczy jednego zacisku, drugi nadal wykazuje zmniejszony skok. Gdyby ktoś chciał się doszukiwać powiązań, to problem z nagłym zwiększeniem skoku dotyczy zacisku na przednim kole, a obręcz poszła na tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quell Napisano 11 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz. A przyczyny ? Uszczelka,uszkodzony przewód,zapowietrzony układ,ubytki płynu ,do koloru do wyboru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Odpowietrzyć. Poza tym spotykałem się z sytuacjami, gdzie nie używane przez pewien czas hamulce Shimano ( modele 675 i 785 ) zachowywały się właśnie w ten sposób. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Warthog Napisano 11 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 No to odpowietrzę - dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 11 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) Nawet ich nie przelewaj póki co, tylko pierw wkręć samą strzykawkę czy lejek w klamkę(napełnioną olejem mineralnym rzecz jasna) i po naciskaj parę razy pod różnym kątem ustawiając klamkę czy rower w pionie do góry, na 90% to powinno wystarczyć. Powinieneś widzieć wylatujące małe pęcherzyki powietrza. Edytowane 11 Lutego 2017 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 11 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 A ja mam taka zagwozdkę z tylnym slx - jak naciskam w temp pokojowej cyklicznie klamkę np. co pół sekundy skok się skraca i klamka twardnieje. po chili skok jest "fabryczny" i po kilku zaciśnięciach sytuacja się powtarza. Co się dzieje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 IMO zapowietrzona klamka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 11 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Ta pewnie klamka, wyżej napisałem co z tym zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 11 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) Wszystko wskazuje na zapowietrzoną klamkę Odpowietrz i powinno być ok Edytowane 11 Lutego 2017 przez pawel2208 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Warthog Napisano 11 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 (edytowane) Nawet ich nie przelewaj póki co, tylko pierw wkręć samą strzykawkę czy lejek w klamkę(napełnioną olejem mineralnym rzecz jasna) i po naciskaj parę razy pod różnym kątem ustawiając klamkę czy rower w pionie do góry, na 90% to powinno wystarczyć. Powinieneś widzieć wylatujące małe pęcherzyki powietrza. Dobra, popróbuję może jutro jak wykopię zestawik do odpowietrzania - dzięki. Edytowane 11 Lutego 2017 przez Warthog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bast84 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Nawet ich nie przelewaj póki co, tylko pierw wkręć samą strzykawkę czy lejek w klamkę(napełnioną olejem mineralnym rzecz jasna) i po naciskaj parę razy pod różnym kątem ustawiając klamkę czy rower w pionie do góry, na 90% to powinno wystarczyć. Powinieneś widzieć wylatujące małe pęcherzyki powietrza. Zamierzam odpowietrzyć samą klamkę SLX, dzięki za porady, mam następujące pytania: - muszę ściągać klocki i zakładać blokadę między tłoczki? Czy też przy odpowietrzaniu samej klamki nie trzeba nic grzebać przy zacisku? - czy mogę przesadzić z naciskaniem klamki? (przykładowo nacisnąć ją o 30 razy za dużo, lub z za dużą siłą?) żeby nie było, że idę na łatwiznę, obejrzałem cały ten filmik: I nie rozwiewa on moich wątpliwości co do powyższych pytań. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Tylko wkręć lejek(z wlanym olejem) i po naciskaj klamkę układając ją pod różnym kątem. - klocki zostaw na ich miejscu - możesz naciskach ile ci się podoba z siłą taką jaką używasz do hamowaniu, tłok potem i tak przechodzi dalej niż jest otwór do odpowietrzania, nic Ci na zewnątrz nie będzie chlapać itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolmark Napisano 30 Marca 2017 Udostępnij Napisano 30 Marca 2017 (edytowane) Klamką nie trzeba kręcić niepotrzebnie. Ustawić poziomo, wykręcić śrubkę, wstawić lejek z zatyczką, wlać trochę oleju, wyjąć zatyczkę. Naciskać klamkę, będzie widać bańki powietrza. Każde naciśnięcie klamki to wyrzucenie powietrza, puszczenie to zassanie oleju. Po kilku-kilkunastu naciśnięciach bańki przestaną lecieć. Włożyć zatyczkę, wyjąć lejek, wkręcić śrubkę, już Jeśli nie pomoże, trzeba przelać cały układ, ale hamulce Shimano pod względem odpowietrzania są bardzo "user friendly". W odróżnieniu od. np. Formuli C1, w których tylko wykręcenie i zakręcenie śrubki odpowietrzającej już powoduje zapowietrzenie hamulców, nawet ten patent z przewodem hamulcowym na zatrzask słabo się sprawdza - wyjmujesz, wkładasz - zapowietrzone. Może nie za pierwszym razem, ale za drugim, a za trzecim na pewno. Edytowane 30 Marca 2017 przez Kolmark Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.