Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W artykule, na który się powołujesz nie ma nic o trudnym prowadzeniu na zjazdach. Jest mowa o środku ciężkości przesuniętym do przodu oraz w DÓŁ. To przesunięcie jest konsekwencją bardziej wyciągniętej sylwetki za sprawą długości ramy. Czepiłeś się przesunięcia środka ciężkości do przodu, pomijając zupełnie, że jest on też niżej. Na dłuższym rowerze przesuwasz się co prawda nieco do przodu, ale też przednie koło za sprawą większego rozstawu idzie do przodu. Dlatego coraz więcej producentów odchodzi od klasycznego w XC kąta 71 st. na rzecz 69. Suma sumarum otrzymujesz lepsze prowadzenie na zjazdach a nie gorsze. Na zjazdach dajesz tyłek za siodło nie tylko po to żeby środek cieżkości był bardziej z tyłu, ale też po to żeby był niżej. 

Napisano (edytowane)

rower świetnie podjeżdża ale jest trudny na stromych zjazdach. Odradzam więc wymianę mostka na dłuższy przy ewentualnym dopasowaniu bo to prosta droga do OTB.

 

 

Suma sumarum otrzymujesz lepsze prowadzenie na zjazdach a nie gorsze.

 

 

A teraz cytat z testu Procaliber 9.9 SL "bikeBoard 5/2016.:

 

"Nastawiona na podjeżdżanie geometria na zjazdach wymaga sporych umiejętności. Bardzo długa górna rura sprawia, że na skrajnie stromych ściankach wymagane są małpie wygibasy dla przeniesienia tyłka daleko za siodło".

 

 

Dalej masz problem ze rozumieniem dlaczego rower jest trudny na stromych zjazdach i dlaczego odradzam wydłużanie mostka?

Edytowane przez Cona78
Napisano

BikeBoard to nie prawda objawiona. Jeżeli mam do wyboru ufać jakiemuś testerowi, który sie przejechał kilkanaście kilometrów, albo własnym doświadczeniom z 8000 km i kilkudziesięciu wyścigów, to wybacz, ale wybieram to drugie. Może koleś ma krótkie ręce i stąd jego problemy z wywaleniem tyłka za siodło. Ja takich problemów nie mam.

 

A dłuższy mostek da zazwyczaj ktoś, kto jest między rozmiarami i wybiera ten mniejszy. Z definicji ma więc pewien zapas. bo daje 1cm mostka, zamiast 2 cm na długości ramy.

Napisano

W artykule, na który się powołujesz nie ma nic o trudnym prowadzeniu na zjazdach.

 

No proszę, wcześniej było że "w artykule nie ma nic" a teraz jak się okazało że jednak jest, to wychodzi że to i tak bez znaczenia bo:

 

 

BikeBoard to nie prawda objawiona.

 

Śmiesznie już było, teraz jest tylko śmieszniej :D.

Trzeba było od razu pisać że bez względu co tam jest napisane to nie "prawda objawiona", a nie dopiero po tym jak test nie potwierdza twoich opinii.

 

 

 

Jeżeli mam do wyboru ufać jakiemuś testerowi, który sie przejechał kilkanaście kilometrów, albo własnym doświadczeniom z 8000 km i kilkudziesięciu wyścigów, to wybacz, ale wybieram to drugie.

 

Nie masz żadnego własnego doświadczenia bo nawet nie jeździłeś na tym rowerze. Jeździłeś na podobnym a to nie to samo.

 

Na Procaliberze 9.8SL jeżdżę 1,5 roku i potwierdzam to co napisali w teście. No może poza przesadnymi określeniami o jakieś "rakiecie napędzanej mięśniami", "niewiarygodnym docisku koła do podłoża" i tym podobnym laniu wody.

Napisano

Masz rację, ten jeden centymetr na główce nawet po wywaleniu podkładek i obróceniu mostka robi zasadniczą różnicę w prowadzeniu między Superfly i Procalibrem.

Uważaj tylko na inne recenzje na temat Procalibra, bo jak napiszą, że rower bardzo dobrze zjeżdża, to będziesz miał zagwozdkę  :laugh: 

Myślę, że na tym warto już zakończyć śmiecenie w tym wątku.

  • Mod Team
Napisano

Fajna ta wasza przepychanka ( mnie już wcześniej znudziła inna ), ale doszliście do podobnych wniosków na koniec, bo obaj macie własne doświadczenia i macie w nosie doświadczenia innych, więc przynajmniej w tym punkcie się zgadzacie :P

Napisano (edytowane)

Ciekawe czy autor wątku wyciągnął z tych komentarzy jakieś rzeczowe wnioski?

Edytowane przez mailo
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Kończąc ten wątek:

1. Poprawnie zmierzony przekrok (bez butów) to: 80,5 cm.

2. Rozmowa z bikefit-erką ze Speca okazała się stratą czasu. Bike sizing w jej wykonaniu ograniczył się do próby dopasowania mnie do Stumpjumpera HT Comp z 2016 r. w rozm. S, który akurat stał na ekspozycji :laugh:.

3. Przymierzając się ponownie do Procalibra 17.5" i 18.5" (krótkie rundy przed sklepem) stwierdziłem, że jednak lepiej czuję się na większej ramie.

4. Zamówiłem 18.5". Odbiór dopiero w połowie kwietnia.

5. Jedyną modyfikacją będzie wymiana mostka na krótszy (70 lub 80 cm) + wymiana kół.

 

Dzięki za wszystkie wypowiedzi.

Napisano

No to gratulacje z zakupu i wyboru...wg. mnie jesli chodzi o rozmiar to przy Twoim wzroscie nie moglo byc inaczej ;)

Zamówiłem 18.5". Odbiór dopiero w połowie kwietnia

 

 Strasznie dlugo musisz czekac, u mnie tez musailem czekac bo nie mieli akurat na stanie ale trwalo to zaledwie 4 dni.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...