Domingo Napisano 11 Lutego 2017 Autor Napisano 11 Lutego 2017 A ten wyluzowany koleś (wzrostu 169 cm) wybrał Procalibra na kołach 27,5" w rozmiarze 15,5"
Cona78 Napisano 11 Lutego 2017 Napisano 11 Lutego 2017 Jeśli dobrze zmierzyłeś długość nogi to bierz 17.5. Sam jeżdżę na 18.5 (9.8SL 2016) i zastanawiam się czasem czy nie skrócić mostka o 1cm (fabrycznie jest 9cm) a mam wymiary 177/81. Ten model ma bardzo długa górną rurę, wymuszającą wyciągniętą pozycję, w takim np. Krossie teoretycznie większy model 19' jest krótszy.
Alsew Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 A ten wyluzowany koleś (wzrostu 169 cm) wybrał Procalibra na kołach 27,5" w rozmiarze 15,5" A co jest w tym śmiesznego?
Lumperator Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Moim zdaniem przy ramie 17,5" autorowi wątku wystarczy wymienić kierę na z mniejszym kątem wygięcia do tyłu. Kąt wygięcia kiery dobiera się do komfortu rozłożenia ramion i wygody chwytu, a nie do korekty długości ramy.
pat81 Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Dobrze, ze idziesz na bikefitting może to da jakiś znak w którym kierunku masz isc z rozmiarem, ale tez ślepo nie patrz na to, bo zalezy jakie ten bikefitter ma doświadczenie. Może być, ze ma średnie (np. w MTB) i doradzi Tobie do jego widzimisię. Pierwsza rzeczą na jaka musisz zwrócić uwagę to sztyca czy w rozmiarze 17.5 będzie jeszcze zapas, bo nagle się okaże, ze pójdziesz z rowerem po zakupie na BF i nagle zabraknie jej (tak wiem, ze są sztyce 420mm i 450mm itd ). Jak ja poszedłem na BF to myślałem, ze sztyce mam na dobrej wysokości to jeszcze mi o 2cm wysunęli i zostało mi 1cm zapasu. Jeżeli masz plan startować w maratonach to za małą rama nie jest Tobie potrzebna chyba że planujesz XCO w sumie nie wiem skąd wyszedł ten pomysł za małych ram chyba z braku techniki, bo na mniejszej jest łatwiej tak mi się wydaje i taka opinia jest powielana. Maratony to jazda po trasach powiedzmy nie aż tak zaawansowanych technicznie, bo tacy jak my amatorzy tez musza to przejechać bez uszczerbku na zdrowiu. Jeżeli w Treku ani 17.5 ani 18.5 Tobie nie pasują to odpuść sobie chyba, ze jesteś wielkim fanem Treka i musisz go mieć. Może kolo 27.5 będzie dla Ciebie lekarstwem na wygodny rower. Moja zona kupiła Treka SF 9.6 na 29" w rozmiarze 17.5 i po kilku jazdach nie czuła się na nim dobrze i zdecydowała się na 27.5 i w końcu jest zadowolona Taka teraz moda, ze nie ważne czy ktoś ma 160cm czy 190cm kolo 29" musi być... Decyzja należy do Ciebie, bo tu nikt nie widzi Ciebie na tym rowerze i jak jest wszystko ustawione, i tylko robi się Tobie większy mętlik w głowie.
arek_wro Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Pisałem juz wcześniej, że nie ma takiej opcjii żeby na 17.5 zabrakło sztycy.
sli Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 pozostawia zbyt wiele luzu, a co za tym idzie lepiej mieć te 5 cm zapasu ( uwzględniając buty ) niż 3 cm. 5cm-3cm=1,4cm zaczyna robić się ciekawie ;-) To Ty nie rozumiesz tego że rower do jazdy w terenie musi mieć jakiś margines bezpieczeństwa... A Ty nie rozumiesz, że piszę ogólnie, że przekrok jest mocno przeceniany, a w tym konkretnym przypadku różnica 1,4cm nie ma żadnego znaczenia. A Ty twierdzisz że to nie ma znaczenia! A chyba jednak ma skoro tak się projektuje rowery do różnych zastosowań... Zwłaszcza XC 29" hartdtail, producenci (Trek, Spec, ....) są tak samo tępi jak ja i robią rowery z prostą rurą zamiast z taką. Pomimo, że na zawodach XC są takie odcinki: https://youtu.be/EfOi2DXffpY?t=3m38s https://youtu.be/EfOi2DXffpY?t=3m38s Pisałem juz wcześniej, że nie ma takiej opcjii żeby na 17.5 zabrakło sztycy. Wysokość ustawiona w sklepie 74 cm Rama 17,5/16,5 = 42 cm siodło sportowe 4-6 cm= średnia ~5cm sztyca 400mm - 120mm ogranicznik =max 28cm 74-42-4=28cm czyli ok, ale bez marginesu na jakieś późniejsze zmiany. 74-42-6=26cm czyli idealnie z marginesem na jakieś późniejsze zmiany. Przekrok mierzymy próbując "usiąść" na książce, tak jak na rowerze, czyli całym ciężarem. Prawdopodobnie Domingo ma przekrok około 83cm, albo poszedł do sklepu na koturnach. ;-)
arek_wro Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Wysokość siodła 74 cm przy nodze 77-78 cm? To chyba jakiś żart. Żeby siodło było na wysokości 74 trzeba mieć kilka centymetrów dłuższą nogę. Albo siodło było znacznie niżej, albo kolega ma dłuższą nogę, a wtedy nie ma problemu za małego przekroku.
Alsew Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Pomimo, że na zawodach XC są takie odcinki: Tylko że gdyby autor uczestniczył w takich zawodach, to nikt by mu nie wmuszał tego większego rozmiaru... Bo zawodnicy na tym poziomie jeżdżą na skrajnie małych ramach a w tym konkretnym przypadku różnica 1,4cm nie ma żadnego znaczenia. W tym konkretnym przypadku autora tematu od rury będzie dzielić (przy większej ramy) odległość równa wysokości jego butów. Zwłaszcza XC 29" hartdtail, producenci (Trek, Spec, ....) są tak samo tępi jak ja i robią rowery z prostą rurą zamiast z taką. Nie wszyscy... http://www.kross.pl/pl/node/10818 Wysokość siodła 74 cm przy nodze 77-78 cm? To chyba jakiś żart. Żeby siodło było na wysokości 74 trzeba mieć kilka centymetrów dłuższą nogę. Zakładając że mierząc z butami autor ma nogę 80 cm to wg wzoru wychodzi max 71 cm! http://narower.com/jak-ustawic-siodelko-w-rowerze-ustawianie-siodelka-bikefitting-siodlo-rowerowe-w-rowerze/ Edytowane 12 Lutego 2017 przez Alsew
sli Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Tylko że gdyby autor uczestniczył w takich zawodach, to nikt by mu nie wmuszał tego większego rozmiaru... Bo zawodnicy na tym poziomie jeżdżą na skrajnie małych ramach I pewnie dlatego Epic Hardtail Pro Carbon World ma o ~2cm większy rozstaw kół niż jego Specowe odpowiedniki z 2016. Niektóre Krossy B i R XC też się średnio o tyle wydłużyły w 2017. Bla bla bla..."całkowicie nowy Epic Hardtail Pro Carbon World ponownie zmienia reguły gry. Nowa geometria, szalenie niska masa i boski osprzęt - ten rower ma niezwykły potencjał...By zapewnić stabilność przy dużych prędkościach geometria cechuje się bardziej pochyloną główką ramy, dłuższą rurą górną i zmodyfikowanym kątem nachylenia rury podsiodłowej. Dzięki tym zmianom rower świetnie trzyma się nawierzchni i jest diabelsko szybki..." bla bla bla.
Alsew Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Bla bla bla... To do mnie przemawia I pewnie dlatego Epic Hardtail Pro Carbon World ma o ~2cm większy rozstaw kół niż jego Specowe odpowiedniki z 2016. Tu masz odpowiedz bardziej pochyloną główką ramy, dłuższą rurą górną Niektóre Krossy B i R XC też się średnio o tyle wydłużyły w 2017 Jak przeszli w Krossie z kąta główki ramy 72 na 69 stopni to chyba jasne że baza kół się zwiększyła ... tylko nadal nie wiem co to ma wspólnego z przekrokiem? Ale ok Nie ma co bić piany! Jak dla mnie, jak ktoś ma 175 cm i krótkie nogi to powinien wybrać rower z ramą 17-17,5 cala i kołami 27,5... Ale jak ktoś musi mieć odpowiedni napis na ramie i modny rozmiar kół to ma problem... Jeśli przekrok dla Ciebie nie ma znaczenia, to może wytłumaczysz nam dlaczego projektują tak 'niskie' ramy do rowerów typu full XC ??? http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-8/p/2136600-2017/ Edytowane 12 Lutego 2017 przez Alsew
Domingo Napisano 12 Lutego 2017 Autor Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Alsew: "Ale jak ktoś musi mieć odpowiedni napis na ramie i modny rozmiar kół to ma problem ..." Nawet nie chce mi się tego komentować ... Edytowane 12 Lutego 2017 przez Domingo
next Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Kąt wygięcia kiery dobiera się do komfortu rozłożenia ramion i wygody chwytu, a nie do korekty długości ramy. To tak jakby długość mostka i offset sztycy dobierało się do komfortu rozłożenia kręgosłupa i wygody siedzenia co oczywiście jest prawdą ponieważ korekty długości ramy w ten sposób również się nie zrobi bo niestety korekta długości ramy to cięcie i spawanie/lutowanie/klejenie,itp.,itd.
Cona78 Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Przy nodze 81cm siodełko mam ustawione na 71,5cm. Jeżdżę jak już pisałem wcześniej na Procaliberze 18.5. Rama tego modelu ma dość mocno przesunięty środek ciężkości do przodu przez co rower świetnie podjeżdża ale jest trudny na stromych zjazdach. Odradzam więc wymianę mostka na dłuższy przy ewentualnym dopasowaniu bo to prosta droga do OTB. Edytowane 12 Lutego 2017 przez Cona78
arek_wro Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Rama i przesunięty środek ciężkości do przodu? Nie bardzo rozumiem z czego to miałoby wynikać. Na stromych zjazdach to ten rower radzi sobie akurat bardzo dobrze. Jeżeli masz na nim problemy, to powinieneś spróbować swoich sił na czymś o bardziej stromym kącie główki i mniejszym rozstawie kół. Myślę, że zmieniłbyś zdanie.
beskid Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Nie chcę wchodzić w tutejsze dywagacje chociaż miałem przy moim wzroście 175 cm możliwość przymiarki Procalibra ale mam pytanie do kąt zmierza ten temat?? Polowa to już dyskusja o dość bzdurnym moim zdaniem przekroku. Czy dzisiaj serio trzeba się posiłkować czymś takim jak bikefitting w amatorskim zastosowaniu?? Nie rozumiem ludzi co trzaskają na okrągło cyferkami, łażą z metrem, kątomierzem i suwmiarką by potem nie potrafić wybrać dla siebie roweru. A jak już są blisko bo ja bym wybrał 17,5" to podobno wygląda ten rower na za mały. Zmierzam do tego, że jak ktoś nie wie co dla siebie wybrać po przymiarkach to jest kompletnym amatorem i tak na dobrą sprawę nawet jak wybierze za duży rozmiar to nie musi mu się żle jeżdzić. Za duży w sensie 18,5" bo tylko te dwa rozmiary są do rozważenia.
Cona78 Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Rama i przesunięty środek ciężkości do przodu? Nie bardzo rozumiem z czego to miałoby wynikać. Na stromych zjazdach to ten rower radzi sobie akurat bardzo dobrze. Jeżeli masz na nim problemy, to powinieneś spróbować swoich sił na czymś o bardziej stromym kącie główki i mniejszym rozstawie kół. Myślę, że zmieniłbyś zdanie. Nigdzie nie napisałem że mam jakieś problemy. Rower ma po prostu takie prowadzenie, dodatkowo dość krótką główkę ramy co jeszcze bardziej pochyla jeźdźca do przodu.
arek_wro Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Moje i nie tylko moje doświadczenia są zgoła odmienne. Dotyczą co prawda superfly'a, ale kokpit i tak mam niżej niż "fabryczny" procaliber. Reszta geometrii jest identyczna. Edytowane 12 Lutego 2017 przez arek_wro
Cona78 Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Moje i nie tylko moje doświadczenia są inne http://testy.bikeboard.pl/artykuly,pokaz,ff58n9j2t7
arek_wro Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Nic tu nie widzę o trudnym prowadzeniu na zjazdach. Wprost przeciwnie, długa rama i duży rozstaw kół dodają stabilności.
Cona78 Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Rama i przesunięty środek ciężkości do przodu? Nie bardzo rozumiem z czego to miałoby wynikać Ale teraz już rozumiesz? Nic tu nie widzę o trudnym prowadzeniu na zjazdach. Wprost przeciwnie, długa rama i duży rozstaw kół dodają stabilności. Naprawdę trzeba ci tłumaczyć że środek ciężkości przesunięty do przodu utrudnia zjazdy? Jak zjeżdżasz to wychylasz tyłek za siodło czy przed siodło? W jakim celu?
arek_wro Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 Błagam nie brnij w to dalej, bo zaczynasz kwestionować rzeczy oczywiste. Wsiądź na rower o dużo krótszej ramie i zobacz gdzie będziesz miał środek ciężkości wisząc nad przednim kołem. Skończmy już ten off-topic.
Cona78 Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Rama i przesunięty środek ciężkości do przodu? Nie bardzo rozumiem z czego to miałoby wynikać. Rzeczy oczywiste to trzeba tłumaczyć tobie. Po tym jak podałem linka do testu potwierdzającego moje spostrzeżenia ze wstydu już się do tego nie odniosłeś. Zadałem ci pytanie: po co się wystawia za siodło na zjazdach? Czemu znowu unikasz odpowiedzi? :-) Po co w ogóle się wypowiadasz skoro nie jeździłeś na tym rowerze? Edytowane 12 Lutego 2017 przez Cona78
arek_wro Napisano 12 Lutego 2017 Napisano 12 Lutego 2017 (edytowane) Do czego miałem się odnieść? Do tego? Cytat: "Rama tego modelu ma dość mocno przesunięty środek ciężkości do przodu". Co, ołowiu napakowali do główki ramy? Wyciągnięcie sylwetki na rowerze a środek ciężkości to dwie różne rzeczy. Środek ciężkości możesz dynamicznie zmieniać w trakcie jazdy, np. przenosząć tyłek za siodełko, to czego nie zmienisz to rozstaw kół i kąt główki. To że dłuższy rower jest stabilniejszy na zjeździe niż krótszy, to rowerowe ABC. Jeżeli chcesz z tym polemizować, to na mnie nie licz. I pisałem już mam tysiące killometrów zrobione na Superfly'u, który poza 1cm główki niczym nie różni się od Procalibra. A ten 1 cm to kwestia obrócenia mostka lub wywalenie podkładek. Możemy już skończyć? Edytowane 12 Lutego 2017 przez arek_wro
Cona78 Napisano 13 Lutego 2017 Napisano 13 Lutego 2017 (edytowane) To że dłuższy rower jest stabilniejszy na zjeździe niż krótszy, to rowerowe ABC. Jeżeli chcesz z tym polemizować, to na mnie nie licz. Od kilku postów trollujesz komentując bzdury które sam wypisujesz. Najpierw wymyślasz jakieś historie o różnych długościach rowerów a następnie wciskasz innym że to powiedzieli i jeszcze dodajesz że nie będziesz z tym polemizować. Nigdzie nie pisałem o różnicach między rowerami o różnych długościach ram, coś ci się przyśniło. Jeśli mam odnosić się do czegoś to najpierw to zacytuj zamiast pisać bajeczki. Na koniec po trollowaniu obowiązkowe "możemy z tym skończyc?". LOL. Edytowane 13 Lutego 2017 przez Cona78
Rekomendowane odpowiedzi