Skocz do zawartości

[TREK Procaliber 9.7 2017] - trudny wybór ramy


Domingo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Tym samym stosunkiem 2 : 1 zostałeś przegłosowany drogi kolego @ sli :icon_cool:

W związku z tym komisja skrutacyjna po policzeniu głosów ogłosiła, że przekrok jednak ma znaczenie  :woot:  :sorcerer: 

Dziękujemy za udział w głosowaniu i życzymy dalszej bezwypadkowej jazdy okrakiem na ramie.

Bez wyrazów szacunku

                                                                                                                                          komisyja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dobrze zmierzyłeś długość nogi to bierz 17.5. Sam jeżdżę na 18.5 (9.8SL 2016) i zastanawiam się czasem czy nie skrócić mostka o 1cm (fabrycznie jest 9cm) a mam wymiary 177/81. Ten model ma bardzo długa górną rurę, wymuszającą wyciągniętą pozycję, w takim np. Krossie teoretycznie większy model 19' jest krótszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, ze idziesz na bikefitting może to da jakiś znak w którym kierunku masz isc z rozmiarem, ale tez ślepo nie patrz na to, bo zalezy jakie ten bikefitter ma doświadczenie. Może być, ze ma średnie (np. w MTB) i doradzi Tobie do jego widzimisię. Pierwsza rzeczą na jaka musisz zwrócić uwagę to sztyca czy w rozmiarze 17.5 będzie jeszcze zapas, bo nagle się okaże, ze pójdziesz z rowerem po zakupie na BF i nagle zabraknie jej (tak wiem, ze są sztyce 420mm i 450mm itd :) ). Jak ja poszedłem na BF to myślałem, ze sztyce mam na dobrej wysokości to jeszcze mi o 2cm wysunęli i zostało mi 1cm zapasu. Jeżeli masz plan startować w maratonach to za małą rama nie jest Tobie potrzebna chyba że planujesz XCO w sumie nie wiem skąd wyszedł ten pomysł za małych ram chyba z braku techniki, bo na mniejszej jest łatwiej tak mi się wydaje i taka opinia jest powielana. Maratony to jazda po trasach powiedzmy nie aż tak zaawansowanych technicznie, bo tacy jak my amatorzy tez musza to przejechać bez uszczerbku na zdrowiu. Jeżeli w Treku ani 17.5 ani 18.5 Tobie nie pasują to odpuść sobie chyba, ze jesteś wielkim fanem Treka i musisz go mieć. Może kolo 27.5 będzie dla Ciebie lekarstwem na wygodny rower. Moja zona kupiła Treka SF 9.6 na 29" w rozmiarze 17.5 i po kilku jazdach nie czuła się na nim dobrze i zdecydowała się na 27.5 i w końcu jest zadowolona :) Taka teraz moda, ze nie ważne czy ktoś ma 160cm czy 190cm kolo 29" musi być... Decyzja należy do Ciebie, bo tu nikt nie widzi Ciebie na tym rowerze i jak jest wszystko ustawione, i tylko robi się Tobie większy mętlik w głowie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozostawia zbyt wiele luzu, a co za tym idzie lepiej mieć te 5 cm zapasu ( uwzględniając buty ) niż 3 cm.

 

5cm-3cm=1,4cm zaczyna robić się ciekawie ;-)

 

To Ty nie rozumiesz tego że rower do jazdy w terenie musi mieć jakiś margines bezpieczeństwa...

 

A Ty nie rozumiesz, że piszę ogólnie, że przekrok jest mocno przeceniany, a w tym konkretnym przypadku różnica 1,4cm nie ma żadnego znaczenia.

 

A Ty twierdzisz że to nie ma znaczenia! A chyba jednak ma skoro tak się projektuje rowery do różnych zastosowań...

 

Zwłaszcza XC 29" hartdtail, producenci (Trek, Spec, ....) są tak samo tępi jak ja i robią rowery z prostą rurą zamiast z taką.

 

http%3A%2F%2Fcoresites-cdn.factorymedia.

 

 

Pomimo, że na zawodach XC są takie odcinki:

 

https://youtu.be/EfOi2DXffpY?t=3m38s

https://youtu.be/EfOi2DXffpY?t=3m38s 

 

 

Pisałem juz wcześniej, że nie ma takiej opcjii żeby na 17.5 zabrakło sztycy.

 

 

Wysokość ustawiona w sklepie 74 cm

Rama 17,5/16,5 = 42 cm

siodło sportowe 4-6 cm= średnia ~5cm

sztyca 400mm - 120mm ogranicznik =max 28cm

 

74-42-4=28cm czyli ok, ale bez marginesu na jakieś późniejsze zmiany.

74-42-6=26cm czyli idealnie z marginesem na jakieś późniejsze zmiany.

 

 

Przekrok mierzymy próbując "usiąść" na książce, tak jak na rowerze, czyli całym ciężarem.

Prawdopodobnie Domingo ma przekrok około 83cm, albo poszedł do sklepu na koturnach. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo, że na zawodach XC są takie odcinki:

Tylko że gdyby autor uczestniczył w takich zawodach, to nikt by mu nie wmuszał tego większego rozmiaru... Bo zawodnicy na tym poziomie jeżdżą na skrajnie małych ramach

 

a w tym konkretnym przypadku różnica 1,4cm nie ma żadnego znaczenia.

W tym konkretnym przypadku autora tematu od rury będzie dzielić (przy większej ramy) odległość równa wysokości jego butów.

 

Zwłaszcza XC 29" hartdtail, producenci (Trek, Spec, ....) są tak samo tępi jak ja i robią rowery z prostą rurą zamiast z taką.

Nie wszyscy... http://www.kross.pl/pl/node/10818

 

 

Wysokość siodła 74 cm przy nodze 77-78 cm? To chyba jakiś żart. Żeby siodło było na wysokości 74 trzeba mieć kilka centymetrów dłuższą nogę.

Zakładając że mierząc z butami autor ma nogę 80 cm to wg wzoru wychodzi max 71 cm! http://narower.com/jak-ustawic-siodelko-w-rowerze-ustawianie-siodelka-bikefitting-siodlo-rowerowe-w-rowerze/

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że gdyby autor uczestniczył w takich zawodach, to nikt by mu nie wmuszał tego większego rozmiaru... Bo zawodnicy na tym poziomie jeżdżą na skrajnie małych ramach

 

I pewnie dlatego Epic Hardtail Pro Carbon World ma o ~2cm większy rozstaw kół niż jego Specowe odpowiedniki z  2016. 

Niektóre Krossy B i R XC też się średnio o tyle wydłużyły w 2017.

 

Bla bla bla..."całkowicie nowy Epic Hardtail Pro Carbon World ponownie zmienia reguły gry. Nowa geometria, szalenie niska masa i boski osprzęt - ten rower ma niezwykły potencjał...By zapewnić stabilność przy dużych prędkościach geometria cechuje się bardziej pochyloną główką ramy, dłuższą rurą górną i zmodyfikowanym kątem nachylenia rury podsiodłowej. Dzięki tym zmianom rower świetnie trzyma się nawierzchni i jest diabelsko szybki..." bla bla bla.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bla bla bla...

To do mnie przemawia :woot:

 

I pewnie dlatego Epic Hardtail Pro Carbon World ma o ~2cm większy rozstaw kół niż jego Specowe odpowiedniki z 2016.

Tu masz odpowiedz

 

bardziej pochyloną główką ramy, dłuższą rurą górną

 

Niektóre Krossy B i R XC też się średnio o tyle wydłużyły w 2017

Jak przeszli w Krossie z kąta główki ramy 72 na 69 stopni to chyba jasne że baza kół się zwiększyła ... tylko nadal nie wiem co to ma wspólnego z przekrokiem? Ale ok Nie ma co bić piany!  Jak dla mnie, jak ktoś ma 175 cm i krótkie nogi to powinien wybrać rower z ramą 17-17,5 cala i kołami 27,5... Ale jak ktoś musi mieć odpowiedni napis na ramie i modny rozmiar kół to ma problem...

Jeśli przekrok dla Ciebie nie ma znaczenia, to może wytłumaczysz nam dlaczego projektują tak 'niskie' ramy do rowerów typu full XC ??? http://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/top-fuel/top-fuel-8/p/2136600-2017/

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wygięcia kiery dobiera się do komfortu rozłożenia ramion i wygody chwytu, a nie do korekty długości ramy.

 

To tak jakby długość mostka i offset sztycy dobierało się do komfortu rozłożenia kręgosłupa i wygody siedzenia co oczywiście jest prawdą ponieważ korekty długości ramy w ten sposób również się nie zrobi bo niestety korekta długości ramy to cięcie i spawanie/lutowanie/klejenie,itp.,itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy nodze 81cm siodełko mam ustawione na 71,5cm. Jeżdżę jak już pisałem wcześniej na Procaliberze 18.5.

Rama tego modelu ma dość mocno przesunięty środek ciężkości do przodu przez co rower świetnie podjeżdża ale jest trudny na stromych zjazdach. Odradzam więc wymianę mostka na dłuższy przy ewentualnym dopasowaniu bo to prosta droga do OTB.

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama i przesunięty środek ciężkości do przodu? Nie bardzo rozumiem z czego to miałoby wynikać. Na stromych zjazdach to ten rower radzi sobie akurat bardzo dobrze. Jeżeli masz na nim problemy, to powinieneś spróbować swoich sił na czymś o bardziej stromym kącie główki i mniejszym rozstawie kół. Myślę, że zmieniłbyś zdanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę wchodzić w tutejsze dywagacje chociaż miałem przy moim wzroście 175 cm możliwość przymiarki Procalibra ale mam pytanie do kąt zmierza ten temat?? Polowa to już dyskusja o dość bzdurnym moim zdaniem przekroku. Czy dzisiaj serio trzeba się posiłkować czymś takim jak bikefitting w amatorskim zastosowaniu?? Nie rozumiem ludzi co trzaskają na okrągło cyferkami, łażą z metrem, kątomierzem i suwmiarką by potem nie potrafić wybrać dla siebie roweru. A jak już są blisko bo ja bym wybrał 17,5" to podobno wygląda ten rower na za mały. Zmierzam do tego, że jak ktoś nie wie co dla siebie wybrać po przymiarkach to jest kompletnym amatorem i tak na dobrą sprawę nawet jak wybierze za duży rozmiar to nie musi mu się żle jeżdzić. Za duży w sensie 18,5" bo tylko te dwa rozmiary są do rozważenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama i przesunięty środek ciężkości do przodu? Nie bardzo rozumiem z czego to miałoby wynikać. Na stromych zjazdach to ten rower radzi sobie akurat bardzo dobrze. Jeżeli masz na nim problemy, to powinieneś spróbować swoich sił na czymś o bardziej stromym kącie główki i mniejszym rozstawie kół. Myślę, że zmieniłbyś zdanie. 

 

Nigdzie nie napisałem że mam jakieś problemy. Rower ma po prostu takie prowadzenie, dodatkowo dość krótką główkę ramy co jeszcze bardziej pochyla jeźdźca do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama i przesunięty środek ciężkości do przodu? Nie bardzo rozumiem z czego to miałoby wynikać

 

Ale teraz już rozumiesz?

Nic tu nie widzę o trudnym prowadzeniu na zjazdach. Wprost przeciwnie, długa rama i duży rozstaw kół dodają stabilności. 

 

Naprawdę trzeba ci tłumaczyć że środek ciężkości przesunięty do przodu utrudnia zjazdy? Jak zjeżdżasz to wychylasz tyłek za siodło czy przed siodło? W jakim celu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama i przesunięty środek ciężkości do przodu? Nie bardzo rozumiem z czego to miałoby wynikać.

 

Rzeczy oczywiste to trzeba tłumaczyć tobie. Po tym jak podałem linka do testu potwierdzającego moje spostrzeżenia ze wstydu już się do tego nie odniosłeś.

Zadałem ci pytanie: po co się wystawia za siodło na zjazdach? Czemu znowu unikasz odpowiedzi? :-)

 

Po co w ogóle się wypowiadasz skoro nie jeździłeś na tym rowerze?

Edytowane przez Cona78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego miałem się odnieść? Do tego?

Cytat: "Rama tego modelu ma dość mocno przesunięty środek ciężkości do przodu"

Co, ołowiu napakowali do główki ramy? 

Wyciągnięcie sylwetki na rowerze a środek ciężkości to dwie różne rzeczy. Środek ciężkości możesz dynamicznie zmieniać w trakcie jazdy, np. przenosząć tyłek za siodełko, to czego nie zmienisz to rozstaw kół i kąt główki. To że dłuższy rower jest stabilniejszy na zjeździe niż krótszy, to rowerowe ABC. Jeżeli chcesz z tym polemizować, to na mnie nie licz.

I pisałem już mam tysiące killometrów zrobione na Superfly'u, który poza 1cm główki niczym nie różni się od Procalibra. A ten 1 cm to kwestia obrócenia mostka lub wywalenie podkładek.

Możemy już skończyć?

Edytowane przez arek_wro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...