Grizzli Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Nigdy nie zglebialem tematu amortyzacji, bo przewaznie jezdze przelajem lub 29 na sztywo. Ale nadszedl czas na zmiany i poszukuje amortyzatora do ramiaka optymalizowanego pod 150-170mm. Jest tego pierdylion, w zwiazku z czym ograniczylem sie do Foxa 34/36 lub Pika. Ale nawet biorac pod uwage tylko te dwa dochodzi Float, Talas, Fit, CDT, Grid, RC, RCT3, DualAir, SingleAir... Troche sie w tym wszystkim gubie. Chcialbym kupic raz a dobrze. I zeby nie byl upierdliwy w serwisowaniu. Rozwazam nawet samodzielne serwisowanie. Czego oczekuje: * Sensowanej pracy w calym zakresie skoku (nie musi wybierac lisci) * Pod opone 29x2,4'' lub 27,5x2,8''(podobno "zwykle" Fox 34 ogarniaja spokojnie, RS tylko z boostem) * Golenie 34mm + * Mozliwosc blokady i regulacji kompresji * Waga <2000g Czego szukac? Na co zwracac uwage? Czego unikac? Pozdro Grizzli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Na 150 wzwyż Fox 34 może być za delikatny,zresztą szczerze mówiąc nie widziałem o takim skoku,Pigmejem nie jesteś..... 36stka z kolei droga. Od dwóch sezonów wybór domyślny - Pike,wersja RCT3 lepsza wersja, RC też spoko,patrz na cenę "okazji",a nie na typ tłumika,różnicy istotnej nie wyczujesz. Pike z wczesnej produkcji (2014) ma wady fabryczne i wymaga "kitu" za dwie stówy przy dużym serwisie,żeby to wyeliminować. Do Pike 29 z osią 15x100 włożysz 27,5x2,8 na obręczy 30mm wew. + cienki błotnik na styk ale wchodzi i mozna spoko jeżdzić,Foxy mają więcej miejsca. Serwis Pike -prostszy mocno,ale Foxa podstawowy też zrobisz w domu,tłumika - nie. Z drugiej strony duże Foxy staranniej wykonane,lepiej smarowane itd. Widelce o takim skoku nie mają blokady,ale max. skręcona kompresja wystarcza swobodnie,na tyle,że prawie nie używam. Jest też jeszcze Yari - prostszy tłumik,ale recenzje na razie na plus. Unikaj Talasa i Dual Position Air - regulowany skok niepotrzebnie komplikuje widelec i upośledza pracę nieadekwatnie do korzyści. Wagę Pike-a trudno będzie pobić.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Z drugiej strony duże Foxy staranniej wykonane,lepiej smarowane itd. Z tego co Puklus niedawno pisał, nowe Foxy 36 potrafią luzy złapać po sezonie użytkowania, także lepiej celować w Pike'a. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Lutego 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Pike święty nie jest. Także bywają problemy ale wydaje sie że mniejsze niż u konkurencji. Miałem w rękach kilka modeli. Zadbany, serwisowany zgodnie ze sztuka okaz, charakteryzuje sie nie za często spotykana płynnością pracy goleni dolnych przy możliwie maksymalnym uszczelnieniu. Minusem pikea jak i plusem zarazem jest charger. Plus bo to prosty i szyki w ustawianiu tłumik. Minus jest także ze nie każdy podoła samemu aby go rozebrać i prze serwisować. Natomiast łatwo go wyjąć i zanieść do serwisu by oszczędzić kilka zł. Z pikea tez szybko schodzi anoda. Ale bez obaw, nie ta na goleniach w okolicy ślizgów. Schodzi z korony, to tylko efekt estetyczny. O foxach za wiele nie wiem, z racji braku dostępu do uszczelnień, mimo chęci nie robiłem ich za wiele. Należy pamiętać ze pike to nie widelec do grawitacji a enduro, do szybkiego i agresywnego pokonywania szlaków ale nie do latania po 10 metrów, od tego jest Lyric. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Zmuzdzajac temat tez trafilem na takie spostrzezenia, ze Foxy szersze opony lykaja. Ktos nawet pomiescil 29x3 do klasycznego... Gdzies na sieci kraza zdjecia. No ale skoro 34 za delikatny i dodatkowo max 150mm w wersji 27,5 a w 29 tylko 140mm to chyba odpuszcze. Wychodzi na to ze albo Pike albo Fox36. Czyli bede rozgladal sie za Pikiem RCT3 mozliwie po 2016. Dzieki Tomeku ze potwierdzenie przeswitow - co dokladnie rozmumiesz piszac "na styk ale wchodzi". Ile mm luzu? Jak mniemam lepiej bedzie w wersji z Boostem. A jak to jest ze zmiana skoku z Pike i Fox36? W foxach wymienia sie chyba tlumik, o ile nie jest to wersja Talas. A w pikach? Jakie spodkladki? W jakim zakresie? Pozdro Grizzli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 W Pike wymiana air shafta. Ja bym polował na 36 z R2C , podobno świetnie to chodzi ( natomiast Grip z nowych Reignów to szału nie robi ) Pike też będzie dobrym wyborem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 A jeszcze czy Dual Air czy Solo Air? Pozdro Grizlli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 W sensie Dual Position czy Solo Air ? Bo Dual Air ( czyli dwie komory pompowane oddzielnie ) to sie dawno skończyło Solo Air Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grizzli Napisano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Tak jak piszesz. Autokorekta... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.