mudia Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Zagadnienie brzmi następująco. Czy można zmniejszyć długość tego amortyzatora? Dokładniej chodzi o to, że mam teraz foxa 26"/120 i myślę o potencjalnej zmianie na Pikea. Problemem jest brak odpowiedniego modelu - są one za długie. Zmierzyłem że na długości oś-korona Pike 26"/150 różni się od mojego foxa o ok 25mm, więc aby mieś zbliżoną geo to muszę skrócić amora, nie tylko jego skok, ale całego amora. Rozebrałem już trochę uginaczy i pomysły są następujące: 1) Zrobić większego SAGa. Dla 120mm mam 30mm, więc dla 150 mógłbym zrobić 55mm. Teoretycznie powinna działać, ale boję się, że gdy amor będzie w fazie lotu, to będzie się wydłużał ponad miarę i nie wiem aj to będzie wpływać na jego pracę podczas lądowania. Macie pomysły co mogło by działać nie tak w takim układzie? 2) Pomiędzy "Top out bumper" a "SA seal head" dać gumową/plastikową podkładkę/tulejkę o grubości 25mm (patrz poniższy diagram), która zapobiegała by zbytniemu prostowaniu się amortyzatora. Ten wariant pasuje mi bardziej i nie widzę żadnych przeciwwskazań. Skok będzie w takim układzie 125mm co powinno mi pasować. Macie pomysły co mogło by działać nie tak w takim układzie? https://lh4.googleusercontent.com/R4UlSr5pclnXpNen64dCaVTR1gmEjkue8rMhgFSqKNpjlwlMOXJOrrwZ-oBGEmTRdxlJbuLKBzM4ZNZsI6kERQjv_4eJb-aTuY1SYu7gW6jrswK6sJec5mUe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 1) Zrobić większego SAGa. Dla 120mm mam 30mm, więc dla 150 mógłbym zrobić 55mm. Teoretycznie powinna działać, ale boję się, że gdy amor będzie w fazie lotu, to będzie się wydłużał ponad miarę i nie wiem aj to będzie wpływać na jego pracę podczas lądowania. Macie pomysły co mogło by działać nie tak w takim układzie? Tyle że jak zwiększysz tak mocno SAG to amor będzie bardzo miękki, według mnie nie ma to sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jedynie jai widze sens to plastykowa tuleja, ktora wsadzisz , ale.., pomiedzy SA piston a top up bumper, odbojnik jest wsuwany na lekki wcisk, tak, ze tam siedzi i dziala jako odbojnik. Mozesz wiec albo dolozyc tam element posredniczacy, ktory podniesie ci piston do gory, co skroci odleglosc gorne vs dolne lagi, albo dolozyc jeszcze jeden taki element gumowy, niejako wydluzajac odbojnik /bumper/, a tym samym uzyskasz identyczny efekt. Tak moim zdaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Tylko i wyłącznie nowy air shaft . W Piku nie zmniejszysz skoku w inny sposób Coś w tym stylu : http://www.chainreactioncycles.com/nl/en/rockshox-pike-solo-air-travel-change-air-shaft/rp-prod136305 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mudia Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) Jedynie jai widze sens to plastykowa tuleja, ktora wsadzisz , ale.., pomiedzy SA piston a top up bumper, odbojnik jest wsuwany na lekki wcisk, tak, ze tam siedzi i dziala jako odbojnik. Mozesz wiec albo dolozyc tam element posredniczacy, ktory podniesie ci piston do gory, co skroci odleglosc gorne vs dolne lagi, albo dolozyc jeszcze jeden taki element gumowy, niejako wydluzajac odbojnik /bumper/, a tym samym uzyskasz identyczny efekt. Tak moim zdaniem. Jeśli się nie mylę, to SA Seal Head jest przymocowane za pomocą Retraining Ring na samym dole górnych goleni, natomiast SA Piston wraz z Air Shaft porusza się wewnątrz górnych goleni gdy amortyzator pracuje. Z tego co piszesz, to Top Out Bumper jest wkładany na lekki wcisk, więc rozumiem, że "leży" on niejako na SA Piston niezależnie od pracy amortyzatora. W momencie gdy na amortyzator nie działa żaden nacisk (osiąga swoją maksymalną długość), to SA piston dotyka Top Out Bumper, a ten z kolei dotyka SA Piston, więc nie ma chyba znaczenia czt podkładka dystansująca będzie się znajdować nad czy pod Top Out Bumper. Ale to tylko technikalia, bo widzę, że rozumiesz mój zamysł. Tylko i wyłącznie nowy air shaft . W Piku nie zmniejszysz skoku w inny sposób Nie istnieje element o odpowiedniej długości. Dlaczego uważasz, że sposób (2) nie zadziała? Edytowane 7 Lutego 2017 przez mudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Zgadza sie, nie ma to roznicy, ale wtedy jesli dolozysz element, ktory bedzie rowniez na lekki wcisk, natomiast jak bedzie luzny i bedzie pod bumperem, to bedzie sobie latal. Nie wnikajac w ewentualne stuki, istnieje mozliwosc porysowania szaftu w zaleznosci co wlozysz. Zastanawialem sie rowniez bo nie znam dokladnej budowy Pajka, czy taka modyfikacja nie bedzie cos bruzdzic z samym systemem SA, czyli jezeli jest otwor w szafcie, to czy taka modyfikacja nie uposledze, czy wrecz nie uniemozliwi prace komor negatywna vs pozytywna. Jeszcze jedna rzecz jak patrze na rysunek, zgaduje bo nie rozbieralem pajka. Wspomniany top out bumper moze byc wkladany na lekki wcisk /wsuniecie na szafta i wtedy cos co dokladasz mozesz isc na niego badz pod niego, ale moze byc nakladany jego gorna stozowa czescia na kolnierz i wtedy nad niego nic nie dolozysz, nie wiem jak to realnie wyglada, musialbym widziec. Reasumujac, jezeli przerobka nie zakloci pracy systemu jako calosci, czytaj nie skopie SA, to nie widze dlaczego taka przerobka nie miala by miec miejsca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbek84 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 To nie lepiej wsadzić shaft i mieć 130mm, które niewiele zmieni w porównaniu do Twojego Fox'a 120mm niż robić jakieś druciarstwo i się zastanawiać co się stanie w drodze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 9 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 W Pike taka przeróbka nie będzie działać bo ciśnienie wyrównuje sie poprzez rowek w goleni. Aby doszło do wyrównania ciśnień tłoczek musi być zawsze w tym samym miejscu niezależnie od ustawionego skoku - stąd shafty o różnej długości do zmiany skoku. Również uważam że powinieneś po prostu zmienić skok na 120 czy 130mm, a tą drobną różnicą w wysokości amortyzatora się nie przejmować. To 5-10mm nie będzie odczuwalne i nie wpłynie negatywnie na rame. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.