Skocz do zawartości

[Szosa] - Upgrade Giant Defy 4


marcinwo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, planuję trochę zmodyfikować (ulepszyć) moją szosę.

Obecnie posiadam rower Giant Defy 4 z 2012r w specyfikacji fabrycznej tj.:

https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-4-triple-2012

 

Moim zamiarem jest wymiana przerzutek: tylnej na Ultegra RD 6700 GS 10 rzędowa oraz przedniej na Ultegra FD 6703  3 rzędowa  i oczywiście klamkomanetki też analogicznie Ultegra 6700.

Mam kilka pytania: pierwsze odnośnie kasety czy pod fabryczne koła Gianta podejdzie kaseta Ultegra CS 6700 11/28 - 10 rzędowa, oraz drugie czy przerzutka przednia będzie współpracować z korbą fabryczną 3 rzędową FSA? 

Ewentualnie jak bym wymienił korbę przednią na Ultegra FC 6703 52x39x30T czy to spasuje do roweru i jaki suport musiałbym kupić?

 

Proszę o rady i pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej chciałbym pozostać na 3 rzędowej przedniej bo w okolicy której mieszkam jest sporo górek i przyzwyczaiłem się do 3 rzędów z przodu. W ramach zmian wchodzi jedynie grupa Ultegra nie chcę brać niższych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam 11/28 tył i przód 52/42/30  i chcę żeby tak zostało bo przełożenia są w sam raz nawet na największe podjazdy.

Chodzi mi jedynie czy kaseta 10 rzędowa (11/28) spasuje do fabrycznych kół Gianta bo przy Ultegrze jest 10 rzędów a obecnie mam 8, oraz czy korba mogła by zostać do przedniej przerzutki Ultegra FD 6703, czy musiałbym wymieniać na Ultegrę co wiąże się ze zmianą suportu i wtedy nie wiem czy to spasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Szosowa kaseta 10s wchodzi na ten sam bębenek co 8s/9s tak więc bez problemu wejdzie u ciebie.

Dzięki o to mi chodziło, jeszcze tylko kwestia korby czy istniejąca może pozostać, a  jeżeli zdecydowałbym się na wymianę na Ultegre FC 6703 52x39x30T czy to spasuje i jaki suport do tego by trzeba było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź, wywal te 3 rzędy i przejdź na 2x10/2x11

 

Ultegra i 3-rzędy to kpina... Dla kogo to ma być, dla zupełnego amatora (3 rzędy) czy dla kogoś kto już ma jakieś pojęcie o jeździ (Ultegra)? Jedno drugie wyklucza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg manuala ( https://www.paul-lange.de/tradepro/shop/artikel/docs/einbauanleitungen/SHIMANO/SI-5LX0A-001-GER.pdf ) przednia przerzutka FD-6703 ma różnicę duża/średnia 13T a w twojej fabrycznej korbie jest 10T i może to ze sobą nie zagrać


 

 

a jeżeli zdecydowałbym się na wymianę na Ultegre FC 6703 52x39x30T czy to spasuje i jaki suport do tego by trzeba było

Przy tej korbie przerzutka FD-6703 spasuje bez problemu , do tego suport szosowy pod oś zintegrowaną BB5700 lub BB6700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam 11/28 tył i przód 52/42/30  i chcę żeby tak zostało bo przełożenia są w sam raz nawet na największe podjazdy

 

Dobrze się chłopie zastanów! Koledzy dobrze Ci radzą. Jak kupowałem parę lat temu pierwszą szosę to też miałem klapki na oczach i nic tylko 3 blaty. Nie dałem sobie przegadać i byłem zadowolony. Aż do czasu gdy wstawiłem drugą szosę z dwoma blatami. Trzy blaty dają Ci tylko ciaśniej stopniowaną kasetę(Co dla mnie jest oczywiście plusem)  a nie większą rozpiętość przełożeń. Wstawisz kasetę  11-32  i korbę 50x34 i masz to samo co teraz. Jak teraz przesiadam się na starą szosę (Teraz to moja zimówka. Też Defy :thumbsup: ) to szlag mnie trafia z tym mieszaniem biegami z przodu. Moim skromnym zdaniem jeśli przy tak grubej modernizacji zostawisz 3 blaty to... nie będzie to Twoja najmądrzejsza decyzja w życiu... :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie to po prostu głupota ale do zrozumienia pewnych błędów często trzeba czasu a jak widać, dla kolegi nie nadszedł jeszcze ten czas.

Sam kiedyś miałem pierwszą szosę, właściwie był to przełaj, gdzie miałem 3 blaty z przodu, przy kolejnej szosie wchodziły w grę tylko 2 blaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie rozumiem tej polityki odradzania 3 rzedowej korby. Taki sam napęd jak inne.

 

Koledzy dobrze radzą, a swoje rady opierają na własnych doświadczeniach. Podzielam ich opinię. Znacznie wygodniej jeździ mi się na 2 blatach. Ma to swoje zalety - np. mniejsza waga roweru, mniej mieszania przerzutkami, wygoda użytkowania..... 

Zresztą, dobrym przykładem odchodzenia od dużej ilości przełożeń z przodu mogą być współczesne rowery MTB. Zastosowane tam przełożenia to 1x11 i więcej.

Z jakiegoś powodu producenci odeszli od 3 zębatek z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napęd 3-rzędowy w mtb jeszcze się trzyma, ale 3 rzędy w szosie to dla mnie za dużo. O wiele lepiej wziąć korbę kompakta i szerszą kasetę. W szosie mam 50/34 i kasetę 11-28, ale przy 8 biegach. Trochę mi brakuje miększych przełożeń, jeśli zmienię osprzęt to pójdę w 12-30 przy 10 biegach a 11-32 przy 11. Patrząc na lokalizację autora wziąłbym kasetę 12-30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Patrząc na lokalizację autora wziąłbym kasetę 12-30.

 

Nie masz zielonego pojęcia gdzie leżą Gorlice.


A do autora: nie rób cyrku, serio. Pakowanie do tego roweru Ultegry przy pozostawianiu 3-rzedowej korby to absurd i przypomina doczepianie do starego Golfa spojlerów i dokupywanie do niego alufelg (i drzewka Wunderbaum do środka ;) . Wsadź tam 2-rzędową Tiagr, - a jak cię portfel swędzi to kup sobie fajne koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy dobrze radzą, a swoje rady opierają na własnych doświadczeniach. Podzielam ich opinię. Znacznie wygodniej jeździ mi się na 2 blatach. Ma to swoje zalety - np. mniejsza waga roweru, mniej mieszania przerzutkami, wygoda użytkowania..... 

Zresztą, dobrym przykładem odchodzenia od dużej ilości przełożeń z przodu mogą być współczesne rowery MTB. Zastosowane tam przełożenia to 1x11 i więcej.

Z jakiegoś powodu producenci odeszli od 3 zębatek z przodu.

Po rowerze nie widać, aby użytkownikowi zależało na odchudzeniu roweru. Jest to niewielka oszczędność wagowa.

 Z racji tego że najmniejszej zębatki w 3rz, korbie używa się od wielkiego dzwonu, nie widzę aby to było szczególnie męczące.

NIe mieszał bym mtb z szosą, to jednak dwie rożne kategrie.

 

 

 

Napęd 3-rzędowy w mtb jeszcze się trzyma, ale 3 rzędy w szosie to dla mnie za dużo. O wiele lepiej wziąć korbę kompakta i szerszą kasetę. W szosie mam 50/34 i kasetę 11-28, ale przy 8 biegach. Trochę mi brakuje miększych przełożeń, jeśli zmienię osprzęt to pójdę w 12-30 przy 10 biegach a 11-32 przy 11. Patrząc na lokalizację autora wziąłbym kasetę 12-30.

Przy 3rz korbie nie musisz się zastanawiać gdzie mieszkasz albo jaką masz kasetę, zawsze znajdziesz to odpowiednie przełożenie. Fajny napęd dla tych którzy często podróżują z rowerem i nigdy nie wiadomo gdzie ich rzuci. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...