marcinwo Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Cześć, planuję trochę zmodyfikować (ulepszyć) moją szosę. Obecnie posiadam rower Giant Defy 4 z 2012r w specyfikacji fabrycznej tj.: https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-4-triple-2012 Moim zamiarem jest wymiana przerzutek: tylnej na Ultegra RD 6700 GS 10 rzędowa oraz przedniej na Ultegra FD 6703 3 rzędowa i oczywiście klamkomanetki też analogicznie Ultegra 6700. Mam kilka pytania: pierwsze odnośnie kasety czy pod fabryczne koła Gianta podejdzie kaseta Ultegra CS 6700 11/28 - 10 rzędowa, oraz drugie czy przerzutka przednia będzie współpracować z korbą fabryczną 3 rzędową FSA? Ewentualnie jak bym wymienił korbę przednią na Ultegra FC 6703 52x39x30T czy to spasuje do roweru i jaki suport musiałbym kupić? Proszę o rady i pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Czy nie lepiej przerobić na napęd 2x10/11 nawet gdyby to miała być nowa tiagra lub 105 to będzie dużo lepsze rozwiązanie niż pakowanie się dalej w 3 tarcze w korbie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinwo Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Raczej chciałbym pozostać na 3 rzędowej przedniej bo w okolicy której mieszkam jest sporo górek i przyzwyczaiłem się do 3 rzędów z przodu. W ramach zmian wchodzi jedynie grupa Ultegra nie chcę brać niższych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1415chris Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jakie najlzejsze przelozenia wykorzystujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maczet190399 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Nowa Tiagra 2016 i załóż kasete 11-36. Przód 50-34 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 34/36 na szosie? pod jaką górę chcesz na tym podjeżdżać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinwo Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Obecnie mam 11/28 tył i przód 52/42/30 i chcę żeby tak zostało bo przełożenia są w sam raz nawet na największe podjazdy. Chodzi mi jedynie czy kaseta 10 rzędowa (11/28) spasuje do fabrycznych kół Gianta bo przy Ultegrze jest 10 rzędów a obecnie mam 8, oraz czy korba mogła by zostać do przedniej przerzutki Ultegra FD 6703, czy musiałbym wymieniać na Ultegrę co wiąże się ze zmianą suportu i wtedy nie wiem czy to spasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Szosowa kaseta 10s wchodzi na ten sam bębenek co 8s/9s tak więc bez problemu wejdzie u ciebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinwo Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Szosowa kaseta 10s wchodzi na ten sam bębenek co 8s/9s tak więc bez problemu wejdzie u ciebie. Dzięki o to mi chodziło, jeszcze tylko kwestia korby czy istniejąca może pozostać, a jeżeli zdecydowałbym się na wymianę na Ultegre FC 6703 52x39x30T czy to spasuje i jaki suport do tego by trzeba było Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Weź, wywal te 3 rzędy i przejdź na 2x10/2x11 Ultegra i 3-rzędy to kpina... Dla kogo to ma być, dla zupełnego amatora (3 rzędy) czy dla kogoś kto już ma jakieś pojęcie o jeździ (Ultegra)? Jedno drugie wyklucza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Wg manuala ( https://www.paul-lange.de/tradepro/shop/artikel/docs/einbauanleitungen/SHIMANO/SI-5LX0A-001-GER.pdf ) przednia przerzutka FD-6703 ma różnicę duża/średnia 13T a w twojej fabrycznej korbie jest 10T i może to ze sobą nie zagrać a jeżeli zdecydowałbym się na wymianę na Ultegre FC 6703 52x39x30T czy to spasuje i jaki suport do tego by trzeba było Przy tej korbie przerzutka FD-6703 spasuje bez problemu , do tego suport szosowy pod oś zintegrowaną BB5700 lub BB6700. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinwo Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 gtb - dzięki za pomoc - czyli korba też do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gruber Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Obecnie mam 11/28 tył i przód 52/42/30 i chcę żeby tak zostało bo przełożenia są w sam raz nawet na największe podjazdy Dobrze się chłopie zastanów! Koledzy dobrze Ci radzą. Jak kupowałem parę lat temu pierwszą szosę to też miałem klapki na oczach i nic tylko 3 blaty. Nie dałem sobie przegadać i byłem zadowolony. Aż do czasu gdy wstawiłem drugą szosę z dwoma blatami. Trzy blaty dają Ci tylko ciaśniej stopniowaną kasetę(Co dla mnie jest oczywiście plusem) a nie większą rozpiętość przełożeń. Wstawisz kasetę 11-32 i korbę 50x34 i masz to samo co teraz. Jak teraz przesiadam się na starą szosę (Teraz to moja zimówka. Też Defy ) to szlag mnie trafia z tym mieszaniem biegami z przodu. Moim skromnym zdaniem jeśli przy tak grubej modernizacji zostawisz 3 blaty to... nie będzie to Twoja najmądrzejsza decyzja w życiu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 będzie to po prostu głupota ale do zrozumienia pewnych błędów często trzeba czasu a jak widać, dla kolegi nie nadszedł jeszcze ten czas. Sam kiedyś miałem pierwszą szosę, właściwie był to przełaj, gdzie miałem 3 blaty z przodu, przy kolejnej szosie wchodziły w grę tylko 2 blaty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GTZaskar1991 Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 2 blaty rules Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Nie rozumiem tej polityki odradzania 3 rzedowej korby. Taki sam napęd jak inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kiersztor Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Nie rozumiem tej polityki odradzania 3 rzedowej korby. Taki sam napęd jak inne. Koledzy dobrze radzą, a swoje rady opierają na własnych doświadczeniach. Podzielam ich opinię. Znacznie wygodniej jeździ mi się na 2 blatach. Ma to swoje zalety - np. mniejsza waga roweru, mniej mieszania przerzutkami, wygoda użytkowania..... Zresztą, dobrym przykładem odchodzenia od dużej ilości przełożeń z przodu mogą być współczesne rowery MTB. Zastosowane tam przełożenia to 1x11 i więcej. Z jakiegoś powodu producenci odeszli od 3 zębatek z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Napęd 3-rzędowy w mtb jeszcze się trzyma, ale 3 rzędy w szosie to dla mnie za dużo. O wiele lepiej wziąć korbę kompakta i szerszą kasetę. W szosie mam 50/34 i kasetę 11-28, ale przy 8 biegach. Trochę mi brakuje miększych przełożeń, jeśli zmienię osprzęt to pójdę w 12-30 przy 10 biegach a 11-32 przy 11. Patrząc na lokalizację autora wziąłbym kasetę 12-30. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gocu Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Patrząc na lokalizację autora wziąłbym kasetę 12-30. Nie masz zielonego pojęcia gdzie leżą Gorlice. A do autora: nie rób cyrku, serio. Pakowanie do tego roweru Ultegry przy pozostawianiu 3-rzedowej korby to absurd i przypomina doczepianie do starego Golfa spojlerów i dokupywanie do niego alufelg (i drzewka Wunderbaum do środka . Wsadź tam 2-rzędową Tiagr, - a jak cię portfel swędzi to kup sobie fajne koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Koledzy dobrze radzą, a swoje rady opierają na własnych doświadczeniach. Podzielam ich opinię. Znacznie wygodniej jeździ mi się na 2 blatach. Ma to swoje zalety - np. mniejsza waga roweru, mniej mieszania przerzutkami, wygoda użytkowania..... Zresztą, dobrym przykładem odchodzenia od dużej ilości przełożeń z przodu mogą być współczesne rowery MTB. Zastosowane tam przełożenia to 1x11 i więcej. Z jakiegoś powodu producenci odeszli od 3 zębatek z przodu. Po rowerze nie widać, aby użytkownikowi zależało na odchudzeniu roweru. Jest to niewielka oszczędność wagowa. Z racji tego że najmniejszej zębatki w 3rz, korbie używa się od wielkiego dzwonu, nie widzę aby to było szczególnie męczące. NIe mieszał bym mtb z szosą, to jednak dwie rożne kategrie. Napęd 3-rzędowy w mtb jeszcze się trzyma, ale 3 rzędy w szosie to dla mnie za dużo. O wiele lepiej wziąć korbę kompakta i szerszą kasetę. W szosie mam 50/34 i kasetę 11-28, ale przy 8 biegach. Trochę mi brakuje miększych przełożeń, jeśli zmienię osprzęt to pójdę w 12-30 przy 10 biegach a 11-32 przy 11. Patrząc na lokalizację autora wziąłbym kasetę 12-30. Przy 3rz korbie nie musisz się zastanawiać gdzie mieszkasz albo jaką masz kasetę, zawsze znajdziesz to odpowiednie przełożenie. Fajny napęd dla tych którzy często podróżują z rowerem i nigdy nie wiadomo gdzie ich rzuci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piter233 Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Zależy też od kasety, bo przy 12-25 na podjazdach zaczyna się robić ciężko, ale przy takich 12-30 nie powinno już być żadnego problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.