bokser99 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Hallo, Używam tego amorka od 2009 i nigdy nie był serwisowany. Dziś zauważyłem na blokadzie skoku żółty olej coś jakby te olejki do maszynek do golenia fryzjerskich i nie wiem czy to amor go nie wyrzygał czy po prostu coś tam mi pokapało innego. A to pokrętło od regulacji odbicia po wyciągnięciu ma wskazywać poziom oleju w amorze ? bo u mnie to jest suche. Mógłby mi ktoś podesłać uszczelki jakie są potrzebne do serwisu i jakie oleje wybrać oraz ile ml ma ich być, bo jak patrzę na oryginalne uszczelki to trochę drogie nie ma jakichś porządnych zamienników ? Z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 (edytowane) Nie ma (albo nie było jak z rok temu moją serwisowałem), pamiętam że były jakieś zamienniki ale drożej od oryginały Informacje odnośnie ilości oleju są w serwisówce, ja kupowałem Castrol Fork Oil 10W i 15W, lista tutaj https://www.forumrowerowe.org/topic/103016-amortyzacja-olej-do-amortyzatorow-faq-lepkosc-zamienniki-etc/ To "pokrętło" od regulacji niczego nie wskazuje. Ale to że od 2009 roku go nie serwisowałeś sugeruje że należy zajrzeć do środka i oby zwykły serwis wystarczył. Edytowane 6 Lutego 2017 przez MikeSkywalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Jeżeli wszystkie blokady działają to raczej uszczelek (o-ringów) w środku nie trzeba wymieniać. Jedynie co może trzeba będzie wymienić to uszczelki kurzowe i gąbki pod tymi uszczelkami. Wszystko się może okazać po rozkręceniu. O-ringi można dobrać w sklepie metalowym za parę groszu. Uszczelki kurzowe i gąbki można kupić na portalach aukcyjnych. http://allegro.pl/zestaw-serwisowy-rock-shox-uszczelki-i6704118073.html Tu uszczelki wraz z o-ringami trzeba było dopytać czy to do Tory (uszczelki muszą być 32mm) http://allegro.pl/rock-shox-zestaw-uszczelek-reba-tora-recon-bs-i6640908432.html Tu same uszczelki kurzowe i gąbki. Do tego potrzebny jeszcze olej. Wg tego http://www.sram.com.cn/sites/default/files/techdocs/tm_my102.pdf manuala do Tory 318 potrzebujesz 130 ml oleju 5W (http://allegro.pl/sram-pit-stop-5wt-olej-do-amortyzatorow-rock-shox-i5433069384.html) i 36 ml (po 15 ml do dolnych lad i 6 ml do solo air) oleju 15W (http://allegro.pl/sram-pit-stop-15wt-olej-do-amortyzatorow-rock-shox-i5758934116.html) Ja jak serwisowałem kiedyś torę to użyłem tylko oleju 5W i nie czułem różnicy. Jeżeli czujesz się na siłach to możesz serwis zrobić samemu. Jest dużo filmików na YouTube. Jeżeli od nowości nie robiłeś serwisu to zrób czym prędzej jeżeli chcesz się cieszyć sprawnym amortyzatorem przez dłuższy czas. Dobrze jest przynajmniej raz w roku zrobić serwis. Jeżeli nie czujesz się na siłach to trzeba się liczyć z kosztami rzędu 100-200 zł w zależności od serwisu w którym robisz i czy będą wymieniać uszczelki czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bokser99 Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Blokada działa czuć różnice ale trochę się ugina z tego co czytałem to tak ma być podobno, czyli tylko tą kurzową i gąbki najprawdopodobniej będą potrzebne a takie zwykłe w jakimś hydraulicznym można brać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shiler Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Gąbek i kurzowych nie kupisz w hydraulicznym. Tam możesz kupić o-ringi. Możesz się wstrzymać i zobaczyć jak wyglądają po wyciągnięciu. Gąbki jeżeli nie rozwalone to można wyprać delikatnie w wodzie z mydłem, wysuszyć i nasączyć olejem przed założeniem. Te uszczelki kurzowe jeżeli nie popękane/sparciałe to można założyć jeszcze raz. Jeżeli będziesz zamawiał gdzieś olej i uda Ci się tanio dorwać w tym samym miejscu uszczelki to ja bym brał, 45 zł to żadna kasa a będziesz miał spokój na parę lat. Jeżeli chcesz budżetowo to najpierw rozkręć i zobacz co w środku i albo kup sam olej albo olej z uszczelkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bokser99 Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) Czyli w tej aukcji są gąbki i te uszczelki ze sprężynką kurzowe co je widać z zewnątrz amora a reszta uszczelek to takie zwykłe są co można w sklepie kupić ? Przy okazji myślę żeby zwiększyć skok amora, nie ma żadnych przeciwwskazań żeby to robić ? http://allegro.pl/rock-shox-zestaw-uszczelek-reba-tora-recon-bs-i6640908432.html Edytowane 7 Lutego 2017 przez bokser99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.