Skocz do zawartości

[zaciski kół] Giant Talon


widawa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam :) chciałbym zniwelować latanie przedniego koła w moim talonie i zwiększyć sztywność , doczytałem się że można zmienić sam zacisk i daje to naprawdę fajny efekt. Co myślicie na ten temat ?

Takie coś znalazłem : 

-  rws dt swiss 5mm
Będzie różnica ?
Pozdrawiam 

Napisano

Będzie różnica. Zrobiłem tak u siebie (zaciski udało mi się zdobyć w okazyjnej cenie w necie) i sam jestem zaskoczony efektem.

Pytanie tylko czy "latanie koła" jest spowodowane zaciskiem?

 

Tapatalk...pszemoo

Napisano

Jak kiedyś źle skręciłem stery i przy hamowaniu "coś stukało" szukałem przyczyny w kołach a okazało sie zupełnie co innego. Ale to było dawno temu ;)

 

A co do zacisków to poszukaj odpowiedników DTSwiss, widziałem takie same zaciski ale z innym znaczkiem i duuużo tańsze.

 

Tapatalk...pszemoo

Napisano

a czym może być jeszcze spowodowane :>? 

 

No na pewno nie zaciskiem bo żaden zacisk prawidłowo zamknięty nie powoduje "latania" koła. Coś jest gdzieś nie halo włącznie z możliwością uszkodzenia haków. Tak poza tym najtańszym a bardzo skutecznym sposobem są zaciski takie jak Bolt Dartmoora zamykane imbusem. 

Napisano

Tanimi zaciskami ciężko dobrze zamknąć koło, przynajmniej ja mam takie doświadczenia.

RWS od DT to według mnie nic innego jak zacisk na śruby tylko do jednej nakrętki na stałe zainstalowali ramię do dociągania.

 

Tapatalk...pszemoo

Napisano

RWS różni się tylko sposobem zamykania a właściwie jest tylko praktyczniejszy. To tak samo jak praktyczniejszy jest klasyczny zacisk obejmy sztycy a ten zamykany imbusem. Przy częstym wypinaniu koła wygrywa DT. W innym przypadku nie będzie żadnej równicy między RWS a zaciskiem Dartmoora. Innymi słowy co kto lubi. 

Napisano

Z moich obserwacji wynika, że popularne zaciski tytanowe nadają się jedynie na szose, do mtb są za słabe. Zacisk XT lub podobny klasowo rozwiązuje problem sztywności i wyciąga prawdopodobnie cały potencjał usztywnienia tego rozwiązania (nawet wliczając thru bolt). 

Napisano

Z moich obserwacji wynika, że popularne zaciski tytanowe nadają się jedynie na szose, do mtb są za słabe. Zacisk XT lub podobny klasowo rozwiązuje problem sztywności i wyciąga prawdopodobnie cały potencjał usztywnienia tego rozwiązania (nawet wliczając thru bolt). 

z moich wynika stanowczo co innego - thru bolt jest o wiele bardziej sztywny niż zwykle zaciski (wiem bo mam i wcześniej miałem z tym problem)

Napisano

 

 

z moich wynika stanowczo co innego - thru bolt jest o wiele bardziej sztywny niż zwykle zaciski (wiem bo mam i wcześniej miałem z tym problem)

 

Podobne zdanie do twojego ma większość użytkowników mtbr (czytałem u nich wszystko o TB), znaczy się wypowiedzi świadczyły o tym, że jest sztywniej, ale nie wiele, a odczuwalnie na tyle, że warto się w to wpakować. Tylko, że przecież to na tym tb opiera się całe koło po konwersji piasty i dlatego się w to nie bawię.

Napisano

koło nie lata mi swobodnie(źle napisałem) tylko przy hamowaniu koło ucieka mi tzn  wygina się na bok. Wnioskuje że to słaba sztywność tak ? Dlatego pisałem o zacisku 

Napisano

TB=ThruBolt

 

U mnie też problemy z "uciekaniem koła" podczas hamowania i stukaniem skończyły się jak zmieniłem zaciski. Nie wiem jak inne ale u mnie (też Giant Talon) zaciski były fatalne, nie dało się porządnie ustawić kół.

 

Tapatalk...pszemoo

Napisano

Używam takiego zacisku RWS 5mm zamiennie z zaciskiem Shimano XT. Przednie koło to systemowe DT M1700 spline. Rower to przełaj z karbonowym widelcem i na hydraulicznych hamulcach . Przy mocniejszych skrętach na dużej szybkości, na szybkozamykaczu XT tarcza minimalnie tarła o klocki, wymieniłem na RWS i tarcie zniknęło. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...