marpok Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Hej Pany... Jak to jest u Was, jezdzicie na przekosach??? O ile w 3x9 unikalem przekosow jak o ognia, to w moim nowym rowerze zauwazylem, ze po dluzszym podjezdzie mozna fajnie dokrecic bez zmiany biegu na przedniej przerzutce i bardzo dobrze mi sie jedzie na przelozeniu np. 24x11/13/15. Pytanie czy bardzo to przyspieszy zuzycie lancucha albo wzrosnie ryzyko zerwania czy jednak mozna tak jezdzic??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldziu Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 O ile przy 1x11 nie da się tego uniknąć ale zębatka z przodu jest wypośrodkowana, to przy 2x11 przekosy będą na pewno większe z powodu mocniejszego odsunięcia przedniej zębatki w stosunku do skrajnej tylnej. Prywatnie górala z 1x11 używam zimą o ile jest śnieg i sporadycznie w jesieni więc nie zależy mi na żywotności ale przy większych obciążeniach szczególnie na wyścigach bym tego nie zrobił bo można zerwać łańcuch. Poza tym wózek przerzutki nie jest wtedy naciągnięty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Wszystko się da tyko jaki jest sens oszczędzania większego blatu korby jak szybko znikną najmniejsze koronki kasety?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Nie no nie mówię żeby cały czas tak jeździć, chodziło mi bardziej o dokrecanie kiedy zaczynamy zjazd zanim przerzuce na większy blat Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Technika jazdy. A nie jakieś tam dziwne kombinacje. A jak nie chcesz jej ulepszać to proponuję Di2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Przyjacielu to czasem tak jest, że coś chce się robić przez chwilę a potem wchodzi w nawyk i robi się często. Twoje pytanie ma trochę podtekst "czy warto przejść na 1x..". Tak czy inaczej zerkając na moje 2x10 to przy 22x11 przekos jest jak fiks. Ja tak bym nie jeżdził bo nie mam kłopotu z "zawachlowaniem" manetką/ami by łańcuch miał lżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Twoje pytanie ma trochę podtekst "czy warto przejść na 1x..". A zebys wiedzial, ze zaczalem sie zastanawiac czy przy moich w 99% terenowych wyrypach taki naped by sie nie sprawdzil ...Ale oki bede unikal takich przelozen, dzieki za rozjasnienie @, z tym Di2 to juz kompletnie nie wiem o co Ci chodzi , ze co ze jak sie ma elektroniczne przerzutki to naped sie inaczej zuzywa? Bo mnie o to chodzilo w tym zapytaniu, a nie o precyzje dzialania, bo akurat na to poki co nie narzekam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 W Di2 nie trzeba o niczym myśleć,system sam dobiera na którym blacie jedziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 z tym Di2 to juz kompletnie nie wiem o co Ci chodzi , ze co ze jak sie ma elektroniczne przerzutki to naped sie inaczej zuzywa? Przy Di2 możesz zmieniać biegi pod pełnym obciążeniem, bez uszczerbku dla napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 ...system sam dobiera na którym blacie jedziesz. Czyli rozumiem, ze system nie wybierze takiego przelozenia jakie ja wybralem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 System nie spowoduje kombinacji na których są przekosy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Czyli rozumiem, ze system nie wybierze takiego przelozenia jakie ja wybralem? Obejrzyj ten filmik, a zrozumiesz o co w tym chodzi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Nic tylko brać bo $ ponoć tanieje. Ale już wolał bym XTR'a czyli jakieś 7K?? wolnych PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Za dziesięć lat nie będzie wyboru,linka czy przewód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 IMO dramatyzujecie. Problem przekosów pojawił się w czasach napędów 6-8 rzędowych, gdzie łańcuch był szeroki i sztywny, kiedy wolnobiegi, a później kasety robiły się coraz szersze. Trzy-blatowe korby umożliwiały unikanie dużych przekosów. Potem nadeszły czasy kaset 9-11, których szerokość już się nie zmienia, a łańcuch jest coraz węższy. Wąski łańcuch jest mniej sztywny bocznie, więc i mniejsze naprężenia powstają. Dodatkowo korby zaczęły tracić zębatki i nawet przy dwóch blatach robią się takie przekoszenia, że puryści z czasów 6rz już by usypywali stosik do palenia niewiernego Ryzyko zerwania łańcucha powinno być mniejsze niż przy sztywniejszych łańcuchach 6-8rz, ale zębatki nadal swoje oberwą. Ja bym mimo wszystko unikał tak skrajnych przełożeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Obejrzyj ten filmik, a zrozumiesz o co w tym chodzi No fajny bajer, szkoda tylko, ze za takie pieniadze, bo jesli mialbym dac za to ponad 5k to wole polowe tej kwoty w dobre kola zainwestowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Przy Di2 możesz zmieniać biegi pod pełnym obciążeniem, bez uszczerbku dla napędu. Di2 działa z uszczerbkiem dla żywotności przerzutek, silnik pcha lub ciągnie wózek przerzutki na przysłowiowego chama. Wymieniłem kilka szosowych zmieniarek tylnych z luzem na pantografie i bardzo wiele przednich z pękniętym wózkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Nie no nie mówię żeby cały czas tak jeździć, chodziło mi bardziej o dokrecanie kiedy zaczynamy zjazd zanim przerzuce na większy blat Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka WAT? To nie najlepiej wymyśliłeś. Na zjeżdzie najlepiej trzymać się ma takim przełożeniu aby dało się dokręcić ale łańcuch trzymał się w miarę dużej ilości zębów. Z drugiej strony same przekosy - o ile łańcuch o nic nie trze (wodzik przedniej zmieniarki) - nie zużywają tak łańcucha jak częste wajchowanie przednią przerzutką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 No właśnie łańcuch o nic nie trze, ale oki będę dzielił biegi na kasecie na pół, zresztą zawsze tak jeździłem tylko wczoraj kliknąłem manetką parę razy i łańcuch mi zszedł na sam koniec prawie, a że dobrze mi się tak jechało to postanowiłem podpytać na forum czy innym też się tak zdarza Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emremigiusz Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Tobo-więc Di2 to szmelc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.