Skocz do zawartości

[Amrtyzator przód] Który wybrać? geometria G2 29" QR9 100-120 mm do XC z zacięciem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Siema,

mam prośbę o pomoc w doborze widelca na przód. Generalnie ramę mam Trek'a z geometrią G2 (1 1/8") i tutaj najlepszy byłby offset 51mm jednak zejście na 46mm chyba nie wpłynie znacząco/negatywnie na zachowanie roweru co? Tzn. może inaczej będzie reagował w zakrętach ale czy to bardziej na minus czy na plus? Ciężko znaleźć tę inormację szczególnie w używkach. Poszukuję amora głownie do XC/maraton ale mam zacięcie do agresywniejszej jazdy, często single, bike park, zjazdy (jak takowe znajdę ;)) no i waga raidera też robi swoje bo ok 94 kg. Generalnie to lasy, szybkie szutry, górki itp, szosa tylko dojazdówki. Nie chcę też za dużo wydawać bo za sam rower dałem tyle (X-Caliber 8 2015) co np. któryś z nowych FOX'ów. Za jakiś rok pewnie będzie przesiadka na coś lepszego. 

Mam swoje typy, możecie podpowiedzieć, na które zwracać uwagę, który wybrać lub zaproponować coś sensownego?

 

1. Coś z Reby, najbardziej mi w sumie odpowiada

http://allegro.pl/widelec-rock-shox-reba-rl-29-100-mm-i6703074186.html

 

2. Czy może FOX (jeden trochę poza zakresem cenowym)

https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-fox-float-32-rlc-na-kolo-29-27-5-CID767-IDjpNXg.html

http://allegro.pl/fox-float-29-rl-stan-bardzo-dobry-i6682802936.html

http://allegro.pl/fox-evolution-ctd-29-29-er-1i1-8-os-9-mm-new-i6685405664.html

 

3. Może RS Gold albo Silver?

https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-mtb-rock-shox-30-gold-tk-sa-100mm-29-jak-nowy-CID767-IDk24nb.html

https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-widelec-rock-shox-recon-tk-silver-29er-CID767-IDk5UjV.html

 

4. RST F1RST?

https://www.rosebikes.pl/article/rst-first-air-all-black-mtb-suspension-fork-2017/aid:2666287

 

5. Manitou? Akurat o tym nie za wiele wiem/znalazłem w sieci

http://allegro.pl/przecena-manitou-m30-thirty-100mm-29-1-1-8-29er-i6703877560.html

 

6. Suntour Epixon XC RL R (w dobrych cenach nowe, poniżej lub u jednego z forumowiczów)

http://allegro.pl/amortyzator-suntour-epixon-xc-rl-r-air-29-czarny-m-i6578401244.html

 

To tyle co zdążyłem wyłapać. Myślę, że skok 100-120 w zupełności wystarczy do tej ramy. Parametry są rónież opisane w temacie. Dzięki z góry za dyskusję.

 

Piona!

Napisano

Ta reba to historyczna już ;) ma min z 4-5 latek. Epixon jeśli rocznik 2015 byłby ok. 2016 i nowsze to kicha. Odnośnie innych się nie wypowiadam bo niewiele ich miałem w rękach.

Napisano

Z tego zestawienia oczywiście Reba tym bardziej, że to stara wersja DA. Serwis czy to Reba czy co innego i tak trzeba zrobić. Gdyby wszystko z nią było ok a rower chciał sprzedać to będzie sporym atutem. 

Napisano

 

 

Za Epixona wcale cena rewelacyjna nie jest.   Tu masz ofertę naszego forumowego kolegi:   29 cali   Źródło pewne w 100%

Właśnie o tym koledze myślałem ;)

 

 

 

Zwróć uwagę że ta reba jest zapadnięta na 5mm. Serwis na dzień dobry.

Co do Reby - faktycznie zapadnięta ale serwis można samemu ogarnąć także tego się nie obawiam no chyba, że coś będzie głębszego nawalone. Właśnie ta Reba ma najwięcej plusów i chyba najwięcej możlwiości do dostosowania pod jeźdźca co?

 

Zastanawiam się tez nad tym Epixonem, poczekać mogę nawet do połowy lutego, sezon wyścigowy zaczynamy z początkiem kwietnia także jeszcze jest czas jakby co.

 

Generalnie to chyba dobry kierunek obrałem? Dodam, że aktualnie ujeżdżam RS XC32 Coil medium i jakoś działa także przesiadka na którykolwiek z powyższych będzie odczuwalna na plus zapewne.

Napisano

Witam. Jeżeli szukasz Amora do XC to tylko fox lub reba, epixon nie da rady - wiem bo sprawdziłem, co do pozostałych wymienionych typów się nie wypowiem, bo nie używałem.

Napisano

Do wyścigów XC , jazda po korzeniach, zdarzały się na trasie skoki o wysokości ok 20 CM zazwyczaj w formie wkopanych belek, czasami rock gardeny czyli odcinki trasy ułożone z kamieni. Do spokojnej jazdy MTB pewnie się nada, maratonu MTB po płaskim, ale jak coś więcej las korzenie to epixon wymiekł. Może zaproponuj koledze jakiś wyższy model nie znam ich możliwości, ja jeżdżę na foxie i jest lux oczywiście co roku serwisowany.

 

Oczywiście nie twierdzę że epixon jest bee porostu każdy amor ma swoje przeznaczenie.

Napisano

Może jakiś wyższy model sunoura, ale zapewne cena będzie wyższa, ja bym brał fox z tych podanych drugi lub trzeci. Kwestia możliwości finansowych, ale pamiętaj że jest to zakup na kilka lat więc lepiej dołożyć niż później żałować.

Napisano

Lepsze - wyższe modele Suntoura to są już pod ośki 15mm. Epixon wersji TR który jest własnie stosowany do Las/Korzenie/Ostra jazda jest zdecydowanie dużo lepszy od wersji XC pod oś 9mm

Diegson doradzam tobie przejść na oś 15mm, będziesz miał wtedy większy wybór amortyzatorów

Napisano

wiesz, może na taki model trafiłem, ale miałem Epixona TR RL-RC z ośką 15 mm, więc nie jakiś najsłabszy.

 

Może miałem pecha, nie wiem, ale ogólnie nie widzi się tych amorów na XC, zazwyczaj większość ujeżdża Foxy, Reby i no Sid-y, nawet jak do Czech jeżdżę to widać te któe wymieniłem.

 

Nie mówię, że Epixon jest zły, moja żona ma w rowerze epixona, tyle że kupionego z rowerem Giant LIV, jeździ ze mną na single, i jest ok.

 

Właśnie, popatrz jeszcze za SID-em, pod koło 29 można znaleźć na all....o

 

Napisano

Zmiana ośki na 15 pociąga za sobą zmianę koła, a to już ponad połowa wartości roweru :icon_confused: , którym i tak pojeżdżę prawdopodobnie rok jeszcze bo w planach jest przesiadka na coś innego jednak ten sezon zamierzam na maksa latać więc musi być coś dobrego. 

 

Napisano

daj sobie spokój ze zmianą osi, szkoda inwestować

 

Jest sporo dobrych amorów na oś 9 mm, też na takiej jeżdżę, i nie miałem nigdy problemu.

 

Po co ci oś 15 mm jak amor nie wydoli.

 

Lepiej dobry amor na 9 mm.

Napisano

@@Marcin_Gutek twoje argumenty są mało przekonywujące a wiedza w temacie amorów bardzo ogólna (chyba typowo internetowa , bo w innym temacie stawiasz na równi Duroluxa z Rebą a te amory mają mocno różniące się zastosowanie).

 

epixon nie da rady - wiem bo sprawdziłem

 

To , że u ciebie Epixon nie zdał egzaminu (może trafiłeś na felerny egzemplarz , u Fox'a i RS'a też się to zdarza) nie znaczy to , że inni z niego nie będą zadowoleni (znam kilku użytkowników Epicona/Epixona , jeden nawet jest dość mocno katowany i nikt nie narzeka).

 

daj sobie spokój ze zmianą osi, szkoda inwestować Jest sporo dobrych amorów na oś 9 mm, też na takiej jeżdżę, i nie miałem nigdy problemu.

Jeśli ty nie widzisz różnicy przy osi 15mm (szczególnie w 29r) to albo jesteś bardzo lekki albo najzwyczajniej na takiej nie jeździłeś.

 

Napisano

nie mówię że nie widzę różnicy między 9 a 15 mm, po prostu nie widzę sensu dopłacać do zmiany amora przy inwestycji jaką planuje wykonać autor tego wątku, 9 mm do jego potrzeb w zupełności zapewne wystarczy - jazda XC, 

 

Co do Epixona, mój nie dał rady, ale pisałem chyba jasno i wyraźnie, że być może trafił mi się taki felerny model, żona moja ma jeździ (na oryginalnym epixonie montowanym w Giancie LIV), co prawda nie w XC, więc tak go nie męczy i daje radę, nie krytykuje tego amora, po prostu każdy amor ma swoje przeznaczenie. Tylko jak widzę po forum Santoura to nie tylko ja miałem problemy z nowym amorem.

 

Co do wiedzy, dzielę się wiedzą jaką posiadam z własnego doświadczenia i spostrzeżeń podczas wyjazdów. Jeżeli nie zgadzasz się z moją opinią, wcale nie musisz.

Napisano

Sztywna oś QR15 w przypadku autora wątku ma wielkie znaczenie ze względu na jego wagę właśnie,inaczej zachowuje się amorek na sztywnej ośce a inaczej na miękkiej zwłaszcza na maratonach XC,inwestycja w piastę pod QR15 wcale nie jest taka wielka a daje spore możliwości na przyszłość,wystarczy przepleść koło,amorki typu Reba,Sid itp.lajtowane nie są zalecane pod dużą wagę ridera 

Napisano

Dobra, obserwuję rynek jednak nie bardzo mi się uśmiecha zmiana ośki na 15 mm bo zaraz będzie, że potrzeba mi głowka pod amor tapered itd. itp. zawsze można zmieniać po kolei wszystko. Nie w tym rzecz. Chcę raczej amor pod to co mam. Jak pisałem rowerek będzie zmieniony to wtedy na pewno będzie sztywna oś, będzie taper' itd. Aktualnie nie widzę sensu skoro w poprzednim sezonie rower dawał radę.

Jakieś komentarze?

- iść na koszty i kupić używkę FOXa (podobno serwisowana, w dobrym stanie po 4 sezonach, korona przemalowana) - https://www.olx.pl/oferta/amortyzator-fox-float-32-rlc-na-kolo-29-27-5-CID767-IDjpNXg.html

- Reba ale nie bardzo wiadomo co i jak od właściciela gdyż dorwał rower, którego sprzedaje na części, nie zna historii - http://allegro.pl/widelec-rock-shox-reba-rl-29-100-mm-i6703074186.html

- czy pójść po całości, stargowac trochę i wziąć nówkę FOXa - http://allegro.pl/fox-evolution-ctd-29-29-er-1i1-8-os-9-mm-new-i6685405664.html

- czy pomoc od Activia i zmiana sterówki w którymś z tych 2

http://allegro.pl/widelec-rock-shox-reba-rl-29-100-mm-tapered-i6681852351.html

http://allegro.pl/fox-float-29-rl-stan-bardzo-dobry-i6682802936.html

 

Skok 80 mm będzie raczej sztywniejszy i bardziej agresywny ale czy nie zabraknie mi tej setki jak będę latał po korzeniach, zjazdach i kamieniach? DH nie mam w okolicy także spoko.

 

 

 

Napisano

Absolutnie żadnej 80 pod twoją wagę! 

Podaję to jak najprościej i najlepiej dla ciebie

http://allegro.pl/amor-sr-suntour-epicon-xc-rl-rc-29-15qlc-100-i6677874544.html

http://allegro.pl/dt-swiss-piasta-przednia-350-ta-15mm-6-srub-32h-cr-i6158888260.html

http://allegro.pl/octane-one-orbital-15mm-piasta-czarna-32otw-i6218337279.html

Te dwie piasty są bardzo dobre,używałem obydwu w poprzednich setach kół i wytrzymały góry,pagórki,niziny,katowane bardzo mocno i nie poddały się pod moimi 95kg !

 

Napisano

Venom czy używasz lub używałeś kiedykolwiek epixona, do jazdy bardziej wymagającej ? Wiesz, przy wadze ponad 90 kg i planie jazdy bardziej ambitnym niż płaskie MTb... Hm

 

Diegson kup "dobrego Amora", faktycznie przy Twojej wadze na oś 15, do tego dt swiss 350, jak za rok czy dwa zmienisz rower to przełożysz. Zapewne kupisz już rower z główką taperowaną, więc tego Amora zamontujesz z przejsciówką. W wymianę rury bym się nie pchał, mam na ten temat swoje zdanie...

 

Oczywiście skok 100 mm, żadne 80

Napisano

Teraz to mętlik zrobiliście panowie hehe. Ok. Rozważam to jako opcja nr 2 tylko znaleźć teraz amor pod oś 15 mm i rurą 1 1/8" jest ciężko oprócz wspomnianych SR.

Ale..przerabiał ktoś z Was temat albo ktoś gdzie widział wsadzenie sterów dolnych http://allegro.pl/cane-creek-ster-dolny-40-ec44-40-1-5-cm-i6692229076.html?reco_id=e2451e64-ed17-11e6-97e2-02954fd39070&ars_rule_id=201

i do tego amorek z rurą taper? Ja mam akurat stery półzintegrowane z miską dolną 44 mm i gdzieś czytałem, że to jest możliwe. Pytanie tylko o ile zmieni mi to geometrię roweru? Czy przód pójdzie do góry?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...