Skocz do zawartości

[Korba] Bicie boczne korby w nowym Kands Maestro

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jest to mój pierwszy post na tym forum więc na samym wstępie pragnę wszystkich serdecznie przywitać :)

Parę dni temu kupiłem przez internet nowy rower Kands Maestro 2016. Rowerem nawet jeszcze nie jeździłem a już mam problemy.. Korba posiada bicie boczne, z tego co zmierzyłem suwmiarką to wynosi ono ok. 2,7 mm. Jest to wystarczająco dużo aby łańcuch zahaczał o wózek przerzutki przedniej. Wyregulować się tego raczej nie da. Po naciągnięciu linki pokrętłem przy manetce tarcie prawie znika, ale wtedy nie wskakują już niższe biegi z powodu zbyt mocnego naprężenia linki. Załączam film obrazujący opisany wyżej problem (jego jakość nie jest na najwyższym poziomie, ale po odgłosie można rozpoznać już ocieranie wózka przerzutki o łańcuch). Czy coś mogę sprawdzić/dokręcić/wyregulować aby pozbyć się problemu? Nie mam dużego doświadczenia jeśli chodzi o rowery, więc proszę o pomoc bardzej doświadczonych użytkowników forum. Mam nadzieję, że nie będę musiał pakować roweru i odsyłać na gwarancję.. 

Link do filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=bJMPO3r0ZGo

Jeszcze trochę danych:

Rower: Kands Maestro 2016

Przerzutka przód: Shimano Alivio,

Korba: Shimano FCM-371 ramiona 175mm tarcze 48/36/26

Pozdrawiam

Łukasz

Napisano

Nie bardzo widać, wszystkie zębatki odchylają się równo czy tylko jedna?

Napisano

Jeśli zębatka jest krzywa to albo wymiana jeśli korba ma wymienne zębatki , albo próba prostowania.

W każdym razie powinieneś mieć gwarancję , więc korzystaj.

Napisano

Wydaje mi się, że największe bicie ma największa zębatka, na pozostałych jest mniejsze, lecz w tym samym zakresie. Problem z ocieraniem łańcucha o przerzutkę występuje tylko na 3 biegu. Około połowa największej zębatki ociera o wózek przerzutki, druga połowa przechodzi swobodnie. Wygląda to tak, jakby oś była krzywa albo zębatki..