jano0244 Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 (edytowane) Proszę o info, w jakim stanie POWINNY być dostarczone w/w rowery do punktu sprzedaży. Konkretnie chodzi mi, co skręca/montuje/reguluje obsluga sklepu, przy założeniu że wszystkie inne czynności związane z montażem i regulacją powinny już zostać wykonane w fabryce/montowni. Edytowane 3 Lutego 2017 przez jano0244 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Rower przychodzi do sklepu w kartonie. Trzeba założyć przednie koło, do sztycy zamontować siodło. Mostek i stery są już skręcone, trzeba zamontować kierownicę. Dwa odblaski, dzwonek. Trzeba sprawdzić połączenia gwintowe czy wszystkie zostały odpowiednio dokręcone, sprawdzić centryczność kół, wyregulować przerzutki i hamulce. Jeśli o czymś zapomniałem proszę dopowiedzieć. Skąd takie pytanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jano0244 Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Skąd takie pytanie? Nerw mnie trochę już dzisiaj ruszył. Jak kupowałem rower (65km od domu) zauważyłem machającą się nieprzykręconą lampkę przednią. Po powrocie do domu coś mi nie pasowało przy błotnikach, okazało się że źle je poskręcano. Zaraz potem luźne okazały się korby i tylna przerzutka w miejscu mocowania do haka. Ostatnio zauważyłem, że tylne koło wprawdzie obraca się równo, ale nie jest osadzone równo w tylnym trójkącie. Może to i nie jest aż tak duża nierówność, ale tak czy inaczej, niecentryczne oszprychowanie powoduje, że środek obręczy nie pokrywa się ze środkiem ramy. Jest przesunięcie w lewo. Od początku założyłem, że w nosie z gwarancją (może rama nie pęknie) i będę powoli dostosowywał rower do swoich upodobań. Dzisiaj zmieniałem przednią oponę, wcześniej nie ruszaną. Jak zdjąłem starą, zobaczyłem, że taśma, która powinna chronić dętkę przed nyplami, nie przykrywa ich w całości. Taśma raczej sama nie przekręciła się dwukrotnie o 180 stopni pod dętką. Ciekawe, co jeszcze znajdę w dalszej eksploatacji, może brak któregoś łożyska ? Lubiłem, lubię i pewnie dalej będę lubił ten rower. Ale chyba już tylko za jego wygląd. No to sobie pomarudziłem. Jutro i tak gdzieś nim pojadę, bo co by nie mówić, jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Trawiłeś na partactwo i tyle. po 500 km zleć przegląd podstawowy w jakimś dobrym serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jano0244 Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Imar, mój Alp to nie świeżynka. Mam go już dobrych kilka miesięcy i przebieg prawie 2kkm. Zakupiłem większość narzędzi rowerowych i w miarę możliwości serwisem zajmuję się sam. Miałem kiedyś miejscowego naprawdę solidnego fachowca, ale kontakt nam się urwał i nie wiem, gdzie się teraz podziewa. Miejscowe serwisy wolę omijać szerokim łukiem, a nie będę woził roweru gdzieś daleko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 3 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 Przy 2 kkm zmierzyłbym na pewno łańcuch. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jano0244 Napisano 3 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2017 he he. Łańcuchy wymieniłem już dwa. Dopiero z obecnego KMC X8.93 jestem zadowolony. Poprzednie, łącznie z fabrycznym były z gumy od majtek. Uściślając, intencją założenia wątku była chęć upewnienia się za co mogę wieszać psy na montowni, a za co na sklep Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bad Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 No zmartwiłeś mnie teraz pisząc o jakości montażu tych rowerów. ja swojego jeszcze nie odebrałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Jak kupujesz tak jak producent spakował w karton to warto sprawdzić wszystkie połączenia. Często podczas pierwszych kilometrów wszystko się układa i trzeba dokręcić. Z kołami to samo. Co z tego że nowe jak trzeba centrować, bo krzywe. To jest normalna sprawa, bo koło, a raczej szprychy pracują i warto sprawdzić ich naciąg po jakimś czasie. Kupując w sklepie stacjonarnym zazwyczaj rower przygotowywany jest do jazdy i powinno być wszystko sprawdzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jano0244 Napisano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 (edytowane) No zmartwiłeś mnie teraz pisząc o jakości montażu tych rowerów. ja swojego jeszcze nie odebrałem. Bad, wczoraj mialem taki wisielczy humor, nerw mnie ruszył chyba zbyt mocno, choć, to co napisałem, to prawda. Ale właśnie wróciłem z kolejnej przejażdźki, wszystko działa i można jednak cieszyć się jazdą, a to przecież najważniejsze. Paweł, czy inni producenci też tak swobodnie podchodzą do montażu swoich produktów ? Oczywiście mówię o tej samej kategorii cenowej. Edytowane 4 Lutego 2017 przez jano0244 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bad Napisano 4 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 Rower przyjdzie do sklepu w pudle i tam będzie zmontowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jano0244 Napisano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2017 No to masz bad okazję dokładnie przejrzeć go po zmontowaniu w sklepie. Ja się szczerze mówiąc, mocno podpaliłem i nie za dobrze swój obejrzałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 W sklepie mamy Treka, Krossa i Meride. Kross ma najlepszy montaż z tych trzech. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
78Koni Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Wiatm, waham sie miedzy zakupem Kross Evado 5.0 a Giant Roam 1 Disc. Dodam że cena jest podobna. Bede wdzięczy za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Giant Roam , ma lepszy napęd 3x10 i korbę na octalink. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
78Koni Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 Czytałem na różnych forach że nie warto płacić za napis na ramie i że KROSS to rozwijająca sie firma dlatego zaczołem sie wahać przed zakupem no i sklep kusi darmowymi serwisami i gwarancją na 5lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 W Krossie też juz od dawna płacisz za markę, czasem nawet więcej niż za unibike nie wpominając o northec czy kands/lazaro/spartacus. Nie patrz na marki tylko na osprzęt jaki ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
78Koni Napisano 5 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2017 OK. Dziki za rade. W takim razie Giant Roam 1 Disc. Jak kupie to pochwale sie wrażeniami. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.