Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Proszę o info, w jakim stanie POWINNY być dostarczone w/w rowery do punktu sprzedaży. Konkretnie chodzi mi, co skręca/montuje/reguluje obsluga sklepu, przy założeniu że wszystkie inne czynności związane z montażem i regulacją powinny już zostać wykonane w fabryce/montowni. 

Edytowane przez jano0244
Napisano

Rower przychodzi do sklepu w kartonie.

Trzeba założyć przednie koło, do sztycy zamontować siodło. 

Mostek i stery są już skręcone, trzeba zamontować kierownicę. 

Dwa odblaski, dzwonek.

Trzeba sprawdzić połączenia gwintowe czy wszystkie zostały odpowiednio dokręcone, sprawdzić centryczność kół, wyregulować przerzutki i hamulce.

 

Jeśli o czymś zapomniałem proszę dopowiedzieć. 

Skąd takie pytanie?

Napisano

 

Skąd takie pytanie?

 

Nerw mnie trochę już dzisiaj ruszył. Jak kupowałem rower (65km od domu) zauważyłem machającą się nieprzykręconą lampkę przednią. Po powrocie do domu coś mi nie pasowało przy błotnikach, okazało się że źle je poskręcano. Zaraz potem luźne okazały się korby i tylna przerzutka w miejscu mocowania do haka. Ostatnio zauważyłem, że tylne koło wprawdzie obraca się równo, ale nie jest osadzone równo w tylnym trójkącie. Może to i nie jest aż tak duża nierówność, ale tak czy inaczej, niecentryczne oszprychowanie powoduje, że środek obręczy nie pokrywa się ze środkiem ramy.  Jest przesunięcie w lewo. 

 

Od początku założyłem, że w nosie z gwarancją (może rama nie pęknie) i będę powoli dostosowywał rower do swoich upodobań. Dzisiaj zmieniałem przednią oponę, wcześniej nie ruszaną. Jak zdjąłem starą, zobaczyłem, że taśma, która powinna chronić dętkę przed nyplami, nie przykrywa ich w całości. Taśma raczej sama nie przekręciła się dwukrotnie o 180 stopni pod dętką.

Ciekawe, co jeszcze znajdę w dalszej eksploatacji, może brak któregoś łożyska ?

 

Lubiłem, lubię i pewnie dalej będę lubił ten rower. Ale chyba już tylko za jego wygląd.

No to sobie pomarudziłem. Jutro i tak gdzieś nim pojadę, bo co by nie mówić, jeździ.

Napisano

Imar, mój Alp to nie świeżynka. Mam go już dobrych kilka miesięcy i przebieg prawie 2kkm. Zakupiłem większość narzędzi rowerowych i w miarę możliwości serwisem zajmuję się sam. Miałem kiedyś miejscowego naprawdę solidnego fachowca, ale kontakt nam się urwał i nie wiem, gdzie się teraz podziewa. Miejscowe serwisy wolę omijać szerokim łukiem, a nie będę woził roweru gdzieś daleko.

Napisano

he he. Łańcuchy wymieniłem już dwa. Dopiero z obecnego KMC X8.93 jestem zadowolony. Poprzednie, łącznie z fabrycznym były z gumy od majtek.


Uściślając, intencją założenia wątku była chęć upewnienia się za co mogę wieszać psy na montowni, a za co na sklep :laugh: 

Napisano

Jak kupujesz tak jak producent spakował w karton to warto sprawdzić wszystkie połączenia. Często podczas pierwszych kilometrów wszystko się układa i trzeba dokręcić. Z kołami to samo. Co z tego że nowe jak trzeba centrować, bo krzywe. To jest normalna sprawa, bo koło, a raczej szprychy pracują i warto sprawdzić ich naciąg po jakimś czasie. Kupując w sklepie stacjonarnym zazwyczaj rower przygotowywany jest do jazdy i powinno być wszystko sprawdzone.

Napisano (edytowane)

No zmartwiłeś mnie teraz pisząc o jakości montażu tych rowerów. ja swojego jeszcze nie odebrałem.

 

Bad, wczoraj mialem taki wisielczy humor, nerw mnie ruszył chyba zbyt mocno, choć, to co napisałem, to prawda.

Ale właśnie wróciłem z kolejnej przejażdźki, wszystko działa i można jednak cieszyć się jazdą, a to przecież najważniejsze.

 

Paweł, czy inni producenci też tak swobodnie podchodzą do montażu swoich produktów ? Oczywiście mówię o tej samej kategorii cenowej.

Edytowane przez jano0244
Napisano

No to masz bad okazję dokładnie przejrzeć go po zmontowaniu w sklepie. Ja się szczerze mówiąc, mocno podpaliłem i nie za dobrze swój obejrzałem.

Napisano

Czytałem na różnych forach że nie warto płacić za napis na ramie i że KROSS to rozwijająca sie firma dlatego zaczołem sie wahać przed zakupem no i sklep kusi darmowymi serwisami i gwarancją na 5lat.

 

Napisano

W Krossie też juz od dawna płacisz za markę, czasem nawet więcej niż za unibike nie wpominając o northec czy kands/lazaro/spartacus. Nie patrz na marki tylko na osprzęt jaki ma. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...