kakara Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Pierwszy raz mam z tym do czynienia, co to jest za wentyl a przede wszystkim czym go pompować?. Kompresor ze stacji benzynowej poradzi sobie z nim? Pompka do tzw wentyli samochodowych też sobie poradzi?
Ychu Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Wentyl presta. Aby to napompować należ odkręcić z góry "to coś". Potrzebujesz do tego odpowiedniej przejściówki lub pompki. Typowy zawór szosowy.
Genzo Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Nazywa się presta Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
kakara Napisano 2 Lutego 2017 Autor Napisano 2 Lutego 2017 To coś odkręca się tak, że całkiem można to wykręcić czy zostaje na gwincie? Bezpośrednio kompresorem da się napompować? Coś znalazłem o jakimś reduktorze. Można go (ten reduktor) użyć czy trzeba? Możecie podlinkować do takiego reduktora...
tyran Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Ewentualnie możesz napompować go zwykłą pompką rowerową.wystarczy ze trochę wykręcisz zaworek,pompkę musisz tak dociskac żeby poluzowac zaworek i możesz pompować
Genzo Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6701165142 Taka przejściówka nakręcona na ten wentyl i pompujesz pompką samochodową Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Gość Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Presta, odkręcasz do końca ale tak że "nakrętka" zostaje na końcu tego gwintowanego pręcika. Nie ma co kombinować, przejściówka Presta -> AV kosztuje jakieś 3 zł. Pamiętaj żebyś nie był zdziwiony, że zawór presta otwiera się dopiero po wytworzeniu ciśnienia w wężyku, także w przypadku pompki nożnej/ ręcznej będziesz musiał wykonać ruch pompką i dopiero wtedy pojawi się odczyt na manometrze.
artfal Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Wykręcasz trochę i pompujesz, ten "gwint" jak to nazwałeś zostaje w wentylu, a poprzez dociskanie otwiera się. Zazwyczaj pomki rowerowe mają możliwość pompowania zaworów presta i samochodowych. Co do przejściówki do kompresora to ja kupiłem w brico za około 5-7 pln.
kakara Napisano 2 Lutego 2017 Autor Napisano 2 Lutego 2017 Dzięki za info, kurcze, prężne forum !!! Jeszcze jedno bo tego nie wiem, jak sprawdzić czy koło jest z dętką czy bez bo z tego co znalazłem często ten zawór występuje przy bezdętkowych kołach.
Ychu Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Poszukaj na oponie oznaczenia ust , albo sprawdź czy nic w środku nie lata jak przekręcisz. Jednakże w Twoim przypadku na pewno będzie tam dętka.
Gość Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Jest inna metoda, chyba skuteczna. Spuszczasz trochę powietrza żeby była dość miękko, odkręcasz tą nakrętkę która dociska wentyl do obręczy i próbujesz wcisnąć wentyl do środka obręczy. Jak zacznie się chować to znaczy że dętka, nie będzie chciał się chować to UST. Ale nie licz na bezdętki.
Artwro Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Ty sobie jaja robisz ? a Ty taki ekspert?może chłop nie ma o tym zielonego pojęcia dlatego o wszystko pyta.
kakara Napisano 2 Lutego 2017 Autor Napisano 2 Lutego 2017 Ja na nic nie liczę kupiłem dla córy z polecenia znawcy i nawet nie przyszło mi do głowy zapytać czy ma to dętki czy nie Ponieważ piszą o tym wentylu najczęściej w kontekście bez dętek dlatego zapytałem. Nie no jakieś pojęcie mam Ale ja się zatrzymałem jakieś kilkanaście lat temu i sobie chwalę bo wtedy wszystko było prostsze ... Teraz hamulce już hydrauliczne w rowerach no kto to widział ! Lada momet będę elektroniczne i uautomatyczne przerzutki a może już są ?
Artwro Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Prestę mam we wszystkich rowerach(słownie trzy)jakieś takie sympatyczne.Zakup przejściówkę i po problemie.Przerzutki zmieniane guzikiem(elektryczne)są już dawno.
Ychu Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 elektroniczne i uautomatyczne przerzutki a może już są ? Już są elektroniczne Na przykład shimano di2
kakara Napisano 2 Lutego 2017 Autor Napisano 2 Lutego 2017 Chyba jednak są dętki wyczuwam po nacisku na wentyl nie znajduję żadnych oznaczeń że miało by nie być Ten rower to Cross lea f4
Artwro Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Na pewno dętki są.Nawet po jednej w każdym kole.
Gość Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Ciekawostka: wszedłem na stronę Krossa z modelem który podał kolega. Nie wiem czy oślepłem, ale na zdjęciach nie ma wentyli Grafik poprawiał tak mocno że aż chyba przesadził, no chyba że się schowały za rurką i widelcem
kakara Napisano 2 Lutego 2017 Autor Napisano 2 Lutego 2017 Na pewno dętki są.Nawet po jednej w każdym kole. Uffff kilkanaście lat temu tez była jedna w jednym kole, dobrze że chociaż tu się nic nie zmieniło...
lewocz Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 a Ty taki ekspert?może chłop nie ma o tym zielonego pojęcia dlatego o wszystko pyta. Zamiast pytać to trzeba ściągnąć opony i będzie sprawa jasna.
SovaLTD Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Ciekawostka: wszedłem na stronę Krossa z modelem który podał kolega. Nie wiem czy oślepłem, ale na zdjęciach nie ma wentyli Grafik poprawiał tak mocno że aż chyba przesadził, no chyba że się schowały za rurką i widelcem U Gianta jest to samo, chyba jakaś nowa moda https://www.giant-bicycles.com/pl/rowery/on-road/race
Artwro Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Zamiast pytać to trzeba ściągnąć opony i będzie sprawa jasna. W rowerze za 1500 bezdętkowe kółka?Wentyle nie licują z całością,rower za 17 koła z wentylami?toż to herezja.
Gość Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Zamiast pytać to trzeba ściągnąć opony i będzie sprawa jasna. Następnym razem jak pożyczysz samochód nie pytaj czy to Benzyna czy Diesel, tylko wymontuj bak i zajrzyj do środka, sprawa będzie jasna.
KubaMTB Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 Nie wiem czy oślepłem, ale na zdjęciach nie ma wentyli Wszedłem też z ciekawość i chyba na żadnym z zdjęć nie ma wentyli. Wcześniej na to w ogóle nie zwróciłem uwagi.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.