kemot1974 Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Cześć Wszystkim, od roku użytkuję szczęsliwie piasty DT 350 . Ostatnio przy zmianie adapterów, rozebrałem wszystko, wyczyściłem ( zapadki, sprężyny, tuleje) . Pytanie, jakim smarem ponownie to zabezpieczyć i czy stosuje się smar pomiędzy adapterami a łożyskami ( czytałem o smarach wypierających wodę np. Motorex) Dodam, że przestudiowałem forum i nie ma jednej zdecydowanej odpowidzi, najczęsciej ,, nie smaruję niczym , lub smaruję oryginalnym DT Swiss, ale jest drogi, są też podane dwa zamienniki. Z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Imar Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Rocol, Motorex, Military grease. Dobre smary Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel2208 Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Ja użyłem ŁT43 i jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Napisze krotko, kazdy, aby byl. I zacytuje @detonatora- lepiej czesto "gorszy", niz rzadko dobry. Natomiast udzielenie zdecydowanej odpowiedzi , ma byc XXX, badz RRR, wywola standardowo gownoburze z cyklu: - absolutnie nie masz racji -nie, od 83 lat stosuje do nich LLL i jest ok - chlopcze jak dawalem TTT, to twoi rodzice jeszcze zaznajamiali sie z budowa klucza do nypli - przepraszam szanowne grono oponentow, ale z wieloletnich badan mojej uczeli wynika, ze...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesPL Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Dobry wieczór lepiej czesto "gorszy", niz rzadko dobry. O toto!!! Mam 44 lata na karku i w dziadkowej, zabytkowej Ukrainie (z 60 lat zleciało w tej konstrukcji?) nie zmieniłem ani jednej kulki Parafrazując słowa mistrza Słowackiego, ale nie Juliana i nie tego: "ŁT jest dobry, używać ŁT trzeba, kto używa ŁT ten pójdzie do nieba". Częsty i zgodny ze sztuką serwis robi robotę, niezależnie co stosujesz Pozdrawiam, Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kemot1974 Napisano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 czesc, wybieram odpowiedź @shotgun - ,, każdy , aby był,, Dziękuję Wszystkim za odpowiedź, potraktuję ŁT 43 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesPL Napisano 1 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 potraktuję ŁT 43 Na zapadki ledwo (ledwo) muśnięte, reszta wedle uznania. Zrobi dobrą robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swimfan Napisano 2 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2017 Osobiscie nie wiem jakbym jezdzil ale po roku zagladac do do dtswiss troche to jest przesada nawet jak ktos jest pedantem.To jak czyscic czyste mysle ze po 2 sezonach to mozna zajrzec jak ktos musi o nie moze wytrzymac.Na zapadki to jak nie ma sie odpowiedniego smaru to bym nic nie uzywal chyba ze tylko latem bedziesz jezdzil to stosuj smary o malej lepkosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Kiedyś naalorzylem " tawot" wyjechałem w temperaturze 4 stopni ... I to na tyle kupowałem nowe zapadki , ratchet się uszczerbił po 50 km, teraz jeżdżę bez niczego ok 6 tyś km Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Na zapadki ledwo (ledwo) muśnięte, reszta wedle uznania. Zrobi dobrą robotę. Ale Ty wiesz, że on nie ma zapadek, aaaaj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Te części pierścieni, które wchodzą w rowki w korpusie i bębenku to potraktować dość lekkim smarem, żeby się nie zacinały. Część zazębiającą zostawić suchą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal_L Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Ja do zapadek (nie do samych kulek) dalem lt 43 ale troche rozrzedzony olejem maszynowym. Wtedy jest gesty ale taki pol plynny. Oczywiscie daje troszeczke na zapadki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Kompletnie nie znam budowy piasty DT, ale serwisując piasty Shimano i Hope, zapadki delikatnie muskam oliwką do łańcucha. Nie daje nigdy smaru stałego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Smar DT nie jest drogi, kosztuje 40 kilka złotych i starcza na wiele, wiele lat. Szczerze mówiąc im dłużej go używam tym większe mam wrażenie, że nie jest to cud świata. W połączeniu z brudem zdarza się, że tworzy dość twardą skorupę, ciężko go usunąć z pierścieni. Wg mnie doskonałym smarem jest Shimano dedykowany do bębenków (półpłynny, coś a'la Chris King choć nieco gęstszy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
me.wa Napisano 8 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 Jak jesteśmy przy zamiennikach, to ja polecam od siebie smar do zapadek do kół Zipp. Smaruje, nie jest lepki, starcza na długo. Używam go już sporo czasu, a kilka piast dt mam. Żadnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.