Skocz do zawartości

[Amortyzator] wybór


michalk31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na forum. Proszę o poradę co do przedniego amora. Teren po którym jeżdżę to ogólnie jura, czyli trochę kamieni, korzeni i płaskiego z niewielkimi dziurami, poza tym bez jakiś ekstremalnych zjazdów. Przesiadkę robiłbym ze sprężynowego XCRa. Myślę nad powietrznym Raidonem jednak mój budżet dałby radę myśleć o Epixonie. I tu pytanie czy warto dopłacić? ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie? Budżet tak do 1000 zł.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie Epixon. Zapytaj uzytkownika Activia czy ma cos w cenie do 1000 PLN. Za nowy w powiedzmy normalnej cenie trzeba dać 1200 PLN. Ewnetualnie używkę FOX Float 32 np O/B O/C lub RS Reba / SID. Nestety wówczas musisz się liczyć z jakims serwisem na początku, chyba że jestes pewien stanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oby na pewno? Epixon i Raidon 2016 na prostej rurze i pod QR9 to praktycznie te same amortyzatory (nie licząc różnicy w masie). Zarówno cartridge tłumika (nierozbieralny i czasami stukający) jak i cały zespół sprężyny powietrznej mają dokładnie te same p/n.

Z kastracją epixona 2016 posunięto się tak daleko, że nawet nie ma już oringu na goleni ułatwiającego ustalenie SAG jak również wersji pod QR15.

 

Nie ważne czy kupisz nowy czy używany serwis wypada zrobić.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy oby na pewno? Epixon i Raidon 2016 na prostej rurze i pod QR9 to praktycznie te same amortyzatory (nie licząc różnicy w masie). Zarówno cartridge tłumika (nierozbieralny i czasami stukający) jak i cały zespół sprężyny powietrznej mają dokładnie te same p/n.

Z kastracją epixona 2016 posunięto się tak daleko, że nawet nie ma już oringu na goleni ułatwiającego ustalenie SAG jak również wersji pod QR15.

 

Nie ważne czy kupisz nowy czy używany serwis wypada zrobić.

 

 

Między Raidonem a Epixonem jest spora różnica, Chodzi tu głównie o materiał. W wersjach Epixon TR są dalej dawane gumki do sagów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie Epixona TR 29 RL-RC i szczerze polecam. Ma właśnie gumkę do SAG i zakupiony właśnie u Activia. Początkowo porównując do Reby Solo 2014r w innym rowerze czułem różnice na gorsze dla Epixona. Jakby była bardziej wiotka. Po serwisie też u Activia jego praca polepszyła się i nie widzę już żadnej różnicy. Chyba że przyzwyczaiłem się, albo odpuściłem. Dodatkowo na plus dla Epixona w cenie blokada zdalna amora. W cenie 1000 PLN to nie wiem, czy nawet zakupisz RS czy FOX własnie z taka blokadą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Epixon tr jest do trialu epixon xc (obecnie epixon 9) do xc. Rozumiem, że jak obecnie w rowerze jest xcr to rower xc.

I tak jest różnica w materiale goleni górnych (inny stop alu) i korony ale IMHO nie ma to żadnego wpływu na działanie a na masę właśnie. Elementy wykonawcze są natomiast identyczne jak w raidonie.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje, że jednak jest różnica w budowie między Raidonem a Epixonem obojętnie czy XC, czy TR. Na pewno kartridż, który jest rozbieralny w Epixonie a w Raidonie nie. Na pewno TR występuje tylko w osi 15 mm a XC 9mm i 15mm. NIe słyszałem o luzach na ślizgach w Epixonach a Raidonach już tak.

Myślę jednak, że Activia będzie najbardziej w temacie. Niech auto zadzwoni do niego http://activia.sgl.pl/ i dopyta się. Jest to bardzo pomocny człowiek i rzetelnie wytłumaczy co wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2016 epixon xc ma oś tylko 9. Tylko w 2015 były epixony xc które miały różne opcje osi i rozbieralny tłumik. Obecnie zarówno w przypadku rlr i lor tłumiki są takie same jak w raidonach. To samo dotyczy całego zespołu sprężyny powietrznej a wiec tłok, uszczelki, popychacze, sprężyny neg itd. są te same. Ślizgi zapewne są też te same a nie słyszałeś o luzach bo epixonów jest znacznie mniej na rynku a problem jest sporadyczny w raidonach tak więc na 100 problematycznych raidonów przypada może 1 problematyczny epixon.

Podsumowując - jeśli epixon to 2015. Za współczesne szkoda przepłacać względem raidona.

Edytowane przez vdcmike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2016 epixon xc ma oś tylko 9. Tylko w 2015 były epixony xc które miały różne opcje osi i rozbieralny tłumik. Obecnie zarówno w przypadku rlr i lor tłumiki są takie same jak w raidonach. To samo dotyczy całego zespołu sprężyny powietrznej a wiec tłok, uszczelki, popychacze, sprężyny neg itd. są te same. Ślizgi zapewne są też te same a nie słyszałeś o luzach bo epixonów jest znacznie mniej na rynku a problem jest sporadyczny w raidonach tak więc na 100 problematycznych raidonów przypada może 1 problematyczny epixon.

Podsumowując - jeśli epixon to 2015. Za współczesne szkoda przepłacać względem raidona.

Kolego nie mów że EPIXONOW było dużo mniej na rynku niż raidonow ze względu tego za na 2016 prawie dwa razy więcej sprzedałem Epixony niż Raidony

 

Poniżej podaję w skrócie różnice raidona od Epixona

 

Epixony

 

- całkowicie inna anoda na goleni - 2 x grubsza niż w Raidonie

- korona z ALU 7050 a Raidon 6060

- dolne lagi - mieszanka magnesu z aluminium gdzie Epixon ma sporo lepsze i lepszego gatunku dolne lagi co zapobiega pękaniu na Podkowie

- Kartridż - budowa podobna lecz Epixon ma kartridz że stali nierdzewnej z podwójną uszczelka ku dołu bo sprawdziłem to rozmontowujac kartridże, zaś Raidon że stali zwykłej chromowanej z pojedynczą uszczelka gdzie narażony jest na szybie dostanie się oleju do kartridża.

- tuleja slizgowa jest podobna lecz Epixon ma grubsza warstwe

 

PONADTO 2017 TO OSTATNI ROK EPIXONOW POD OS 9MM. OD 2018 MA JUZ BYC Z EPIXONOW TYLKO WERSJA TR.

Raidon też już przechodzi na os 15 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Activia:

 

- Raidon jest produkowany ładnych kilka lat, epixon tylko 2. Do tego ten pierwszy jest 30% tańszy i był montowany fabrycznie w kilku popularnych modelach rowerów (również PL producentów) czego o epixonie powiedzieć nie można. Jestem gotów dać sobie rękę uciąć, że raidonów będzie kilka x więcej na rynku.

 

- Wg katalogów producenta w 2016 i 2017 jest tylko jeden typ złotej anody (hard anodized gold) stosowana na rurach ze stopów A7 i A6, w 2015 i starszych faktycznie było ich więcej (była np. taka ciemna miodowa, obecnie chyba zastąpiona czarną).

 

- Czemu twierdzisz, że tłumiki są różne skoro w znowu wg producenta np. w takim SF16-EPIXON-DS-LO-R-29 i SF16-RAIDON-XC-DS-LO-R-29 tłumik jest opisany numerem części FUN070-10? Praktycznie wszystkie wnętrzności w odpowiadających sobie epixonach i raidonach mają te same P/N.

 

- Pełna zgoda co do materiału rur goleniowych (stop A7 vs A6) ale już np. korona w epixonach 2016 jest ze stopu A6 (w starszych o ile pamiętam była z A7) natomiast raidon ma ze stopu AC4C.

 

- Patrząc na to ile łączy te dwa modele (ciągle będąc w roczniku 2016+) i na to jak wykastrowano epixona śmiem wątpić, że dolne golenie wykonane są z innego stopu czy też ślizgi są inaczej wykonane jednak co do tego nie będę się sprzeczał gdyż nie mogę tego obecnie sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 " ? Używany AXON, bardzo tani, niedoceniany wideł, za 300-400 zł kupisz, waga znośna zależnie od rocznika, to coś jak epicon (też miałem) tylko, że axon z czarnymi goleniami jest ładniejszy, różnicę w pracy między axonem a epiconem ciężko wyczuć, choć axon wyższy model niż epicon. Żeby dać 1000 zł na wideł trzeba mieć też podobnej klasy rower, podaj pełną UPROSZCZONĄ specyfikacje sprzętu to będzie można coś doradzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vdcmike, raidony to loteria - Niektóre kupisz i masz na lata bez żadnych luzów, zaś niektóre na dzień dobry mają już luzy. Jeśli masz mikrometr do 0,001mm to zmiesz sobie średnicę rur goleniowych od Epixona jak również od Raidona. Co do Anody to się będę z tobą sprzeczał bo miałem w ręku kilkadziesiąt Epixonów w 2016 jak także Raidonów i Epixon ma całkowicie inna anodę co daje mu minimalnie grubszą średnice, a to się bardzo liczy w późniejszym użytkowaniu i występowaniu luzów. 

 

Jeśli chciał byś dalej trzymać się swojej wiedzy to zapraszam na https://issuu.com/why_gbr/docs/srs-0915-2k16-final-x1  strona 67

 

Epixon/Axon/Auron do 2015/Durolux do 2015 - anoda hard anodized gold A7050(ciemno żółta)  

Raidon - anoda hard anodized champagne gold A 6000 series (jasno żółta)

 

Gdyby Epixon wersji XC miał kartridż rozbieralny tak jak w 2015 to byłby konkretnym amorkiem, lecz i tak już niedługo Epixon będzie występował  tylko w wersji TR pod oś 15QLC w którym są rozbieralne kartridże. W wersjach TR jest bezproblemowa możliwość zmiany skoku nawet na 80mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam właśnie Epixona TR 29 RL-RC i szczerze polecam. Ma właśnie gumkę do SAG i zakupiony właśnie u Activia. Początkowo porównując do Reby Solo 2014r w innym rowerze czułem różnice na gorsze dla Epixona. Jakby była bardziej wiotka. Po serwisie też u Activia jego praca polepszyła się i nie widzę już żadnej różnicy. Chyba że przyzwyczaiłem się, albo odpuściłem. Dodatkowo na plus dla Epixona w cenie blokada zdalna amora. W cenie 1000 PLN to nie wiem, czy nawet zakupisz RS czy FOX własnie z taka blokadą.

 

Kolego czy możesz zdradzić do czego - do jakiej jazdy używasz tego amorka ?

 

mtb ? trial ? downhill ? XC ?

 

czy skakałeś z tym amorem ? kamienie ? skałki itp ?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już mieszanka bo powiem ci szczerze że także zauważyłem w niektórych jasne i w niektórych ciemne w wersji XC. Na lato będę miał maszynkę do wymiany tuleji ślizgowych w amorkach Suntour i będę wymieniał na takie co są np. W Axonach

 

Co do tuleji to poniżej: z Lewej Epixony (pod oś 9mm to teraz chyba dają te co po prawej) zaś z prawej Raidony

5f9c2f470ce37865gen.jpg

 

Takie teraz będę dawał w amorkach tuleje (Oczywiście bedę miał ich sporo więcej - do danego modelu)

 

39bbde258d4469aagen.jpg

 

Dla zaspokojenia w luzach przedstawiam wam nową maszynkę do wymiany tuleji ślizgowych w Suntourze, przez co sami widzicie że staram się już robić wszystko co się da żeby tanim kosztem ożywić amorek, 

Często jest tak że nawet po wymianie dolnych lag są wciąż luzy zaś wymieniając same tuleje uważam że idzie temu zapobiec

cc54485e39e67022.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...