ksiazemicio Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Witam, chciałbym złożyć sobie rower i proszę o pomoc w wyborze ramy. - rama ma służyć na wypadach w Karkonosze, dłuższe trasy w terenie, ma być wygodna, ma dobrze podjeżdżać ,zjeżdżać i jechać po płaskim, - będzie to mój 1 29er , wcześniej jeździłem na kołach 26" z ramą 21 cali - chciałbym główkę taper (docelowy amor Reba 100mm) i sztywną oś x12 w z tyłu Rozważam 2 ramy: 1. Octane one prone, http://octane-one.com/introducing-the-prone-a-new-trail-slayer-from-octane-one/ geometria jest wskazana w linku na dole, wiem że Lka będzie na mnie dobra rozmiarowo, jednak mam wątpliwości: - czy geometria nie jest zbyt progresywna ? czy rower będzie dobrze podjeżdżał i generalnie pedałowanie nie będzie mało efektywne ? - rama jest dedykowana pod amor 120mm , co się stanie jeśli zamontuje 100mm ? poza tym bardziej mi się podoba niż ta druga 2. Votec VC https://www.bikester.pl/481934.html rozmiarowo XL ka będzie na mnie dobra, - nie znam za bardzo tej marki, ale rama ma bardziej "klasyczne" proporcje Co myślicie o 1. ? Czy znacie Voteka VC , możne ktoś się wypowiedzieć o tej marce /ramie ? Czy macie jakieś inne propozycje (w tej katergorii cenowej około 1k zł ) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciej762 Napisano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2017 Drugiej nie znam. Brałbym 1, tansza marka nsa. Warto wspierać naszych. Co prawda jedna ich rama mi pękła, ale to był wadliwy rocznik, w ciagu tygodnia dostałem nową, w wybranym przezmnie kolorze. Świetna obsługa klienta. Ocatane w porównaniu do 2 ma widocznie więcej miejsca na gonady. Spory plus. Jeśli włożysz niższy widelec obniżysz korbe o pare mm. Niby niewiele. Może nie upieraj się na rebę tylko znajdz coś w założonym przez producenta skoku? Pewne roczniki reby można było wyciągnąć na 120, sprawdź czy wybrany model ma taką możliwość. Rozwiążę to problem widelca, rozbierzesz, zrobisz serwis i zwiększysz skok. Generalnie to musisz sam sobie odpowiedzieć na pytanie czego oczekujesz od roweru. Octane to fajny rower, na pewno da wiele radości i pozwoli na większy łomot. Druga opcja jest mocno klasyczna, jeśli idziesz bardziej w typowe xc to octane może się okazać nie tak sprawny jak typowe ściganty xc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksiazemicio Napisano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Lutego 2017 Jeśli włożysz niższy widelec obniżysz korbe o pare mm. Niby niewiele. Może nie upieraj się na rebę tylko znajdz coś w założonym przez producenta skoku? - problem w tym ,że mam już kupiony widelec o skoku 100mm. czy prześwit to jedyne co się zmieni ?, kąt główki też stanie się bardziej pionowy, to są niewielkie zmiany czy odczuwalne ? dzięki za pomysł z podwyższeniem skoku , spróbuję po sezonie jak będę robił serwis, póki co nie będę rozgrzebywał tematu octane może się okazać nie tak sprawny jak typowe ściganty xc. i tu jest chyba to o co mi najbardziej chodzi , czy ten Octane będzie podjeżdżał podobnie do ramy z klasyczną geometrią ? nie chodzi mi o ułamki sekund na wyścigu tylko o odczucia z jazdy po górach na całodniowych wypadach w terenie. Podjeżdżając na rowerze enduro po górę i na prostej czuje się jakby cześć energii się rozmywało. Na rowerze XC czujesz ze ile depniesz tyle wjedziesz , a na prostej możesz cisnąć 30km/h bez większego problemu . Czego mogę się spodziewać po geometrii octane'a ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi