swimfan Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 Witam,mam pytanie bo troche chcialem sam pogrzebac przy rowerze podczas zimowych wieczorow: 1)jakiej srednicy powinien byc wywiercony otwor pod gwintownik 9/16 20 TPI,znalazlem tabele do 18 zwojow na cal 2)czy jak mam lewy gwint(lewa korba )do naprawy uzywam tulei nanaprawczej Helicoil M16x1 i teraz pytanie czy tam jest po zewnatrz lewy czy prawy gwint(wiadomo wewnatrz jest lewy).
AkadaemiaStolarstwa Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 1)Jeżeli używasz gwintowników do naprawy istniejącego gniazda pedału to przecierz tam jest już otwór ? 2)Jak wewnątrz jest lewy to na zewnątrz też, inaczej istniało by prawdopodobieństwo wykrecania tulei podczas wkręcania pedału.
swimfan Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Napisano 31 Stycznia 2017 1) otwor jest ale zawsze mozna zawsze,troche rozwiercic, wtloczyc tuleje i nagwintowac stad moje pytanie jaki powinna byc srednica pod gwintownik
AkadaemiaStolarstwa Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 Sądząc po tabelach dla 12 i 18 to obstawiałbym coś pomiędzy 12,9 -13. Myślę że Activia powinien wiedzieć. Ewentualnie myślę że tokarz u którego będziesz dorabiał tuleję bedzie wiedział najlepiej.
swimfan Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Napisano 31 Stycznia 2017 Nie chce polamac gwintownika ,wychodzi na to ze pewnie gdzies 13,3 mm.
Garlock Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 1)jakiej srednicy powinien byc wywiercony otwor pod gwintownik 9/16 20 TPI,znalazlem tabele do 18 zwojow na cal13,1mm http://www.gewinde-normen.de/en/20-un-thread.html 2)czy jak mam lewy gwint(lewa korba )do naprawy uzywam tulei nanaprawczej Helicoil M16x1 i teraz pytanie czy tam jest po zewnatrz lewy czy prawy gwint(wiadomo wewnatrz jest lewy). Gwint musi być lewy, bo gdyby był przeciwny niż wewnętrzny, to przy tak malej grubości tulejki to tulejka rozpadła by się na kawałki,a w przypadku "drutu" jak w Helicoilach to w ogóle nie dałoby się czegoś takiego zrobić. Rozumiem, ze chcesz kupić taką tulejkę: https://rowerplus.pl/klucze-do-korb-suportow-i-pedalow/4053-kovys-tuleje-redukcyjne-do-korb.html?s=0 Żeby to osadzić potrzebujesz wiertło fi 15mm https://rowerplus.pl/klucze-do-korb-suportow-i-pedalow/4053-kovys-tuleje-redukcyjne-do-korb.html?s=0 i LEWY gwintownik M16x1mm np: http://allegro.pl/m16x1-gwintownik-lewy-gwint-kpl-gwintownikow-i6679543009.html W przypadku oryginalnych helicoili jeszcze narzędzie do osadzania. To się kompletnie nie opłaca. Albo daj do serwisu (i nie bedzie ryzyka, ze krzywo rozwiercisz otwór) albo kup nową korbę.
swimfan Napisano 31 Stycznia 2017 Autor Napisano 31 Stycznia 2017 No wiem dokladnie,ze to robilbym hobbistycznie.Co do gwintownika M16x1 to bym ogarnal ale gwintownik za prawie 150 pln to nawet hobbi nie ma uzasadnienia.Myslalem o gwintowniku BB za okolo 30 pln http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6687781455 ale moze kiepski pomysl i tym sie rowno nie nagwintuje.
Garlock Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 Myslalem o gwintowniku BB za okolo 30 plnAle to jest gwintownik do gwintu pedału (a i to nie standardowego bo 1/2"- bardziej przydatny byłby taki http://allegro.pl/lewy-gwintownik-do-korby-tb-1906-l-pod-pedal-9-16-i6476468023.html?reco_id=74d63185-e80a-11e6-ac3a-02119a74e9ae&ars_rule_id=201 ) i tym można poprawić lekko uszkodzony gwint w korbie np jak ktoś zaczął źle wkręcać pedał, ale nie robił tego na chama i nie zerwał totalnie gwintu. A do tulei naprawczych niestety potrzebne są większe gwintowniki M16 czy 5/8" http://www.uniortools.com/?doc=11857&prod=44829 I to już niestety przestaje mieć sens (finansowy) z punktu widzenia hobbysty. Z drugiej strony , to na szczęście gwintu w korbie nie zrywa się raz na sezon :-)
swimfan Napisano 1 Lutego 2017 Autor Napisano 1 Lutego 2017 Oczywiscie z aukcja masz racje o tej aukcji co wstawiles myslalem.Pewnie jest tak,ze tym gwintownikiem to mozna jedynie w aluminium gwintowac.Chyba najprosciej bedzie jak poprosze znajomego tokarza aby dorobil odpowienia tuleje aluminiowa ktora wprasuje+klej do metalu a pozniej nagwituje wspomnianym gwintownikiem.Z drugiej strony czy to bedzie trzymalo sam nie wiem.Myslalem ze do 100 pln sie niezle zabawie ale raczej nie wyjdzie.Koszt naprawy w serwisie to pewnie 25-50pln.Koszt narzedzi to lekko 200 pln.
Michal_L Napisano 11 Lutego 2017 Napisano 11 Lutego 2017 Otwor pod gwint to rozmiar gwintu odjac skok. Czyli gwint np. M12x1,5 otwor wynosi fi 10,5mm.
inforobert Napisano 11 Lutego 2017 Napisano 11 Lutego 2017 Koszt zakupu gwintownika przekracza koszty robocizny. Wiertarka stołowa jeszcze potrzebna do tego.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.