Skocz do zawartości

[korba]jaki otwor pod gwintownik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pytanie bo troche chcialem sam pogrzebac przy rowerze podczas zimowych wieczorow:

1)jakiej srednicy powinien byc wywiercony otwor pod gwintownik 9/16 20 TPI,znalazlem tabele do 18 zwojow na cal

2)czy jak mam lewy gwint(lewa korba )do naprawy uzywam tulei nanaprawczej Helicoil M16x1 i teraz pytanie czy tam jest po zewnatrz lewy czy prawy gwint(wiadomo wewnatrz jest lewy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)jakiej srednicy powinien byc wywiercony otwor pod gwintownik 9/16 20 TPI,znalazlem tabele do 18 zwojow na cal

13,1mm

http://www.gewinde-normen.de/en/20-un-thread.html

 

2)czy jak mam lewy gwint(lewa korba )do naprawy uzywam tulei nanaprawczej Helicoil M16x1 i teraz pytanie czy tam jest po zewnatrz lewy czy prawy gwint(wiadomo wewnatrz jest lewy).

 

Gwint musi być lewy, bo gdyby był przeciwny niż wewnętrzny, to przy tak malej grubości tulejki to tulejka rozpadła by się na kawałki,a w przypadku "drutu" jak w Helicoilach to w ogóle nie dałoby się czegoś takiego zrobić. Rozumiem, ze chcesz kupić taką tulejkę:

 

https://rowerplus.pl/klucze-do-korb-suportow-i-pedalow/4053-kovys-tuleje-redukcyjne-do-korb.html?s=0

Żeby to osadzić potrzebujesz wiertło fi 15mm

https://rowerplus.pl/klucze-do-korb-suportow-i-pedalow/4053-kovys-tuleje-redukcyjne-do-korb.html?s=0

i LEWY gwintownik M16x1mm np:

http://allegro.pl/m16x1-gwintownik-lewy-gwint-kpl-gwintownikow-i6679543009.html

W przypadku oryginalnych helicoili jeszcze narzędzie do osadzania. To się kompletnie nie opłaca. Albo daj do serwisu (i nie bedzie ryzyka, ze krzywo rozwiercisz otwór) albo kup nową korbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslalem o gwintowniku BB za okolo 30 pln

Ale to jest gwintownik do gwintu pedału (a i to nie standardowego bo 1/2"- bardziej przydatny byłby taki

http://allegro.pl/lewy-gwintownik-do-korby-tb-1906-l-pod-pedal-9-16-i6476468023.html?reco_id=74d63185-e80a-11e6-ac3a-02119a74e9ae&ars_rule_id=201 )

i tym można poprawić lekko uszkodzony gwint w korbie np jak ktoś zaczął źle wkręcać pedał, ale nie robił tego na chama i nie zerwał totalnie gwintu.

A do tulei naprawczych niestety potrzebne są większe gwintowniki M16 czy 5/8"

http://www.uniortools.com/?doc=11857&prod=44829

I to już niestety przestaje mieć sens (finansowy) z punktu widzenia hobbysty. Z drugiej strony , to na szczęście gwintu w korbie nie zrywa się raz na sezon :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie z aukcja masz racje o tej aukcji co wstawiles myslalem.Pewnie jest tak,ze tym gwintownikiem to mozna jedynie w aluminium gwintowac.Chyba najprosciej bedzie jak poprosze znajomego tokarza aby dorobil odpowienia tuleje aluminiowa ktora wprasuje+klej do metalu a pozniej nagwituje wspomnianym gwintownikiem.Z drugiej strony czy to bedzie trzymalo sam nie wiem.Myslalem ze do 100 pln sie niezle zabawie ale raczej nie wyjdzie.Koszt naprawy w serwisie to pewnie 25-50pln.Koszt narzedzi to lekko 200 pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...