Skocz do zawartości

[obręcze] tubeless ready, <500g, 28", 32 szprychy


grissley

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Szukam mocnej obręczy o parametrach jak w temacie. Zastanawiam się nad "aprejdem" tylnego koła - obecnie ma rigidę zac 2000 (600g) obutą w Schwalbe Hurricane 28x1.6. Zmieniłbym na coś zauważalnie lżejszego, ale podobnie mocnego, na co założę Schwalbe G-One 28x1.5

 

Rower to Cross, jeździ głównie po asfalcie, czasem tylko jakiś szuter czy gruntówka, tarczówka, kierowca 100kg.

 

Co kupić?

Napisano

Dt swiss r460db. Sam złożyłem właśnie zestaw na tej obręczy. Ja wziąłem do tego dt Aerolite i piastę novatec ze względu na wagę. Zyskałem na całości prawie 400g

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Napisano

 

 

Dt swiss r460db. Sam złożyłem właśnie zestaw na tej obręczy. Ja wziąłem do tego dt Aerolite i piastę novatec ze względu na wagę. Zyskałem na całości prawie 400g

Jak ten zestaw wyszedł cenowo?

Napisano

Nieco ponad 500zł mnie taki zestaw wyszedł. A przednie o 100 mniej

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Napisano

poza dt na papierze ciekawie wyglądają jeszcze ALEXRIMS ATD490

Jeszcze w niektórych sklepach możesz złapać obręcz DT 466d 29er 32h, co prawda waży 520gramów, ale będzie mocna

 

Przemyślałbym jednak czy jest sens wymieniać samą obręcz. Najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić też szprychy, bo po zac2000 to tylko dt 466d ma chyba takie samo erd

Zapłacisz też dodatkowo za przeplecenie.

Jeżeli Twoje koło jest proste i obręcz nie wymaga naprawy to poczekałbym aż zacznie mu coś dolegać

Najsensowniej było by wymienić całe koło, tak żeby wstawić lżejszą piastę, szprychy i obręcz. Do tego tak dobrać piastę żeby całość mogła długo i bezproblemowo działać z łatwą możliwością naprawy

Wtedy na wadze pewnie uda Ci się ugrać 300-400gramów

 

 

 

 

Napisano

Mosiężne są bardzo mocne, ale ciężkie, waga około 50gramów/komplet

Aluminium są słabsze waga około 20gramów/komplet

 

Ciekawą opcją są jeszcze nyple alu typu DT Squorx, Pillar DSN, Sapim DoubleSquare, które praktycznie nie pękają, waga około 25/gramów komplet, ale też cena takich nypli jest wyższa

Napisano

Przemyślałbym jednak czy jest sens wymieniać samą obręcz. Najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić też szprychy, bo po zac2000 to tylko dt 466d ma chyba takie samo erd

Zapłacisz też dodatkowo za przeplecenie.

Jeżeli Twoje koło jest proste i obręcz nie wymaga naprawy to poczekałbym aż zacznie mu coś dolegać

Najsensowniej było by wymienić całe koło, tak żeby wstawić lżejszą piastę, szprychy i obręcz. Do tego tak dobrać piastę żeby całość mogła długo i bezproblemowo działać z łatwą możliwością naprawy

Wtedy na wadze pewnie uda Ci się ugrać 300-400gramów

 

 

Decyzja jeszcze nie podjęta - rozważam sobie.

Piasty zmieniał nie będę, mam Novateca D812SB i widzę potrzeby zmian - a odchudzić koło chcę głównie na obwodzie, na środku aż tak mi nie zależy.

Jeśli bym zmieniał, to zmiana na tego WTB + szprychy Sapim Laser +zmiana opony na G-One bezdętkowo powinny dać oszczędność na wadze jakieś 350g.

W przypadku DT Swiss albo Alexrims - niecałe 300g.

Za zaplecenie oczywiście trzeba będzie zapłacić extra, ale w zimie da radę zrobić to za ~pół ceny...

Napisano

Pytanie czy system tubeless da oczekiwaną oszczędność na wadze? Ile środka uszczelniającego trzeba wlać (w gramach). Wychodzi pewnie porównywalnie do systemu z dętką. Tylko przypuszczam

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...