grissley Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 Szukam mocnej obręczy o parametrach jak w temacie. Zastanawiam się nad "aprejdem" tylnego koła - obecnie ma rigidę zac 2000 (600g) obutą w Schwalbe Hurricane 28x1.6. Zmieniłbym na coś zauważalnie lżejszego, ale podobnie mocnego, na co założę Schwalbe G-One 28x1.5. Rower to Cross, jeździ głównie po asfalcie, czasem tylko jakiś szuter czy gruntówka, tarczówka, kierowca 100kg. Co kupić?
Genzo Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 Dt swiss r460db. Sam złożyłem właśnie zestaw na tej obręczy. Ja wziąłem do tego dt Aerolite i piastę novatec ze względu na wagę. Zyskałem na całości prawie 400g Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
firefoks Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 Dt swiss r460db. Sam złożyłem właśnie zestaw na tej obręczy. Ja wziąłem do tego dt Aerolite i piastę novatec ze względu na wagę. Zyskałem na całości prawie 400g Jak ten zestaw wyszedł cenowo?
MikeSkywalker Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 Poniżej 500g to właśnie R460 za ok. 130zł, któreś Alexrimsy też są minimalnie poniżej 500g i kosztują koło stówki.
Genzo Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 Nieco ponad 500zł mnie taki zestaw wyszedł. A przednie o 100 mniej Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
grissley Napisano 30 Stycznia 2017 Autor Napisano 30 Stycznia 2017 Jedna komora i bez kapsli - nie za słabe to jak na tylne koło u 100kg kierowcy? Czasem w dodatku z bagażem...? Rigida ma 3 komory i kapsle, mogliby to zakładać do czołgów i by się nie gięło... Wypatrzyłem jeszcze WTB Frequency: http://www.wtb.com/products/frequency-team dwie komory, 417g, wyglądają ciekawie...
Genzo Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 Też tak myślałem i napisałem na tym forum: Przeczytaj wypowiedź Dawida. Mnie przekonała. https://www.forumrowerowe.org/index.php?/topic/209027-[Koła]-cyclocross Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
dawid Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 poza dt na papierze ciekawie wyglądają jeszcze ALEXRIMS ATD490 Jeszcze w niektórych sklepach możesz złapać obręcz DT 466d 29er 32h, co prawda waży 520gramów, ale będzie mocna Przemyślałbym jednak czy jest sens wymieniać samą obręcz. Najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić też szprychy, bo po zac2000 to tylko dt 466d ma chyba takie samo erd Zapłacisz też dodatkowo za przeplecenie. Jeżeli Twoje koło jest proste i obręcz nie wymaga naprawy to poczekałbym aż zacznie mu coś dolegać Najsensowniej było by wymienić całe koło, tak żeby wstawić lżejszą piastę, szprychy i obręcz. Do tego tak dobrać piastę żeby całość mogła długo i bezproblemowo działać z łatwą możliwością naprawy Wtedy na wadze pewnie uda Ci się ugrać 300-400gramów
firefoks Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 A jakie nyple wybrać, które będą lepsze: aluminiowe czy mosiężne?
dawid Napisano 31 Stycznia 2017 Napisano 31 Stycznia 2017 Mosiężne są bardzo mocne, ale ciężkie, waga około 50gramów/komplet Aluminium są słabsze waga około 20gramów/komplet Ciekawą opcją są jeszcze nyple alu typu DT Squorx, Pillar DSN, Sapim DoubleSquare, które praktycznie nie pękają, waga około 25/gramów komplet, ale też cena takich nypli jest wyższa
grissley Napisano 1 Lutego 2017 Autor Napisano 1 Lutego 2017 Przemyślałbym jednak czy jest sens wymieniać samą obręcz. Najprawdopodobniej będziesz musiał wymienić też szprychy, bo po zac2000 to tylko dt 466d ma chyba takie samo erd Zapłacisz też dodatkowo za przeplecenie. Jeżeli Twoje koło jest proste i obręcz nie wymaga naprawy to poczekałbym aż zacznie mu coś dolegać Najsensowniej było by wymienić całe koło, tak żeby wstawić lżejszą piastę, szprychy i obręcz. Do tego tak dobrać piastę żeby całość mogła długo i bezproblemowo działać z łatwą możliwością naprawy Wtedy na wadze pewnie uda Ci się ugrać 300-400gramów Decyzja jeszcze nie podjęta - rozważam sobie. Piasty zmieniał nie będę, mam Novateca D812SB i widzę potrzeby zmian - a odchudzić koło chcę głównie na obwodzie, na środku aż tak mi nie zależy. Jeśli bym zmieniał, to zmiana na tego WTB + szprychy Sapim Laser +zmiana opony na G-One bezdętkowo powinny dać oszczędność na wadze jakieś 350g. W przypadku DT Swiss albo Alexrims - niecałe 300g. Za zaplecenie oczywiście trzeba będzie zapłacić extra, ale w zimie da radę zrobić to za ~pół ceny...
Genzo Napisano 1 Lutego 2017 Napisano 1 Lutego 2017 Pytanie czy system tubeless da oczekiwaną oszczędność na wadze? Ile środka uszczelniającego trzeba wlać (w gramach). Wychodzi pewnie porównywalnie do systemu z dętką. Tylko przypuszczam Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
grissley Napisano 1 Lutego 2017 Autor Napisano 1 Lutego 2017 75g Da - przetestowane na przednim kole.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.