Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, wracam z tematem - został usunięty


 


Zamierzam kupić Krossa B8 w tegorocznej 2017 konfiguracji 


Na chwilę obecną brak w sprzedaży, kiedy będzie? Może luty, marzec może ktoś wie i podpowie.


Im dłużej czekam coraz bardziej zastanawiam się nad konfiguracją ubiegłoroczną 2016 - B8 którą można jeszcze kupić.


Proporcje cenowe 3 600/4 250 zł brutto.


 


Proszę o wasze opinie. Plusy minusy.


Trzymamy się tylko tych 2 modeli. Bez żadnych "ja wolał bym" itp. 


 


Konfiguracja Kross B8 2017 1x11


Ile z tego przełożenia się wyciągnie 34/11 (35 km) gdzie w podstawowym układzie 2 x10 38/11 (40 km).


Mam trochę górek i duża część jest po asfalcie. Ja zaś bardzo twardo jeżdżę i na niższej kadencji.


Napisano

Jeśli napęd 1x11 w B8  będzie ci za mało bez problemu przerobisz go na 2x11 dokładając manetkę , przednią przerzutkę i zmieniając zębatki na korbie (korby shimano 11s mają fabryczne gniazda z gwintem pod młynek).

Napisano

Chcę jedynie powiedzieć że kasta 10-42 pokryje nam zakres napędu 2x10.

Układ 34/11-42 w teranie nam się sprawdzi tylko robi się niedosyt na szybkich zjazdach.

Większość osób mi odradza napęd 1x11, a ja chcę bardzo go spróbować. 


2x11 dobra alternatywa. Jeśli będę takich przełożeń potrzebował.

Plusem dla mnie jest że z przodu jest 34 a nie 30 lub 32. Na 34 dam radę na podjazdach.

30 - 32 to już dla mnie młynek.

 

Napisano (edytowane)
Plusem dla mnie jest że z przodu jest 34 a nie 30 lub 32. Na 34 dam radę na podjazdach. 30 - 32 to już dla mnie młynek.

Z tego co piszesz wynika, że przy 34 i jeździe po płaskim będziesz notorycznie orał najmniejsze zębatki na kasecie i za długo to one ci nie pożyją, a kasety do 11s do najtańszych nie należą. Zawsze możesz założyć blat 36/38 na korbę, ale jak dla mnie to  już kaleka a nie mtb (przy 10 -42) .

 

 

Mam trochę górek i duża część jest po asfalcie

Do takiego użytku tylko napęd 2x!

Edytowane przez Alsew
Napisano

Ceny napędu Shimano są dla mnie do zaakceptowania.

W ubiegłym roku jeździłem na kołach 26". w tym roku zmiana na 29.

Zawsze pozostaje mi ubiegłoroczny rower jest to jakaś alternatywa.

Napisano

Jeśli jesteś kolejnym „asfaltowych ścigantem na mtb” i jednak chcesz 1X, to przecież wystarczy założyć sobie blat 36 czy 38 i dłuższy łańcuch. Sądzac z opisu podjazdy i tak żadne pomimo nazwania tego “górkami”, albo “wkisisz kapuchę” na stojąco i tyle.

Tak BTW naucz się pedałować, kolana kiedyś za to podziękują. To nie jest złośliwość tylko dobra rada.

Kolejna sprawa, sprawdź sobie ile kosztuje taka kaseta 10-42 jak już ją zatyrasz, a wszystko wskazuje że stanie się to dość szybko, żeby nie było potem zdziwienia.

Napisano

Kaseta 10-42 to koszt jakieś 1 200 zł.  Ale wszystko przecież kosztuje z tym się liczę.

Nie twierdzę że jej potrzebuję, to się okaże. Jeśli kross będzie zwodził z terminem ukazania się B8-ki, to jeśli będzie jeszcze taka możliwość kupię model ubiegłoroczny.


Może kilka słów o napędzie SRAM 2x10 ubiegłorocznej B8?. 

Napisano

 

 

Kaseta 10-42 to koszt jakieś 1 200 zł.
Jakie 1200 zł? Po pierwsze to w tym Krossie masz kasetę11-42. Kaseta z łańcuchem to jakieś 350 zł https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/kasety-rowerowe/p,kaseta-slx-cs-m7000-11-rz-shimano,622133.html a jak chciałbyś kombinować z 10 -42 to już gorzej to cenowo wygląda https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/lancuchy-kasety-wolnobiegi/kasety-rowerowe/p,kaseta-11rz-xg-1150-10-42t-sram,515826.html

 

Jeśli kross będzie zwodził z terminem ukazania się B8-ki, to jeśli będzie jeszcze taka możliwość kupię model ubiegłoroczny.
W zeszłym roku B7/B8 pojawił jakoś w kwietniu jak już nie było modeli 2015...

 

Może kilka słów o napędzie SRAM 2x10 ubiegłorocznej B8?.
A co tu gadać, jak napaliłeś się na 1 x??? A wojenkowe tematy Sram vs Shimano były już na tym forum nie raz!
Napisano

Co mi po Rowerze w kwietniu. W ubiegłym roku cały marzec ostro jeździłem.

Nierozumiem polityki Krosa co do tego modelu. Czy to jakiś model komunijny? 

Napisano

 

 

Nierozumiem polityki Krosa co do tego modelu.
Bardzo proste... w lutym/marcu ludzie oczekiwaliby większych rabatów... a tak w kwietniu za dużo nie utargujesz bo sezon w pełni.
Napisano

Co mi po Rowerze w kwietniu. W ubiegłym roku cały marzec ostro jeździłem.

Nierozumiem polityki Krosa co do tego modelu. Czy to jakiś model komunijny? 

 

Jest zima kolego :verymad: Coś takiego usłyszałem w jednym ze sklepów rowerowych. W innym gość zachowaniem zasugerował bym wy...ał bo zawracam mu gitarę a tam narty czekają. Była ciepła zima to cwaniaczki chętnie przytulali trochę grosza. Co do Krossa to ja dopytywałem o droższe modele i mają się pojawić do 2 tyg. 

Napisano

Powitał,

ja też dorzucę swoje 3 grosze..

Napędy 1x przygotowano z myślą o XC gdzie jednak jeździsz cały czas góra-dół. Odcinki płaskiego praktycznie nie występują.

Brak przedniej przerzutki jest w tym przypadku wygodniejszy bo masz cyngle tylko przy jednej ręce.

 

W codziennym użytkowaniu 2x10 jest lepszą propozycją, zwłaszcza gdy pokonujesz dłuższe, płaskie odcinki.

A jeżeli uważasz, że przełożenie 39-11 (B8 2016) jest za słabe to wymieniasz tylko zębatki przedniej korby (mniejszą zębatkę również, bo wózek może nie obsłużyć tak zbyt dużej rozpiętości - musisz sprawdzić dokładnie jkaki zakres obsługuje X5).

Sprawdź sobie wątek https://www.forumrowerowe.org/index.php?app=members&module=messaging&section=view&do=showConversation&topicID=288268&st=0#msg606276

Kolega Spascmar (wpis z 10 sierpnia) ciekawie opisuje swoje modyfikacje do B7 2016.

 

Mam nadzieję, że pomogłem w wyborze.

Pozdrower!


Jeszcze jedno - terminy dostawy roweru.

W 2016 byłem zdecydowany na B7 już w lutym i musiałem czekać do ostatniej dekady marca aby dostawca (z Przasnysza) miał dostępność do tego modelu.

Rower przyszedł 6 kwietnia, ok 10 dni po złożeniu zamówienia.

Napisano

Aj, widzisz... na podglądzie mi się wyświetliło..

Fakt, prywatnej korespondencji nie powinno wyświetlać..

 

Za to temat przeróbek napędu - zwiększanie ilości zębów pojawia się w innych tematach na forum.

Zainteresowani mogą też napisać do Spascmar 'a z pytaniami o jego przeróbki.

Napisano

Daję sobie tydzień czasu. Czekam aż przelewy wpłynął na konto.

Faktycznie na chwilę obecną ukierunkowałem się na B8 ubiegłoroczną napęd 2x10. Szkoda jedynie amora z tegorocznej.

Faktycznie często muszę asfaltem poruszać się by podjechać do nowych miejsc, górek. A tam 1x11 będzie trochę brakowało. 

Napisano

Witam ponownie.

 

Podjąłem decyzję. Zakup padł na KROSSA B8 rocznik 2016.

Argumenty które przemówiły za to: atrakcyjna cena, rozsądny osprzęt, napęd 2x10,  wstępna regulacja przez serwis.

Niepewność pojawienia się tegorocznej B8 przyśpieszyła moją decyzję. 

W tym przedziale cenowym (3 600) trudno o lepszy wybór. 

A mam zasadę kupuję co nasze krajowe. Dzięki Polskim firmom rozwija się i moja.  

 

W czwartek będę miał na miejscu.  Może w niedzielę krótki dystansik?

Napisano

 

 

A mam zasadę kupuję co nasze krajowe

Reasumując: Zamówiłeś rower na chińskiej ramie i japońskich częściach siedząc na szwedzkim fotelu przed tajwańskim komputerem w amerykańskich spodniach i koszulce z Bangladeszu popijając brazylijską kawę  :whistling:  :teehee:  :icon_cool:  :icon_mrgreen:  :devil:

Napisano

 

 

Reasumując: Zamówiłeś rower na chińskiej ramie i japońskich częściach siedząc na szwedzkim fotelu przed tajwańskim komputerem w amerykańskich spodniach i koszulce z Bangladeszu popijając brazylijską kawę         

 

Zawsze część pieniędzy zostaje w kraju, a dodatku trzeba wspierać swoich :) tym bardziej że nie ma się czego wstydzić 

Napisano

Rowerek dziś przeszedł. Poskładany i przygotowany na niedzielę pod krótki wyjazd. 

Licznik, oświetlenie i bidon na miejscu. Jutro jeszcze torba podsiodłowa przyjdzie i będzie komplet.

Mam dylemat czy 2 bidon mi się zmieści bo trochę mało miejsca. 

Czy muszę użyć jakieś specjalne uchwyty by zmieścić 2 bidony?

 

Wrażenia pozytywne. Cieszę się że wybrałem napęd 2x10 ładnie precyzyjnie działa. Do opon niemam przekonania. Używałem zawsze MAXXISa. Jeszcze mnie czeka wymiana baterii w liczniku i oświetleniu pod nowy sezon.

 

 

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Witam ponownie.

 

Podczas wczorajszej przejażdżki poluzował mi się suport w moim nowym Krosie b8 2016.

Dziś myślę sobie dokręcę. Lecz coś mnie tknęło by wyciągnąć korbę z ułożyskowania.

Po pomiarach wyszło że spasowanie osi od strony łańcucha jest w normie. lecz po stronie przeciwnej jest zbyt nadmierny luz. Wg pomiaru luz wyszedł 0,25 mm to bardzo dużo. Co że dokręcę korbę skasuje się luz wzdłużny jak na średnicy z czasem wszystko zacznie ponownie pływać. 

 

Link;

https://www.youtube.com/watch?v=t1f9CmDndTA

Napisano (edytowane)

Właśnie napisałem reklamacje do Krossa. Poczekamy zobaczymy. Rower mam dopiero od miesiąca.

Edytowane przez xprojekt
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...