marcin33664 Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Witam, na wiosnę chciałbym kupić dobry i nowy rower crossowy. Nie wiem czy dobrym wyborem będą hamulce v-brake czy może zaopatrzyć się w hamulce tarczowe hydrauliczne? Będę jeździł raczej po mieście w pogodne dni. Muszę się jeszcze przymierzyć do ramy roweru, bo nie wiem jaki rozmiar będzie dobry do wzrostu 175 . Rower może kupię w tym sklepie, bo ma nawet dobre ceny http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=11082086&id=125055&a_enum%5B13528%5D%5B2%5D=2. Rowery z hamulcami v-brake: http://allegro.pl/wypasiony-pogromca-szosy-full-alivio-kands-maestro-i6686263664.html http://allegro.pl/2016-king-of-the-road-lazaro-integral-v3-alivio-i6686263764.html Rowery z hamulcami tarczowymi hydraulicznymi: http://allegro.pl/2016-lazaro-elitary-v3-hydraulika-blokada-alivio-i6681785153.html http://allegro.pl/2016-kands-avangarde-alivio-27s-hydraulika-alivio-i6678497262.html Który rower według Was byłby najlepszy w stosunku ceny do jakości? A może coś innego zaproponujecie? Cytuj
Pablo59 Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Wybory całkiem niezłe - tyle że na wiosnę będzie drożej Cytuj
marcin33664 Napisano 28 Stycznia 2017 Autor Napisano 28 Stycznia 2017 A możesz napisać coś więcej o tych rowerach? Który według Ciebie lepszy? Które hamulce wybrać? Cytuj
Pablo59 Napisano 29 Stycznia 2017 Napisano 29 Stycznia 2017 Tu już nie ma co pisać - tylko czytać, bo o tych rowerach już doktoraty niemal na forum są ... Wyszukiwarka wypluje ci dziesiątki postów. A co do hamulców to trzeba zdecydować czego się chce - na miasto i po suchym tarcze to (moim zdaniem) kwiatek do kozucha ... Na 175 i nogę około 83-84 i więcej rama 19", 81 i mniej 17", okolice 82 należałoby się przymierzyć ... Cytuj
marcin33664 Napisano 29 Stycznia 2017 Autor Napisano 29 Stycznia 2017 A czym się różnią korby w tych rowerach? Jedna jest FC-M371, a druga to FC-T3010 ? Cytuj
marcin33664 Napisano 2 Lutego 2017 Autor Napisano 2 Lutego 2017 Znalazłem kuszącą ofertę. Według opisu to rocznik 2015, więc stąd niższa cena. Co o tym myślicie? http://allegro.pl/kross-evado-5-0-czarny-m-2015-wysylka-gratis-i6698734783.html Cytuj
marcin33664 Napisano 19 Lutego 2017 Autor Napisano 19 Lutego 2017 Postanowiłem swój budżet naciągnąć do 2500 zł. Ostatnio byłem w sklepie zobaczyć Kross Evado 5.0 2016, Unibike Viper Disc 2016 ale gdy zapytałem o te rowery od razu zaproponowali mi prawie w tej samej cenie Giant Roam 1 Disc 2017 rok, na którym miałem okazję się przejechać. Rozmiar M czyli 18 cali jakby był troszkę za mały, natomiast rozmiar L czyli 20 cali wydaję się ok. Ten Giant to będzie dobry wybór? Cytuj
44kacper93 Napisano 19 Lutego 2017 Napisano 19 Lutego 2017 (edytowane) o jakiej dokładnie cenie jest mowa? Osobiście raczej bym się nie zdecydował, ze względu na najtańszy amortyzator crossowy i masę komponentów takich jak: opony, piasty, obręcze, szprychy, siodło itd. marki Giant. Nie wiem jakiej to jest jakości, ale raczej znając tendencje rynkowe, to częsty zabieg marketingowy, żeby powsadzać byle jakie części i zarobić więcej na rowerze. Hamulce też pochodzą z najniższej półki. Moim osobistym zdaniem - nie z powodu masy miernych komponentów, oprócz zachęcającego napędu. Po prostu sprzedawca zaproponował Ci to, czego chce się pozbyć, mając w poważaniu zadowolenie klienta Edytowane 19 Lutego 2017 przez 44kacper93 Cytuj
marcin33664 Napisano 19 Lutego 2017 Autor Napisano 19 Lutego 2017 Niestety w tej cenie nie ma co za bardzo liczyć na lepszy amor czy hamulce. Hmm no właśnie piasty, obręcze, szprychy, siodło marki Giant... Nie mogę o nich znaleźć żadnej informacji jakiej są jakości. Może ktoś inny miał do czynienia z tym rowerkiem i wie co to są za komponenty? Cytuj
marcin33664 Napisano 2 Marca 2017 Autor Napisano 2 Marca 2017 Ok budżet został naciągnięty na maxa i w ostateczności zakupiłem dokładnie ten rower http://www.unibike.pl/viperdiscgts.html. Mam nadzieję, że nie będę żałował wydanej kasy . Jednak jest jedno ale... Po wróceniu do domu zauważyłem, że po podniesieniu roweru i zakręceniu kołem z przodu jak i z tyłu słychać w jednym miejscu delikatne tarcie klocków hamulcowych o tarcze, a w momencie gdy naciskam na klamkę hamulca to zacisk wygina tarczę może o jakiś milimetr albo mniej do środka koła (jest to minimalne wygięcie tarczy i widać to gdy patrzę od góry). Czy hamulce są dopiero na etapie docierania i tak ma być czy może trzeba je trochę podregulować? Cytuj
44kacper93 Napisano 3 Marca 2017 Napisano 3 Marca 2017 (edytowane) rozepchaj delikatnie płaskim śrubokrętem klocki i w następnej kolejności pobaw się dwoma imbusami mocującymi hamulec do ramy.PS ile dałeś za tego Unibike'a? Edytowane 3 Marca 2017 przez 44kacper93 Cytuj
marcin33664 Napisano 3 Marca 2017 Autor Napisano 3 Marca 2017 Ok spróbuje zrobić tak jak piszesz. A czy w tych hamulcach bez poluzowywania całego zacisku jest jakaś regulacja samych klocków w prawo lub w lewo? Rower mnie wyszedł 2600 zł Cytuj
44kacper93 Napisano 3 Marca 2017 Napisano 3 Marca 2017 jeżeli dobrze zrozumiałem, to nie. Wszystko ma działać symetrycznie i jeżeli jeden klocek dociska tarczę szybciej niż drugi, to znaczy, że trzeba imbusami właśnie wyregulować początkowe położenie hamulca. Jeżeli nie masz lewych rąk, to bez problemu metodą prób i błędów sobie to zrobisz Cytuj
marcin33664 Napisano 4 Marca 2017 Autor Napisano 4 Marca 2017 To nie takie proste samemu ustawić, bo zauważyłem, że w momencie trzymania klamki i dokręcania śrub zacisk minimalnie się przestawia, a niestety trzeciej ręki brak do przytrzymania zacisku . Wstępnie użyłem tej metody, a później patrzyłem gdzie obciera i delikatnie przestawiałem zacisk . Mam nadzieję, że dobrą metodę obrałem ?? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.