godzinilla Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Hej. Skłaniam się powoli do zbudowania (lub kupna nowych/używanych) nowych kół do mojego Primala. Rama to M-ka, z przodu 160 mm, ja ważę około 100 KG. Aktualnie mam systemowe koła Giant P-XC2 - piasty na maszynach, bębenek na kulkach, wewnętrzna szerokość obręczy to 19 mm. Koła obute w opony Rubena KRATOS 2,25. Tak naprawdę odkąd kupiłem rower jeszcze nie miałem okazji na poważnie na nim pojeździć w terenie, w którym jest jego miejsce, ale myślę, że mocniejsze koła na pewno nie będą mi wadzić. W dodatku dopiero zaczynam swoją przygodę (nie z rowerem oczywiście), którą chciałbym ukierunkować na trail/enduro, szeroko pojętą frajdę z dreszczykiem. Na pewno na początku delikatnie i bez szaleństw, bo do tego trzeba doświadczenia i jeszcze raz doświadczenia (w tych konkretnych dyscyplinach). Możecie pomyśleć, że to taka moja zachcianka, zmiana dla zmiany. Istotnie, zgodzę się z tym Ale podyktowane jest to również tym, iż chciałbym posiadać piasty o bezobsługowej charakterystyce, oparte w pełni na łożyskach maszynowych. Rozglądam się za używanymi kołami na Allegro, OLX - na razie bez skutku. Mam teraz na oku koła Dartmoora - obręcze Raider, piasty Revolt + Vee One. Ogłoszenie można znaleźć na Allegro. Na razie się nie zdecydowałem, czekam na zainteresowanie moimi kołami. Poza tym myślę też o tym, aby złożyć koła na zamówienie, tym bardziej, że mógłbym jakiś dobry rabat na tym ugrać. Chciałbym się Was doradzić w sprawie poszczególnych komponentów. Założyłem sobie budżet 500 - 600 PLN i nie chcę go przekroczyć. PIASTY Novatec D042 lub Novatec D712 lub coś od Sun Ringle (słabo dostępne) / Force (jakość?) / Dartmoor / NS Bikes / etc. W temacie piast pojawia się pytanie, czy jedyny zysk (a właściwie to strata) dołożenia do wyższego modelu to jego niższa waga? OBRĘCZE 22 mm lub szersz:, DT Swiss 533D / Mach1 / Dartmoor / Sun Ringle / coś innego? Pomyślałem, że skoro nowe koła to i większa szerokość obręczy. Minimum te 22 mm, może więcej. Tylko nie wiem jak zachowa się na takiej obręczy (22 mm i większej) moja opona (których na razie nie zamierzam zmieniać). Czy jest jakaś graniczna szerokość, przy której należy założyć opony szersze niż 2,25? SZPRYCHY / NYPLE Tutaj sprawa drugorzędna. Moje jedyne przemyślenia są takie, aby szprychy były stałej szerokości 2 mm - będą mocniejsze pod moją wagę. KOLORYSTYKA Czarna. Przewaga czarnej. Jeszcze więcej czarnej. Wszelkie sugestie mile widziane. Dzięki!
pjsz Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Zajrzyj może na ten post: https://www.forumrowerowe.org/topic/212575-kola-275-dt-swiss-spline-142x12-15x100/
godzinilla Napisano 25 Stycznia 2017 Autor Napisano 25 Stycznia 2017 A to aktualne? CL + oś 12 z tyłu, a czy da się to przekonwertować na sztywną 10 mm lub QR?
vdcmike Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Napisz do daveo.pl. Komplet na 533d + N04x powinien zamknąć się w 500-550zł a 533d + N77x ~650-700zł.
pjsz Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Pewnie da się zrobic konwersję https://www.dtswiss.com/Accessories/End-cap-solution-MTB ale będą to jakieś dodatkowe koszty. Lepiej może, jak sugeruje vdcmike składaj koła z daveo.pl Ja w zeszłym roku złożyłem komplecik i jestem bardzo zadowolony.
godzinilla Napisano 25 Stycznia 2017 Autor Napisano 25 Stycznia 2017 Tak czy inaczej te E1900 nieaktualne. A szkoda, bo bym się nad nimi zastanowił. A co z tymi piastami? D042 vs D772 vs np. DT Swiss 350 SP/zwykła?
vdcmike Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 350 poza Twoim budżetem. Same piasty ze 650zl wyjdą. SP to piasta przeznaczona do szprych prostych, zwykła do giętych. N077x są lekkie i mają przywzoite opinie. 04x są bardziej toporne. 350 mają niezawodny system zapadek star ratchet i właściwie to odróżnia je od reszty świata. Są też chyba najniźszą serią z opcją SP.
godzinilla Napisano 25 Stycznia 2017 Autor Napisano 25 Stycznia 2017 Coś mi się pomieszało i "wyczytałem" ze strony daveo, że 350 kosztuje 220 PLN. Nie było tematu Pewnie będę się rozglądał za N772. A inne wymienione przeze mnie marki? W kwestii kół i piast. Jest coś, na co warto zwrócić uwagę poza proponowanym setem?
vdcmike Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Do DT i N poza łożyskami są dostępne również inne części zamienne (kompletne bębenki, pieski/zapadki, sprężyny, podkładki, uszczelki czy wręcz całe service kity). Do pozostałych chyba jest z tym mniej kolorowo. Dodatkowo N77x można w miarę po taniości przekonwertować na inny standard osi. Odnośnie obręczy do enduropodobnych zastosowań to poza 533 jest jeszcze 3x droższa E512. Dla mnie obie są bardziej niż wystarczające i przede wszystkim megasztywne jak dla mojej masy. Jakoś nie ciągnie mnie w stronę Dartmoorów czy NS.
godzinilla Napisano 25 Stycznia 2017 Autor Napisano 25 Stycznia 2017 O taką właśnie odpowiedź mi chodziło, dzięki vdcmike A co powiecie o tych Dartmoorowskich kołach z Allegro? Aktualnie 560 PLN, ale może by coś ugrał na nich, tylko czy warto...
modrzew Napisano 26 Stycznia 2017 Napisano 26 Stycznia 2017 Coś mi się pomieszało i "wyczytałem" ze strony daveo, że 350 kosztuje 220 PLN. Przednia być może tak. Dolicz jeszcze tylną za około 500-600zł. Co do Dartmoora to mam ich obręcze Revolt w pierwszej wersji. Solidne, szerokie na 27mm wewnątrz, do wszelkiej łupanki w sam raz, nie są specjalnie ciężkie, ale typowy ścigant i tak złapie się za serce patrząc na wagę Jedyne co to jedną udało mi się dość nieszczęśliwie uszkodzić na łączeniu, tak że opona w tubeless przestała punktowo dolegać do rantu i popuszczała mleko w tym miejscu...
godzinilla Napisano 30 Stycznia 2017 Autor Napisano 30 Stycznia 2017 Revolt fajna, ale droga Pytanie jeszcze takie czysto techniczne. Wg producenta do Primala wchodzi maksymalnie opona 2,3". Zastanawiam się jeszcze, czy aby nie zastosować obręczy 25 mm, zamiast 22/23 mm (na przykładzie 533d). Czy różnica będzie zauważalna? Mając na uwadze, że do tej ramy nie włożę dużo większej opony niż aktualnie (przypominam - 2,25")? I czy moja opona nie straci swoich istotnych z punktu widzenia użytkownika właściwości po założeniu jej na takie obręcze?
vdcmike Napisano 30 Stycznia 2017 Napisano 30 Stycznia 2017 Opona 2,25 na obręczy 25mm nic nie straci a wręcz (szczególnie bezdętka) zyska. Trzeba pamiętać, że szerszą obręcz nieco łatwiej uszkodzić np. na ostrych, wystających kamieniach.
godzinilla Napisano 1 Lutego 2017 Autor Napisano 1 Lutego 2017 To już prawie zdecydowałem: będę składał koła Aktualnie została mi tylko ostatnia decyzja: obręcze DT 533D czy Mach1 Klixx? Obie mają podobne parametry (Mach1 jest szersza o 1 mm - 22 vs 23, DT jest wyższa o 2,5 mm - 18 vs 20,5), obie mają podobne ceny, obie mają takie samo zastosowanie. Co myślicie?
grzesiowu Napisano 2 Lutego 2017 Napisano 2 Lutego 2017 co do obręczy to może cię stać na dt e512? fajne rafki - swietnie się na nich jeździ przynajmniej mnie D041, D042 fajne mocne tanie - jedyny minus to masa tylniej ale za to dostajesz bębenek ze stali a nie z miękkiego alu te lepsiejsze novatec'i to dla mnie bardziej piasty xc, ale może przesadzam :-)
godzinilla Napisano 2 Lutego 2017 Autor Napisano 2 Lutego 2017 Dzięki za propozycje, ale to za duży wydatek. Koła, które planuje złożyć będę miał za 550-600 PLN (533D 32h + D711SB/D712SB + CN Spoke 2 mm czarne + nyple + robota) więc sądzę, że za tą kasę niczego lepszego nie złożę, a to już imho jest wystarczający zestaw. Zastanawiam się jeszcze nad tymi Mach1, bo są minimalnie szersze, ale nie wiem na razie czy będą dostępne i w jakiej cenie.
godzinilla Napisano 6 Lutego 2017 Autor Napisano 6 Lutego 2017 Jednak będzie drobna zmiana: zamiast zestawu 711/712 wpadnie 771/772. Sam nie wiem dlaczego dopiero teraz je zauważyłem. Są trochę tańsze, niewiele cięższe, a pewnie solidniejsze od 11/12. Mach1 nie dostanę, więc zostają 533D. Coś innego w podobnej cenie i szerokiego?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.