Kuli Napisano 23 Stycznia 2017 Napisano 23 Stycznia 2017 Cześć, szybkie pytanie, na napędówkę lepiej wrzucić michelina wild grip'ra 2,25 czy hutchinsona toro 2,1? Obie z oferty decathlonu. Ma dawać rade w terenie ale nie być kotwicą . Na przodzie mam trail kinga 2,4 protection. I może orientuje się ktoś jak z wytrzymałością bieżników w nich?
Dziubek Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Wild grip-y mam na przodzie i tyle i powiem że na lodzie, przy aktualnej pogodzie, masz taniec że hej. Jak nie ma takiego lodowiska to jeździ się fajnie np. w śniegu. W sezonie bieżnik daje radę, nie miałem większych problemów. Ścieralność nie jest tragiczna jeśli nie hamujesz na maxa co chwila. Moje trasy to głównie tereny utwardzone, lasy itp. Asfalt tylko jako dojazd. Toro nie miałem, nie wypowiem się. EDIT: Jeszcze będę kombinował z ciśnieniem, ale też jazda na "flakach" mi się nie widzi.
dran2 Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Na każdej oponie bez metalowych kolców masz na lodzie taniec że hej. Ciśnieniem nic nie zmienisz, nie ważne czy "flak" MTB czy nabita do 10 bar szosówka. Guma lodu nie złapie.
MikeDozer Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Tylko mowimy tu o lodzie czysciutkim jak pupcia niemowlęcia, ew przysypanym troche świeżym śniegiem Na drogach np lesnych, gdzie przejechal ciezki sprzet pare razy, w międzyczasie stopnial snieg i znowu to wszystko zamarzło - tafla lodu jest bardzo nieregularna z odciskami opon, uskokami i załamaniami - da się jechać. Kwestia techniki i troche (nie)szczęścia. Przynajmniej na moich hans dampfach (27.5x2.35@1.8bar). Na tej samej trasie biegnie się tak sobie, a idzie bardzo słabo. Oczywiscie trudno się skręca i zmienia część drogi - uślizg przedniego koła trudno kontrować.
Kuli Napisano 24 Stycznia 2017 Autor Napisano 24 Stycznia 2017 Za to na trail kingu ładnie trzyma przód nawet na lodzie, ale próbowałem ją na tyle to za ciężka :c
modrzew Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Prawie Ci wierzymy, ale tylko prawie Mam zarówno Toro 26x2,1" jak i Wild Grip'r. Toro kompletnie nie trzyma podanej szerokości, wychodzi coś pomiędzy 1,9 z 2" na obręczy 23mm wewn. Może w wersji 27,5" to poprawili, nie wiem, ale wątpię. Poza tym wbrew pozorom dość agresywna guma - klocki małe ale dość wysokie, używam na tyle w zimówce do jazdy w śniegu po lesie. Michelin z kolei niezależnie od wersji elegancko trzyma wymiary (zarówno 26 jak i 27,5" we wszystkich szerokościach i mieszankach jakie mi przeszły przez ręce). Jak dla mnie super uniwersalny bieżnik i na pozostałą część roku wybrałbym właśnie tę oponę w wersji 2.1 na tył. 2.25 jest bardziej agresywna - większe klocki.
phoe Napisano 24 Stycznia 2017 Napisano 24 Stycznia 2017 Ja mam Wild Grip'R na tyle i przodzie i nie mam zastrzeżeń co do tych opon. Fajnie trzyma jak się jeździ po górach czy okolicznych lasach, ścieralność jak to w oponach z agresywnym bieżnikiem, tysięcy kilometrów nie zrobisz na nich.Opory toczenia akceptowalne. No mokrym asfalcie jak prawie każda opona tańczy, na śniegu/lodzie nie widzę żeby od innych opon odstawały. Glebę łatwo można zaliczy jadać na niskim ciśnieniu szybko po mieście przy agresywnym skręceniu, tyłem potrafi rzucić w bok. Ciężko france tylko na obręcz wskakują pod tubelessa, Schwalbe Czy Conti wskakiwały mi pompką podłogową, a do Michelinów potrzebny był kompresor.
modrzew Napisano 25 Stycznia 2017 Napisano 25 Stycznia 2017 Nie zanotowałem poślizgów na mokrym asfalcie, za to na mokrych korzeniach już nieraz tak. Remedium na to jest wersja Advanced z inną mieszanką gumy, niestety dość trudno dostępna i droga. O kompresorze już kiedyś dyskutowaliśmy, jak masz trochę pary w ręku, dobrą pompkę i dużo poślizgu to idzie postawić tublesa bez większych problemów.
Kuli Napisano 28 Stycznia 2017 Autor Napisano 28 Stycznia 2017 Kupiłem griperka 2,25; na kole 19mm ma 53mm szerokości w najszerszych punktach, gdzie kenda fifty 2,1 ma 52 (conti trail 2,4 ma 59mm)
modrzew Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Czyli już i Miszelina dopadła choroba ściemniania na wymiarach Ja mam ich opony kupione 2-3 lata temu i wszystkie wymiary trzymają się nominalnych co do milimetra. 2.1“ ma 54mm, 2.25” ma 57mm, 2.4” 62mm.
phoe Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Moja 2,25 ma jakoś 56-57mm, kupione w Deca w poprzednim roku.
Kuli Napisano 28 Stycznia 2017 Autor Napisano 28 Stycznia 2017 To pewnie twoja na 19mm wew też by się skurczyła
phoe Napisano 28 Stycznia 2017 Napisano 28 Stycznia 2017 Nie wiem, może też kwestia że bez dętki ją mam, czy po prostu ty na jakąś trefną partię trafiłeś.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.