mike78 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 czy ktos wiec wiecej o hamulcu Tektro Auriga hydraulic disc brake. Tektro Auriga na oleju mineralnym takim jak w shimano. Na klamce regulacja odległości od kierownicy. Tarcze przód 180 tył 160. Klamka wyglada tak: czy to cos gorszego niż Shimano BL-M395 ? na takich teraz jezdzę i jestem zadowolony, nie wiem czy zmiana na aurigi tego nie zmieni pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 (edytowane) to coś lepszego niż masz obecnie, porównywalne z Deore 615, dość niezawodne, na mineralu, lubią wydawać dziwne dźwięki, niczym nie uzasadnione. Jeśli w cenie porównywalnej do deore to weź deore. PS. Miałem tektro i zmieniłem na slx, nie żałuję. Edytowane 23 Stycznia 2017 przez grande1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mike78 Napisano 23 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 >lubią wydawać dziwne dźwięki ..taa kocham to ) nie mogę zmienic, moga być w nowym rowerze. dzieki za odzew,a wiesz jaki to moze byc model? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Model czego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 To jest HDC 290. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 nie będę powielał tematów mam pytanie odpowietrzałem te hamulce klamka zrobiła się twarda a mimo tego rower nie hamuje tylko zwalnia chodzi o tylny hamulec przekładałem nawet klocki hamulcowe przód do tyłu i nadal jest to samo czy spróbować ponownie odpowietrzyć robiłem tak jak na filmiku jakieś pomysły co zrobić dalej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Kwietnia 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Jak klamka twarda a rower nie hamuje to ie wina hamulca lecz klocków i tarczy prawdopodobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Rower zwalnia lecz klocki przekładałem z przodu do tyłu nie wiem czy tak powinno się robić czy nie? ale dalej jest to samo Jak sprawdzić czy klocki są zużyte? mają jeszcze okładzine pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Ale to może być wina klocków. Może tylne są pobrudzone, a przednie są dotarte do tarczy z przodu. Musiałbyś przełożyć klocki z przodu na tył i tak pojeździć jakiś czas, wtedy klocki dotarłyby się do nowej tarczy i dopiero byś mógł stwierdzić, że to nie wina klocków. A odtłuszczone masz tarcze? Jak coś do odtłuszczania tarczy polecam aceton. Po benzynie u mnie się ślizgają hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 A nie upaćkałeś przypadkiem olejem tarczy albo klocków? Wystarczy raz mokrym palcem dotknąć tarczę i praktycznie po hamulcu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Nie powinny się ubrudzic bo mam taki klin który się wkłada w zacisk do odpowietrzania ale nie wiem może syn mi coś tam pryskał wd40 i popisał tarcze Kupie jutro nowe klocki i założę poczekam aż się dotrą i zobaczę co będzie dalej Jak coś będę pisał A tarcze hamulcowe zakupiłem odtłuszczacz do hamulców tarczowych samochodowych K2 taki chyba może być skoro można używać do tarcz samochodowych to tu raczej też nie powinno być przeciwskazan pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 23 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Ten taki o cytrynowym zapachu odtłuszczacz? To jest najwyżej dobre, żeby z kasety smar zmyć, śliskie tarcze były po tym u mnie. Polecam aceton. Tani jest, łatwy w użyciu, po prostu przecierasz kawałkiem papieru zamoczonym w acetonie, potem możesz jeszcze raz papierem takim suchym, potem ewentualnie przedmuchać tarczę z kawałków papieru i gotowe. A tym zaczniesz psikać, to do łożysk napsikasz i w ogóle... W samochodzie siła hamowania jest o wiele wyższa, bardziej się tarcza nagrzewa, więc brud nawet jak jakiś jest, to się spali, no porównywanie hamulców rowerowych i samochodowych w tym wypadku nie jest zbyt trafne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Może mnie trochę poniosło z tym porównywaniem ale tak dokladnie to jest ten odtłuszczacz pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Izopropanol, benzyna ekstrakcyjna czy dedykowany zmywacz. Przed założeniem nowych klocków koniecznie dokładnie odtłuść tarcze. Te hamulce mają zadowalającą skuteczność. Przy dotartych dobrych klockach nie powinno być problemu z zablokowaniem kół. Odradzam klocki shimano bo imho są gorsze niż fabryczne tektro. Koolstopy świenie się sprawdzają tylko kosztują swoje. Odnośnie dźwięków - to wina tarcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Ja to tam wolę hamulce traktować czymś bardziej agresywnym, przecież tam żadnej farby nie ma i nic się nie może stać. Jak się hamuje po umyciu izopropanolem- nie wiem, nie próbowałem, ale wiem, że aceton działa lepiej w porównaniu do benzyny i tego dezodorantu K2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 Jak masz galwanizowane albo anodowane szprychy i robisz to ostrożnie żeby nie zakropić ramy to może być aceton, toluen czy jakiś inny agresywny rozpuszczalnik aczkolwiek z braku laku nawet zwykły denaturat się sprawdzi (po tym jak wyschnie, czystą szmatką na sucho trzeba ściągnąć pozostały nalot) a przy tym jest bezpieczny dla otoczenia. Kluczowe jest też dotarcie klocków. Mamy sporo klientów którzy podrzucają rower na wymianę tanich hamulców na coś z wysokiej półki i potem następuje zdziwienie, że rower przestał hamować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 tarcza wyczyszczono acetonem szmatką wytarta później jeszcze na sucho klocki niestety kupiłem shimano takie tylko mieli w sklepie odpowietrzyłem raz jeszcze jutro sprawdzę jak działa pośmigam dziś już do pracy jede drugim rowerem pojechał bym tym ale na niedodartych boje się że w coś przywalę wrazi awaryjnego hamowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Borsuczy Napisano 24 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2017 pojechał bym tym ale na niedodartych boje się że w coś przywalę wrazi awaryjnego hamowania Spokojnie, aż tak źle to nie będzie działać. Z resztą masz jeszcze drugi hamulec, przedniego można używać jak ma się kontrolę nad ściskiem dłoni. Tylko trzeba z tym uważać, bo w miarę docierania będzie hamować lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 Tarcza wyczyszczona acetonem Klocki nowe shimano Odpowietrzone ponownie dla 100% pewności Klamka jest twarda Pytanie teraz jak klocki są na dotarciu to koło powinno stanąć w miejscu jak mocno scisne hamulec Czy muszą się trochę klocki dotrzeć? Pytam bo taki zabieg robiłem pierwszy raz pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LukaszNN Napisano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2017 W miarę hamowania będą coraz silniejsze i tyle. W grę wchodzi modulacja, która jest różna w różnych hamulcach i różni się w zależności od zastosowanych klocków. Dla przykładu u mnie klocki żywiczne shimano g02s, po dotarciu wystarczyło lekko dotknąć klamki i hamowały natychmiast ale podczas jazdy zablokowanie przedniego koła było niemal niemożliwe. Teraz mam metaliczne g04s, które mają gorszą modulację i trzeba bardziej ściskać klamkę żeby zahamować ale jak się mocno ją ściśnie to blokuję koło na beton, mają nieporównywalnie większą siłę ale trzeba użyć już znacznie dużo więcej siły przy naciskaniu klamki. W tylnym kole trudniej to zauważyć bo tak naprawdę wystarczy zwykły dobry v-brake żeby zablokować koło. Ja z tym docieraniem klocków nigdy się nie bawiłem i zawsze waliłem na górę pożegowską niedaleko Poznania, jest tam taki zjazd gdzie bez problemów osiągam 60-70km/h dwa, trzy takie zjazdy i klocki dotarte W takim cyklu rekreacyjnym proces docierania trwa znacznie dłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 27 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2017 Muszę pojeździć nim trochę albo znaleźć sobie górkę pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.